donderdag 11 januari 2024

Summerschool dag 2

 


Hier een indruk van de zaal deze ochtend.

De lessen zijn begonnen, zelf had ik een grote groep.
Twee lange tafels waar langs ik ben blijven lopen.
Wij hadden drie verschillende quilts,
La Reine van Wilma,
Durham van Petra
en 
Rosamunde van mijzelf.

Voldoende lesstof.


Lekker, snoepjes op tafel.
Ik heb er een lekker chocolaatje van gesnoept.


Omdat iedereen lekker aan het workshoppen is
heeft Kathy Doughty wat tijd om te quilten.
Dit onder het waakzame oog van Denise.
Super leuk dat er zo kennis over gedragen wordt.


Als ik het dan zo zie, dan denk ik telkens
dat ik toch zeker 3x per week zou moeten werken 
aan het doorquilten van mijn quilt.
Die hangt al jaren over de standaard......
Schandalig eigenlijk.


Het is een gezellige boel.


Na de lunch, waarbij ik lekker buiten in het zonnetje zat,
is er weer een show en tell.
We beginnen zowaar met een Sisters.
Enig om nu een quilt terug te zien die vorig jaar gestart is.


Er komt ook een quilt van Amy Tedge
voorbij. Amy heeft vorig jaar ook les gegeven
op Summerschool.



Kath Snelling, ken ik al een aantal jaren.
Hoe we ooit in contact zijn gekomen ben ik eerlijk gezegd
kwijt. Maar het is een schatje, en is het geweldig 
leuk om haar dit jaar weer te ontmoeten.



Deze vrouwen ademen gewoon patchwork, en wordt
er niet alleen een project opgestart, maar 
ook afgemaakt!
En dan niet een maar 'gewoon' meerdere.



En nog een mooie Sisters!


Lorraine met een van haar quilts.


Om van de leuke tasjes en etuitjes die overal liggen
maar te zwijgen.



Tja en dan het wieltje, dat blijft toch een succes.


Ik laat Kathy nog een keertje haar appliquatie papier uitleggen,
deze dames hebben gisteren haar demonstratie gemist.


En dan Olga, haar zoon is getrouwd met een meisje
uit Arnhem. (arme Nederlandse moeder denk ik dan,
je kind zo ver bij je vandaan).
Olga heeft een eerste sterretje voor Rosamunde af gekregen vandaag.

Morgen is er les dag twee, weer twee volle tafels.


Wij zitten inmiddels, stil zwijgend, lekker aan een kopje thee.
Onze werkplek in de keuken is overgenomen door Susan,
die nu druk bezig is haar kits voor morgen klaar te krijgen.

Ik maak mijn blog in orde,
ga mijn make-up van mijn gezicht halen,
en pak dan zelf even lekker naald en draad.

Dan hoop ik dat ik morgen weer langer zal slapen.
Vanochtend was ik voor het eerst om 05.15 wakker,
ben toen gaan woudfeuten, NU.nl gaan lezen,
en uiteindelijk maar uit bed.


Enfin, het komt vast allemaal goed.
Het weer hopelijk ook, het blijft toch een beetje
hangen wurgen. Zon, regen en mist volgen elkaar in 
rap tempo op. Het is niet koud, maar ook niet constant 
lekker zomers weer. 


Jullie allemaal een hele fijne dag, 
die van ons zit er bijna op.


Juud en Peet Down Under







6 opmerkingen:

Margot zei

Jij hebt toch echt een geweldige job met het uiteen zetten en lesgeven !
Al de enthousiaste quiltdames die met elkaar over zo'n heerlijke bezigheid en er mee bezig zijn te conserveren !
Ook het zien van de mooie SISTERS is en blijft leuk en het gaat allemaal zo vlot , daar zit werkelijk wat je zegt ; een quiltadem !

Morgen weer een fijne dag voor jullie !!!!

groetjes

Floor zei

Wat een drukte is het in die zaal!
Zou bijna denken aan de opgehokte kippen als er vogelgriep heerst hahaha!
Maar ze zijn vast allemaal stil als jullie gaan lesgeven in het maken van die mooie quilts.
Hoop dat je goed slaapt, dat is wel nodig met het drukke werk wat je doet.

Gera zei

Het ziet er weer geweldig uit. Lijkt me een echte uitdaging om zoveel dames tegelijk les te moeten geven. Maar ze krijgen vast allemaal waar nodig hulp en aandacht!

Erg leuk die verschillende versies van Sisters.

Wens je een goede nacht en morgen weer een mooie dag

Yvonne zei

Zo Juud, ik heb al je blogjes even gelezen. Op de één of andere manier krijg ik niets meer van je te zien op FB en zag opeens op Insta iets langskomen dus toch geblogd!
Wat een uitputtingsslag zo met te weinig slaap. Je gaat vast op de adrenaline van al dat leuks dat je beleeft en het moois dat je ziet, maar een nacht goed slapen zou vast ook heel fijn zijn.
Het is in ieder geval weer genieten van het lezen van je blogjes. Heb bewondering voor jullie harde werk, al dat snijden.....mijn handen doen al pijn alleen bij de gedachte. Respect hoor!

Ineke zei

Wat een drukte, volle tafels e dan ook nog les geven in het Engels. Volgens mij "barst" je hoofd haast uit elkaar ;-)

Marion van de Sande zei

Wat een heerlijke drukte, ik denk dat je aardig wat adrenaline zult hebben, zeker met die korte nachten.

Wat zijn die soeurs mooi!!

En de linens van Fox&Rabbits, zó mooi!! Ze hebben zo'n prachtige donkerblauwe (gehad) maar ik ben bang dat mijn ogen daar te slecht voor zijn. Heerlijk genieten maar kan je wel tot rust komen? Zó veel inspiratie, zó veel mensen die leuke dingen te vertellen hebben.