maandag 8 januari 2024

Glitz and Glamour

 We gaan naar Australie,

klinkt natuurlijk allemaal geweldig leuk!

Maar het blijft ook gewoon werken.

Na een onrustige nacht, onvoorstelbaar want ik was

echt reuze moe, stap ik om half zes uit bed.

De reden waarom ik eruit kom is omdat ik Peet hoor in de keuken.



In no time veranderd het huis in een grote chaos.
Bij het broodrooster staan de plankjes met
gevouwen lapjes.


Het kookeiland wordt omgebouwd tot snij,
en vouwtafel.


In de tussenkamer liggen de balen stof,
staat leuk maar als jij je bedenkt dat dit allemaal
gesneden moet worden.....
Dan is het best een puist werk,
weinig glamour.


En dan begint het snijden, het inpakken, het verzamelen,
en als je dat allemaal hebt gedaan begin je
als een razende roeland te zoeken waar je het vervolgens laat.


Stiekem ben ik blij dat Deborah en Susan er nog niet zijn.
Dat geeft ons de tijd om te snijden, rommel te maken,
en ons een beetje te organiseren.


Dozen, dozen en nog meer dozen.
Dinsdagmiddag, morgen middag kunnen we 
spullen naar de locatie gaan rijden.
Tot die tijd verblijven wij in ons eigen
pakhuis. Arme meghan, die wordt er maar in meegesleurd.


Tot die tijd maken we van alle meubelstukken
grif gebruik.


Terug de keuken in,
rosamunde kits worden voorbereid.
Mind you we wachten op nog een zending uit Korea.
Dus alles moet een tijdelijk home vinden voordat we het
kunnen gaan inpakken.
Kits kitten met hindernissen, met een jetlag.
Heel glamoureus allemaal!


Het voorbeeld staat deels in de kleine, gezellige eetkamer en 
keuken. Dan weten we wat we allemaal moeten snijden.

Oh en dan het weer?
Het R*E*G*E*N*T het klinkt wel gezellig op het
Tin Roof, maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat
ik nu toch de voorkeur geef aan de zon.
Wij hebben de afgelopen maanden voldoende water zien vallen.


Uiteraard zitten wij in het donkerste blauwe gedeelte!
Ach nou ja veranderen kunnen we het niet,
en aangezien we bezig zijn met snijden maakt het ook niet heel veel uit.

Middags gaan we naar Katoomba voor een nodige boodschap,
en om even te lunchen.

Ik koop een zonnehoed, nu geen zon te zien. Natuurlijk hoop
ik dat ding deze vakantie nog te zullen gaan dragen.

Enfin, het was een snij-dag, vouw-dag, kit-dag,
in-de-weer-dag.

Ben alweer reuze moe, hoop dat ik deze nacht lekker
de hele nacht zal slapen.

Morgen snijden we nog even verder en gaan dan naar de
Venue om op te bouwen.
Summer school komt met rasse schreden dichter bij.

Tot morgen,



Juud en Peet down under







5 opmerkingen:

Gera zei

Pfffff, dat is heeeeeel veel werk verzetten.
Hoop dat je de komende nacht beter zult slapen. x

Annemiek zei

Wat een hoop werk toch altijd. En als dan niet alles binnen is....
Hoop dat de lunch even een fijne break was. Hier is de gevoelstemperatuur -7 en er vallen sneeuwvlokjes. Doei. Tot morgen

Ineke zei

Rustig aan hoor, straks zijn jullie overspannen. Fijne dagen

Margot zei

Het blijft werken met de lapjes en de mooie quiltdozen/kits !
En toch wel met een speciaal gevoel en doel goed voor de Australische quiltersters ..
Veel plezier met elkaar !

Marion van de Sande zei

Inderdaad flink an die Arbeit nog! En toch vind ik het geen rommel maar gezelligheid!