zondag 28 januari 2024

Hoevelaken

 Na een super lange dag,

opstaan, koffers pakken, rijden naar het vliegveld,

huurauto inleveren, inchecken, wachten op de eerste vlucht,

wachten op een tweede vlucht,

wachten op je bagage.

Koffietje op Schiphol,

rijden naar huis.

Dan ben je maar zo 36 uur of langer in de benen.


Thuis ga ik wandelen met logeetje Senna,

een super lieve 9 jaar oude herdershond.

Even wat boodschapjes halen, en even de benen strekken.


Senna loopt eigenlijk altijd met een stok.

Die laat ze liggen zodra je een winkel instapt.

Maar als ik de bakker weer verlaat,


Gaat de stok weer in haar bek.


Altijd feest om in januari februari 
tulpen in huis te halen.
Het hoort helemaal bij dit seizoen.


Smiddags ga ik toch even slapen,
met heel veel pijn en nog meer moeite kom
ik er weer uit. Maar dat moet, anders kom je nooit terug in je eigen ritme.

De houtkachel gaat lekker aan en met een borduur in mijn 
handen komt ik makkelijk de avond door.

Om 23.00 uur ga ik naar bed, mijn normale bedtijd
en stap er om half 8 weer uit.

Terug in mijn eigen ritme.
Alsof je lichaam weet dat het hier hoort. 


Wilma komt morgens gezellig langs 
en gaan we even een wandeling maken.


Het is heerlijk zonnig in het bos.
Genieten, blauwe lucht, een zonnetje,
en de koude lucht op je wangen.


Onderwijl ratel ik maar door over de afgelopen drie weken.

Altijd feest wanneer we samen zijn.


De koffers zijn inmiddels uitgepakt, de wassen gedraaid.

heerlijk om weer gewoon lekker thuis te zijn.


Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect

6 opmerkingen:

Annelein zei

Heerlijk zo'n zus om het down-under avontuur mee te delen... Fijn dat je veilig terug bent met een hoofd vol mooie herinneringen...

Floor zei

Niet te geloven dat je zo maar weer een wandeling kunt maken na die 3 zware weken en die lange vlucht.
Knap hoor.
Je hebt veel mooie herinneringen.

miekequilt zei

Welkom thuis. Het was een mooie en leuke reis. En leuk om te volgen.

Zininquilten zei

Ja dat is pas REIZEN.....zoveel uur op de been. Wat heb je het leuk gehad en toch is het thuis ook weer fijn. Lekker nagenieten van alles en dat komt wel goed. Leuk Hond, wandelen met een stok in je bek....kan hij geen ongeregeldheden vreten, dat doet die van ons, grrrr Moet altijd opletten...Rust lekker uit.

Marion van de Sande zei

Heeerlijk wanneer je na zo'n ellenlange reis weer thuis bent. Ik vind reizen niet erg, maar lange vliegreizen vind ik echt niet prettig. Zó heerlijk om dan weer thuis te zijn en al die gewone dagelijkse dingen (die je een paar weken een soort van vergeten was) weer langskomen of gebeuren. En als je dna ook nog heel snel alweer kunt bijpraten met je vriendin, vertellen van de vakantie en weer bijpraten en plannen maken over jullie project, dan heb je een leuke terugkomst lijkt me.

Zo grappig,ik zag toevallig pas bij Wilma d'r Facebook (of misschien Insta) waar ze woonde. Em omdat ik in Amersfoort heb gewoond en we ieder jaar tijdens onze Amersfoort-week ook altijd even naar Spakenburg-Bunschoten fietsen, zág ik de route die zij fietste (áls ze al met de fiets kwam en anders nam ze misschien een heel andere route). Ik vind dat lege gebied tussen het Nijkerkernauw en zeg maar de A1, zo heerlijk om te fietsen. Je hebt er een N-weg die loopt van Bunschoten naar Nijkerk maar leuker nog vind ik zo'n weg die alleen fietspad is, Bonte .....Steeg of weg of pad. En dan heel hard fietsen, alles stil behalve die wind over dat lege land richting Nijkerk, heeeerlijk, ieder jaar weer even. Maar misschien dat ze veel sneller een ander weg kan nemen. Nou ja, zo droom ik even weg van jouw blog ;-)

Marion van de Sande zei

Pffffff snap er niets van dat mijn kinderen soms zeggen dat ik niet echt kort van stof ben ;-)