donderdag 27 juni 2013

Antique Weddingsampler van Di Ford

Huh, de antique? Juud is toch bezig met de Burnt?
nou ja, kijk, het zit zo…………
Ik zit ook op Facebook en nu plaatste ik zondag een post van mijn Burnt Lappies. 
Gezellig fotootje van mijn tafel, kaarsjes die branden, 
de koffie die heerlijk geurde vanuit mijn ‘diemoestikgewoonhebbenLEVEDEKONINGmok’. 
Ik wilde natuurlijk reacties. 
Het aller allerliefste reacties van mijn vrienden die zouden zeggen ‘ohwathebjijhetleuk” 
en
 ‘datwilikookwel’. 
Maar zoals wel vaker in het leven liep het 
IETSJE anders……

Ik kreeg namelijk van Rita een reactie terug waarin ze zegt “ohzolekkerbezigtezijn’ met de Antique van Di. 
Een Bom. 
Eerst dacht ik nog aan de bom die Petra Prins een tijdje geleden had. 
Maar ja, die had ik gemist. 
En met een ‘een mens kan ook niet alles’ had ik mij getroost.

Maar deze bom is niet van Petra. 
Het is een BOM van de De Frottende Freule 
waarvoor nog plekjes waren……. 
En dat laatste he……. 
Dus dan toch maar eens kijken (FOUT) 
en dan lees ik dat je bom in 12 of 24 maanden kunt doen (FOUT). Vierentwintigmaanden, da’s een blokje per maand (FOUT), 
dat blokje heb je zo gemaakt (FOUT) 
neemt haast geen tijd in beslag (FOUT FOUT) 
er floepen engeltjes op mijn schouder. 
Een die zegt het ‘gewoon te doen’ (FOUT) 
en een engeltje die zegt dat ik dit niet moet doen (GOED), 
maar ja………. hij is wel erg mooi.

Antique-wedding-sampler1

En nu heb ik ook het apliquick setje………. 
en dat kan ik dan ook gelijk gebruiken. 
(die 200 eieren va de Burnt ben ik alweer vergeten………).

IK HEB HET GEWOON GEDAAN! 
Fout of niet, who cares?

Die Freule is een assertieve dame, 
want een uurtje later heb ik de bevestiging al dat ik mee kan doen! 
Kijk dat is nog eens zaken doen, daar houd ik van. 
Snel een belletje naar LZ’tje. Die was bij “BOM” al om….. 
Wat is ze toch een schat.

Dus, niet alleen verhalen over Robin’s Nest, 
Burnt quilt, maar ook verhalen over de 
Antique Weddingsampler!

Met hoeveel projecten zijn jullie eigenlijk bezig?

Zo en dan nu mijn slaapspulletjes pakken want ik ga uit logeren bij LZ’tje.
Fijne dag allemaal

Juud

31 opmerkingen:

Elisabeth zei

Ohh...wat onbezonnen...wat heerlijk...en met veel andere dingen in het leven kun je niet zo impulsief handelen, maar met lapjes wel! Fijne dagen en groetjes aan LZ-tje.

Marijke zei

Hééééérlijk verhaal wat kan je van foute ideeën toch vrolijk worden hè!
Ik ga ook eens kijken FOUT natuurlijk hihi!
Heel veel plezier met maken!
groetjes van Marijke

quilting Jeannet zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ieke78 zei

Drie projecten maar?!? Bij mij zijn het er echt wel meer :blush: Ik ga er niet eens aan beginnen om alles te tellen. Ach, als je maar lol hebt :-)

Wilma zei

OOOO Juud en LZ'tje toch, deze blog wordt leuker en leuker.....
Ik volg als niemand ooit gevolgd heeft ha ha.
Heerlijk om te lezen dat andere quilters ook zomaar er voor gaan, geweldig.
Succes meisjes!

Annelies zei

Ja, zo denk ik ook. Voor mijn gevoel zeg ik twintig keer nee tegen iets en één keer ja, maar dan nog kan het behoorlijk oplopen.

sylvia zei

bloggen, feestboeken: tis ook één en al verleiding, he?!
GOEIE keus heb je gemaakt, dit negeren was pas echt FOUT geweest!
Heel veel plezier met project nr. ?
Nou ja, moet je in mijn kast kijken, puilt ook uit van de projecten!!!
fijne logeerpartij....:), groetjes, Sylvia

KijkDaarIs zei

heerlijk heerlijk..die ligt er bij mij ook nog!!!...en ik heb alweer nieuwe patronen binnen.....
ben zo blij dat ik lees dat jullie dat ook hebben...dacht al dat ik niet spoorde..( doe ik ook niet ..maar ach.)..
Hele fijne logeer party bij LZ-tje.. en de groetjes

Else zei

Doe jij maar lekker FOUT, ik hou er van!! Gezellige uurtjes samen met LZ, doe haar de groetjes. Knuffel Else

Heleni zei

Wat ben ik blij....hartstikke blij dat jij ook lekker 'fout' kunt doen.
Dat is ook zo'n verleidelijke quilt dat ik er ook steeds aan denk om er aan te beginnen.
Maarja, ik begin er niet aan om de werkjes te tellen waar ik al mee bezig ben....
Het is een kwestie van doen of niet doen. En jij hebt 't gedaan, superdesuper.

My personal craft shop zei

Gelukkig, ik ben niet de enige. Ook ik ben die assertieve dame van De Frottende Freule met die te gekke BOM tegengekomen, en plof, daar lag het eerste blok op de deurmat. Die is nu net af. Heel leuk om de doen. Veel succes! De Blunt quilt wordt trouwens ook prachtig.
Groetjes, Tineke

Rennie zei

Oh wat heerlijk voor je dat je naar het juiste engeltje hebt geluisterd. Volg altijd je gevoelens dan ben je een tevreden mens. Volgens mij loop jij nu dansend door het huis!

Anoniem zei

Ben ook om!!!
JOUW schuld hoor-heb de hele nacht over deze quilt gedroomd en loop nu met kringen onder de ogen rond--weeehhh!
Gezellige klets/quiltdag!!!
groetjes,Truus uit Drenthe

Berna zei

FOUT FOUT FOUT maar wel heel erg leuk en mooi!
Heel veel plezier met LZtje en doe haar de groetjes.
Goed weekend en tot maandag!

marianne zei

Heel goed gedaan !!!!!
Want hij is zo mooi en leuk om te maken.!!!!

Yvonne zei

Joh, het is toch heerlijk dat je dit mag en kan doen? Gewoon lekker van genieten! Je werkt er tenslotte hard genoeg voor dus mag je jezelf best af en toe kietelen.....Het is er ook één waar je maar moeilijk weerstand aan kan bieden zo te zien, prachtig!

Ageeth Dorsman zei

Ik heb genoten van je blogpost, want
wat een feest van herkenning! Ik heb
eigenlijk al 2 grote projecten onder
handen, maar er lonkt een 3e. Ik durf
ook eigenlijk niet eens te kijken, maar heb zulk zwak quiltvlees. Eigenlijk vind ik het heel verfrissend, dat je het toch gaat doen, want dan duurt het toch gewoon
allemaal wat langer, maar geniet je
toch volop van alle projecten. Heel
veel plezier met alles en een fijne
tijd bij je zus! Groetjes van Ageeth

Floor zei

Heb het er niet over gehad toen je bij me was, omdat ik nog twijfelde of ik deze ging maken.
Ik wil het patroon namelijk 25% verkleinen, net als bij Mrs. Vigor.
Dus van de week eerst verkleind om te kijken of het niet te klein werd.
Maar dat lijkt me wel te gaan lukken. Lekker prutsen daar hou ik wel van.
Dus mijn plan is om er in de herfst aan te beginnen, gewoon met mijn eigen lapjes.
Alleen die mooie bloemenstof moet ik nog zien te kopen ergens.
Maar je bent nooit FOUT hoor! Dat vind ik zo'n rot woord.
Misschien niet helemaal verstandig om er weer iets bij te nemen, MAAR ZO LEUK!!!!
Ach, we leren het nooit hè?
Maar ik had nog niemand ontdekt die hem ook ging maken, dus dacht dat ik de enige was, niet dus.
Kunnen we leuk bij elkaar kijken hoe de vorderingen gaan.
Wanneer begint de BOM?
Ga je maar lekker vast verheugen.
GRoetjes,
Floor

Lida zei

Oh wat een gave! Nu die wil ik dus ook, zal ik wel zal ik niet:::::: Ik denk nog even na en laat het nog wel weten! Want hij is zo mooi!
Veel plezier bij LZtje, groetjes
Lida
P.S. de letters hieronder:
Maneac our... slaat dat op jou of op mij! *Ü*

quiltsathome zei

Hoi Juud,
o ja, zo herkenbaar wat je in je blog schreef !
Ik ben ook al aan te veel begonnen en durf niet eens te vertellen wat ik nog allemaal af moet maken, maar het komt heus wel een keer af. (hoop ik dan !)
tot dan, veel plezier met jouw projecten. Jij werkt zo snel dat het vast wel allemaal af komt !

jolanda zei

Wat een schitterende quilt is het hé? Natuurlijk heb ik dat nieuwe boek van Di Ford ook aangeschaft dus ik had er stiekum ook al naar zitten loeren. :-)))
En ja... die projecten waar ik mee bezig ben zijn er haast teveel om op te noemen hihihi. Dus ik probeer gewoon nog wat langer sterk te zijn en werk-me-eigen-een-rotje om het zo snel mogelijk af te maken. Ik wil ook weer iets nieuws!!!

Phyllis zei

Dat ga ik graag volgen, ik ben heel benieuwd, alles van Di Ford is zoooo moooooi!

Saskia Smit zei

En wil je werkelijk weten met hoeveel projecten we bezig zijn? Tellen de projecten : wil ik ook- in mijn hoofd ook mee?
Wat een mooie antieke is dit zeg. Maar nee, dit jaar ga ik echt niets nieuws beginnen. Ik klik dan ook niet op de klikkerdekliklinks van alle blogs.
Zucht... er is gewoon veel te veel leuks.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Ha Juut,
Zo leuk wat je nu weer gaat doen. Ik ben vanmiddag bij de Frottende freule op bezoek geweest en heb een paar deeltjes gezien.
Zo mooi, en zusje heeft het boek gekocht.
Ik heb er mooie foto's van gemaakt, maar het komt helemaal goed dus.
Veel plezier ermee, we gaan je volgen hoor
Groetjes
Wietske

carina zei

NEE NEE niet nog een ik moet me al zo beheersen... Wat doe je ons aan! Zucht.... Zucht zucht zucht NEE ik ga niet kijiken bij die freule....ooh je hebt groot gelijk gewoon doen. Toch heel misschien zo heel even kijken,... Kijken kijken niet doen zeg maar of toch maar wel. Nou ja bedankt voor je tip dan maar. Je hoort het wel:) jij kan al lekker slapen vanavond.

christine zei

oh wat leuk! hihi gewoon doen wat je leuk vindt toch? ja die antieke wedding komt er bij mij ook nog wel eens eigenlijk wil ik gewoon alle quilts uit het boek maken hmmmmmm
enne ik heb echt wel meer dan drie projecten liggen hoor .

christine

Rita zei

Oh Judith, deze Bom is ook zo leuk daar krijgen jij en Lz helemaal geen spijt van. En hoeveel projecten ? Dat maakt toch niet uit zolang je er maar plezier in hebt en dat het op een of ander moment helemaal af is. In elk geval ga ik niet tellen maar wel genieten. Gr. Rita

Guusje, zei

Ik kan me zo voorstellen dat je er alsnog voor gevallen bent hij is ook zo mooi en stat ook hoog op mijn lijstje.

Anoniem zei

Hallo Juud
Prima idee om the antique wedding sampler van Di te gaan maken, krijg je helemaal geen spijt van . Erger noch ,zou jammer zijn om deze BOM niet te maken daar zou je pas spijt van krijgen.
Ik ben zelf met de driehoeken van de rand bezig. Echt een geweldige quilt om te maken elke maand een feestje om er aan te werken.
Succes en geniet ervan.
Groetjes Marian.

Annelein zei

Ik heb nog de antieke quilt liggen... moet nog steeds in elkaar gezet.

Een minihexagonquiltje... dat wil ik binnenkort afmaken.

Een grote kingsizequilt... alleen nog een biesje...

En vorige week ben ik gezwicht voor de BOM van Esther Aliu... ik begin met het middenstuk...daarna zie ik wel verder. Ook appliceren...

Veel plezier met deze nieuwste uitdaging...

Onder dit verhaal staat een berichtje met "Zalig Zutphen"... Een tripje naar de Pelikaan en Petra staan voor vandaag op het programma.

Lieve groet,
Willeke

Carin zei

Hahaha die Juud !!!! Helemaal niet fout hoor.... goed juist want het is ook weer zo'n mooie.
Ik heb vanmiddag Sis en Marianne gezien bij de Log Cabin en we hebben weer heerlijk bijgeklets en weet je wat Marianne bij zich had ??????
Deze antique weddingsampler, ze is hem nu volop aan het doorquilten en hij is ook weer ZO MOOI (net als haar Burnt). Ik heb hem dus in mijn handen gehad vanmiddag hihihi .....