woensdag 16 juni 2021

Quilt Feest

 Vanwege de strenge lockdown hebben we elkaar

maanden lang niet kunnen ontmoeten.

Sterker nog, we mochten de grens niet eens over.

Natuurlijk wordt er gebeld, maar dat is lang zo leuk niet.

Je wilt elkaar zien!


Afgelopen zondag was het dan eindelijk zo ver.

Hilde komt! Super, maar dan ook super leuk.

Annemiek, met wie ik een keer per maand

Dear Sunday vier, sloot zich deze zondag ook aan.

Dan is het natuurlijk ook leuk wanneer Mattie er ook bij is.

Helaas moest LZ werken.



Het stoepje werd nog snel even geveegd,

de zonnebrand op tafel want we kunnen het niet

hebben dat we onbeschermd ook maar iets in de zon komen.



Mijn nieuwe project op tafel. Jaren geleden heb 
ik het patroon al gekocht. Susan heeft het gemaakt
met gele tussenblokken, maar het origineel
is ooit met roze gemaakt.
En dus ben ik aan het zoeken gegaan naar
de juiste roze. 

En die kwam met de nieuwste serie van Barbara Brackman
binnen! Natuurlijk super blij en kon 3 meter mee naar huis.



Niet dat ik er echt super veel tijd voor heb,
en dus begin ik met de mandjes.
Voor de dag bereid ik twee mandjes vast voor.

Mattie, is al om. Ook haar eerste mandje is gemaakt.
Leuk hoor om zo een mattie te hebben.



Hilde en Annemiek zijn bezig met
Judith's Hexagon Sampler.

Altijd leuk om dezelfde quilt met andere 
stoffen te zien.




Annemiek heeft geen Green Tea gebruikt
maar de Coral Pindot.
TOTAAL verschillend!
En wat mooi!


Natuurlijk worden er meerdere foto's gemaakt,
en in zo een mooie jurk mag je gelijk 
de 'assistente' zijn!
Heerlijk zo een dag!



Al kijkend zien we dit! Hilde en Annemiek hebben op identieke 
plekken dezelfde twee Dutch Heritage sterren gemaakt.
Nu zie je goed het verschil tussen de Coral en de Green Tea.



Wilma is bezig om de randen aan haar
Sweet Surrender te zetten.
Wat een Plaatje!

Hier blijf je naar kijken!

Kijk maar







Annemiek is in de ban van de strikjes.
En is zelfs verder gegaan met een Amish versie!


Op maandag rijden we even naar de winkel,
private shopping. Toch handig wanneer je de sleutel
van een quiltwinkel aan je sleutelbos hebt zitten.

En in de buurt gaan we gelijk bij Annemarie langs,
die ook bezig is met Judith's Hexagon Sampler.
Annemarie heeft weer gekozen voor de 
cream two tone van Dutch Heritage.

Weer totaal verschillend.


Gisterenochtend ben ik gelijk begonnen 
om mijn Twee Lange Blokken aan elkaar te zetten.
Ik zag er tegenop.....
Lopen de STREPEN wel door?
Je zou er buikpijn van krijgen.
Meten is weten, maar heb ik goed gemeten?


De OPLUCHTING was mega groot.
Dit is prima!
Nu verder met de volgende stap.
In het midden komen nog grote hexagonen.


En ga ik aan de gang met stofjes,
om mijn keuze te kunnen maken.


Het is het beide niet geworden.
Blauw, ergens dacht ik aan blauw.
En in dat gekke Dutch Heritage zitten eigenlijk altijd
meerdere kleuren. 
Nu nog het juiste blauwe Dutch Heritage lapje vinden.



Gevonden!
Er kunnen weer hexagonen om geregen worden!
Wordt vervolgt.


Op bezoek bij Iety word ik getrakteerd op haar
English Basket quilt! Wat een pracht.


S'avonds bij Wilma op de stoep gaat het feest
nog even door!

De randen zitten er allemaal aan!


Wat waren het heerlijke quilt dagen.

Vanavond komt visite.
Dus koken en een toetje maken.

Rustig aan maar vandaag, 
het zou bloedje heet gaan worden
we zullen zien.

Fijne dag,


Juud

Remember; Better finished than perfect!

14 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat prachtig ziet het er allemaal weer uit.
Ik kan de ohhh en ahhh bijna bij de foto's horen...

neeftje zei

Wat een heerlijk feest!

Marian zei

Wat een prachtige lappen komen er voorbij, allemaal hetzelfde patroon en toch zo anders. Gezellig zo met elkaar aan de steekjes. En jouw top ziet er geweldig uit..

Margot zei

Wat fijn om hier weer te lezen , idd quiltfeest !! En warempel daar is the englisch basket , AGAIN ! LOL , en het is zo'n lekker zomerweer , en een goed project die " Sweet Wiliam " , zet er maar tempo in , en wij volgen jouw vorderingen ! Enig allemaal van je mede quiltsters !!! Bij deze , de quiltgroetjes van Margot !!!

Dientje zei

Wat een kleurenpracht in de tuin, geweldig. De borders worden nog jaloers van al dat moois. Wat een andere achtergrond al niet kan doen met de kleuren en sfeer van een top. Rustig doorgaan met die warmte. Groet, Dientje

Janet zei

What an absolutely wonderful day! Such beautiful projects and fabrics.

Floor zei

Dat is zeker wel een quiltfeest! Wat een prachtige projecten maken je vriendinnen! Dat is echt genieten van al dat moois.
Je bent zelf natuurlijk ook bezig met mooie patronen en mooie stoffen.
Wat zal het een gekakel geweest zijn met die quiltende dames :-)
Ik zou ook wel de sleutel van de quiltwinkel willen hebben haha, lekker lapjes kopen als ik net iets nodig heb, je boft toch maar met zo'n heerlijke baan in een prachtige lapjesnoepwinkel.

Kyle zei

I adored seeing each and every project with all the bright colors. Certainly, a sign of brighter times ahead. I've always admired the Sweet William pattern.

audrey zei

So many gorgeous projects! Loved seeing these today.:)

Annemiek zei

Leuke dagen heb je gehad, en fijn dat ik daar van kon meegenieten. Leuk dat jullie maandag nog op stap zijn geweest. Deze dagen plakken we weer in met een gouden sterretjes. Heerlijk dat we weer wat meer mogen. Fijne week en goede keuze die blauwe antieke!

Coby Breitner zei

Ohh wat een heerlijk dag, mooie dingen komen er voorbij en dan levert het dit leuke lang blogverhaal op . Heerlijk zitten genieten van al het moois Fijne dag

Phyllis zei

Inderdaad een quilt feest!
En die jurk, fantastische kleuren!

Michelle zei

I'm working on The English Basket Quilt as well. Now you have to let me be an honorary member since I can't attend the meetings in person.

Michelle

Flickenstichlerin zei

What wonderful projects and how nice to stitch with others.