Posts tonen met het label Cotswolds. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Cotswolds. Alle posts tonen

donderdag 18 augustus 2022

Burford, Cotswolds




De decoraties in de Lamb Inn zijn om
te JATTEN zo leuk.


Ok onze schouw thuis is niet ZO groot,
maar het lijkt er wel een beetje op.
Soort van dan.


Kijk toch eens hoe gezellig,
van de natuurstenen vloer die HELEMAAL
is uitgesleten zo het parket op,
dat er ook niet meer gloednieuw 
bij ligt. Gewoon perfect!


De tuin is ook al picture perfect!


Net als de entree terug het hotel in.


En stap de straat op en dan zie je dit.


Waynes Close in Burford, je zou er 
zo je intrek willen nemen.


En dan dit, een winkeltje met alleen maar
borstels en bezems. Uiteraard gaat er een 
Heksenbezem (die vegen het fijnst)
mee naar huis.
We gaan er niet mee de straat op, je snapt vast
wel waarom. Die bezems laten we nog even staan,
die halen we later met de auto wel op.



Laat je niet foppen door deze foto,
hij is genomen op de doorgaande weg in Burford,
dus zo perfect is het ook weer niet.
Wel enorm mooi!


Sir Lawrence Tanfield, nog nooit van gehoord,
zijn huis zijn we wel voorbij gewandeld.


The Cheese Company.


En een woonwinkel!
Ik had er zo een lekkere stoel, lampen,
bankje etc kunnen kopen.

Vanuit Burford rijden we naar High Wycombe,
naar Anbo Textiles.


Ook daar is het gezellig.
We boffen maar met deze dagen.

 

En bij Anbo zijn stoffen, heel veel stoffen.
We maken nog een keuze voor Wild Daisies.

Dan rijden we door naar Birmingham en logeren in het Hilton.
Waar niets het doet.
Koud water in de douche, krijg ik de wc niet doorgetrokken,
kookt de waterkoker over, vergeten ze dat je aan tafel zit,
duurt het uren voor je in beeld bent.
Hopelijk werkt het allemaal beter op de beurs.

Eerst eens overwegen hoe ik nu ga douchen,
ik denk gewoon Koud.


Thuis gaat het nu hard. De schilder heeft een stukje
stukloop uit de woonkamer gehaald,


en is ook de trap weer gewoon trap,
met een leuning.
In die gaten komt verlichting,
zodat dit blinde kippetje s'avonds
gewoon veilig de trap op kan.




Voor nu een hele fijne dag allemaal,

Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect.

dinsdag 16 augustus 2022

United Kingdom

Het is jaren geleden dat ik in Engeland was.

Een land waarin ik ooit 3 jaar,

met veel plezier (I might add),

heb gewoond.


Voordat ik vertrek bereid ik eerst het nodige werk voor.


Stel je voor dat je naald en draad zou willen pakken
en er is niets! 
Het zal je niet verbazen, maar ik heb nog
geen naald vast gehad.


Toch leuk om een ANWB bord
optimistisch te zien vertellen dat 
Engeland nog 1 kilometer is.
Was het maar zo simpel.


Aan boord van The Pride of Hull
worden we na het avond eten vermaakt
door een vrolijke 50plusser die 
een riedeltje zingt. Na een nummer begeeft
de installatie het. 
Hoe het verder is gegaan kan ik je niet zeggen,
het was voor ons bed tijd.


Na een goede nachtrust, in een heerlijke hut,
wordt het ontbijt voor ons geserveerd.

Al om half 8 (engelse tijd) zitten
we bepakt en bezakt in de auto om op weg te gaan naar....

Een Trusthouse,
de keuze is gevallen op 


Een huis in Tudor Stijl met een oud
Hollandse Bijbel, die als Hoog Duits werd
verkocht door de vrijwilligers.


Van oorsprong een boerderij heeft 
Baron Ash uit huizen die gesloopt zouden worden uit de Tudor tijd elementen gehaald
om ze hier in dit huis te verzamelen.

Toen het huis naar zijn zin was heeft hij het 
geschonken aan The National Trust.


Dit met een aantal voorwaarden,
er moeten ten alle tijden (wanneer dit gelet op de seizoenen
mogelijk is) verse bloemen in huis zijn.

En bij tijd van leven zou hij ten alle tijden
gebruik mogen maken van het huis.

Het huis is aardig, maar de tuinen....
Die zijn geweldig mooi!


Ja zegt Petra, "en hoe kom je nu leuk op een foto?"


Nou zo dus!


In de tuinen zijn onder andere hele grote
distels.


In de distels zitten namelijk ik weet
niet hoe veel bijen.


Kijk, er komt er net eentje aangevlogen,
super leuk!


In de tuinen ook taxus bomen,
waarvan sommige wel 400 jaar oud zouden zijn.


We besluiten ons bezoek met scones en dikke room.
Samen met een triljoen wespen,
die helemaal niet enig zijn.

Van buiten zijn we naar binnen gevlucht,
en binnen zijn we uiteindelijk ook
maar weg gegaan.


We vervolgen onze weg naar de Cotswolds.
Wat een schitterend gebied, dit is Engeland
zoals wij het ons verbeelden.
Heggetjes, heuvelachtig terrein,
mooie vergezichten,
snoeperige dorpjes met namen als
Stow on the Wold
of Bourton on the Water.


In Bourdon was het onvoorstelbaar druk met
toeristen. Je zou er maar wonen! 
Echt afschuwelijk!


Voor het eerst in mijn leven maak ik kennis
met deze 'paddestoelen'. Staddle stone, heet het.


Foto van internet. 
Deze staddle stones werden gebruikt om
voorraad schuren van de grond te tillen. Ter voorkoming van 
ongedierte of overstroming.



Het toeval brengt ons naar de Lamb Inn in 
Burford. TE LEUK!


Aan de overkant cottages in 
Cotswold stone, en binnen!


Hele oude natuurstenen vloeren en 
een heerlijk groen behang.

Ik zou het thuis zo tegen de muur plakken,
super leuk!

Wij hebben een dinsdag uit duizenden gehad.

Tot morgen?


Tot blogs,



Juud
Remember; better finished than perfect!