dinsdag 16 augustus 2022

United Kingdom

Het is jaren geleden dat ik in Engeland was.

Een land waarin ik ooit 3 jaar,

met veel plezier (I might add),

heb gewoond.


Voordat ik vertrek bereid ik eerst het nodige werk voor.


Stel je voor dat je naald en draad zou willen pakken
en er is niets! 
Het zal je niet verbazen, maar ik heb nog
geen naald vast gehad.


Toch leuk om een ANWB bord
optimistisch te zien vertellen dat 
Engeland nog 1 kilometer is.
Was het maar zo simpel.


Aan boord van The Pride of Hull
worden we na het avond eten vermaakt
door een vrolijke 50plusser die 
een riedeltje zingt. Na een nummer begeeft
de installatie het. 
Hoe het verder is gegaan kan ik je niet zeggen,
het was voor ons bed tijd.


Na een goede nachtrust, in een heerlijke hut,
wordt het ontbijt voor ons geserveerd.

Al om half 8 (engelse tijd) zitten
we bepakt en bezakt in de auto om op weg te gaan naar....

Een Trusthouse,
de keuze is gevallen op 


Een huis in Tudor Stijl met een oud
Hollandse Bijbel, die als Hoog Duits werd
verkocht door de vrijwilligers.


Van oorsprong een boerderij heeft 
Baron Ash uit huizen die gesloopt zouden worden uit de Tudor tijd elementen gehaald
om ze hier in dit huis te verzamelen.

Toen het huis naar zijn zin was heeft hij het 
geschonken aan The National Trust.


Dit met een aantal voorwaarden,
er moeten ten alle tijden (wanneer dit gelet op de seizoenen
mogelijk is) verse bloemen in huis zijn.

En bij tijd van leven zou hij ten alle tijden
gebruik mogen maken van het huis.

Het huis is aardig, maar de tuinen....
Die zijn geweldig mooi!


Ja zegt Petra, "en hoe kom je nu leuk op een foto?"


Nou zo dus!


In de tuinen zijn onder andere hele grote
distels.


In de distels zitten namelijk ik weet
niet hoe veel bijen.


Kijk, er komt er net eentje aangevlogen,
super leuk!


In de tuinen ook taxus bomen,
waarvan sommige wel 400 jaar oud zouden zijn.


We besluiten ons bezoek met scones en dikke room.
Samen met een triljoen wespen,
die helemaal niet enig zijn.

Van buiten zijn we naar binnen gevlucht,
en binnen zijn we uiteindelijk ook
maar weg gegaan.


We vervolgen onze weg naar de Cotswolds.
Wat een schitterend gebied, dit is Engeland
zoals wij het ons verbeelden.
Heggetjes, heuvelachtig terrein,
mooie vergezichten,
snoeperige dorpjes met namen als
Stow on the Wold
of Bourton on the Water.


In Bourdon was het onvoorstelbaar druk met
toeristen. Je zou er maar wonen! 
Echt afschuwelijk!


Voor het eerst in mijn leven maak ik kennis
met deze 'paddestoelen'. Staddle stone, heet het.


Foto van internet. 
Deze staddle stones werden gebruikt om
voorraad schuren van de grond te tillen. Ter voorkoming van 
ongedierte of overstroming.



Het toeval brengt ons naar de Lamb Inn in 
Burford. TE LEUK!


Aan de overkant cottages in 
Cotswold stone, en binnen!


Hele oude natuurstenen vloeren en 
een heerlijk groen behang.

Ik zou het thuis zo tegen de muur plakken,
super leuk!

Wij hebben een dinsdag uit duizenden gehad.

Tot morgen?


Tot blogs,



Juud
Remember; better finished than perfect!

4 opmerkingen:

Coby Breitner zei

He heerlijk Juud wat gezellig reisverslag. Hou ook zo van Engeland en de Cotswolds. Je waant je in James Herriot land. Ben benieuwd wat jullie gaan beleven de komende dagen.
Even tip: het is te allen tijde en niet ten alle tijden zoals jij schrijft, veel mensen schrijven het fout hoor maar viel me nu op omdat je het 2x gebruikt.
Gezellig dag groetjes Coby

Annelies zei

Prachtige omgeving ! Veel plezier !

Margot zei

wat genieten is dat , leuk om te lezen en naar de foto's te kijken !
benieuwd naar de verdere berichten van zo'n mooi stuk Engeland ....

Floor zei

Ooohh wat heerlijk! Wat lijkt het me fijn om daar heen te gaan en te genieten van al dat moois.
Die natuur, de prachtige tuinen die je kunt bezoeken....
Maar ik zit hier te rillen bij het zien van het ontbijt.
Zou het echt onmogelijk door mijn keel kunnen krijgen, dit op je nuchtere maag, ik moet er niet aan denken.
Kon je niet kiezen wat je wilde?
Prachtig die oude taxussen! Maar ja hoe moet je die snoeien, met een hoogwerker?
Ben benieuwd naar de volgende dag, wat gaan jullie dan beleven.