vrijdag 26 augustus 2022

Gruss Gott oder Servus

Ik Gruss Gott oder Servus wat af,

iedereen groet elkaar.

Het past in het landschap, het is geweldig mooi.

Het ene dal wat breder dan het ander,

overal en nergens zijn kastelen, burchten en kerkjes in het

landschap gestrooid.



om het sprookje compleet te maken een heuse kikker,
ik heb hem niet gezoend, da's dan weer zo lullig voor Frans.



Wat ook opvalt zijn de prachtige picknick plekken.


En denk niet dat deze vlak bij een dorp of zo staan,
nee gewoon echt op het platteland.
Hoewel dat land hier helemaal niet plat is.
Veel te vaak zijn we omhoog gefietst,
met de tong op je schoenen kunnen we wel zeggen.


Nou daar ben ik dan in vol ornaat.
Het valt weer allemaal reuze mee.
Sterker nog als je hier geen helm op hebt,
dan val je echt uit de toon.
En die fietsbroek, nou ik heb dikkere billen gezien vandaag.


We beginnen met een zalige temperatuur om in te fietsen.
een prachtig mooi wolkendek houd ons
tot een uur of elf lekker in de koelte.


Zijn er hier weer overdekte bruggen,
en wordt er om je heen veel gesport.
We hebben vissers gezien, rafters en uiteraard
heel veel en nog meer fietsers.


Zoals gezegd zijn er behoorlijk wat pittige
klimmetjes en als je dan mis schakelt dan moet
je gaan lopen. Zoals Frans hier en mij ook
twee of drie keer is overkomen.
Ook geen lolletje omdat je fiets met 
bepakking best zwaar is 
en duwend de klim niet minder stijl wordt.
We verbranden de nodige calorieën.


De uitzichten blijven onverminderd mooi.



Nog een klein filmpje voor het idee.


Tegen half twee gaan we lunchen. 
De een kiest voor een salade en de ander voor 
Pannenkoeken met slagroom en ijs.


En dat laatste is natuurlijk voor Frans.
Die is gek op taartjes en gebak.


We fietsen nog een kleine 10 km,
met uiteraard wat klimmetjes,
naar Murau.
Onderweg zien we ik weet niet hoeveel 
bijenkasten staan.
Ook in de weilanden zijn tussen de weilanden in
stroken met wilde bloemen voor de bijen.
Ergens zag ik een bord dat er in deze omgeving
1 miljoen bijen wonen.

We zijn van St Michael im Lungau,
waarvan ik nu ook weet dat daar een nederlandse mevrouw
woont die mee doet aan b&b vol liefde,
naar Murau gefietst, een kleine 60 km.


Na het douchen en het bloggen gaat het 
Emma Bridgewater blikje open.


Gisteren zijn er 6 daisies geregen,
kijken of daar vandaag nog een paar van bij kunnen.

Eerst het zuur dan het zoet zou mijn zus zeggen.


Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect.










7 opmerkingen:

Margot zei

Het is voor mij zo'n heerlijk moment om te lezen Judith & Frans , wat maken jullie een fijne fietstochten en Oostenrijks vakantie verblijf !

Annemiek zei

Wat een prachtige fietsroute, heerlijk door Heidi land. En wat fijn om Frans blijmoedig op de foto's te zien. Heerlijk genietend van zijn taartjes. Nou gelijk heeft ie, wel verdiend na die wandel ellende. Heel veel plezier en dat je tijdens je vakantie ook nog wat zoets uit je mooie blikje mag toveren. Gezellige avond.

Floor zei

Ach wat leuk dat je bij die mevrouw van B en B vol liefde bent geweest. Ze was best bijzonder vond ik.
Wat me opvalt is dat er zulke prachtige picknickplaatsen zijn vol met bloemen en helemaal nergens rommel terwijl er zo te zien geen prullenbakken zijn. Heel bijzonder is dat.
Prachtige natuur waar jullie doorheen fietsen.
Frans houdt van lekkere dingen, pannenkoek met ijs en slagroom.... dat lijkt me wel wat.
Fijn voor Frans dat er zo te zien geen grammetje bij komt door al dat lekkers.

Ineke zei

Wel pittig hoor, met bagage en dan tegen de heuvels/bergen op. Je zal behoorlijk afgeslankt terugkomen van vakantie, de calorietjes vliegen er af. Geniet lekker van jullie heerlijke vakantie, ik kijk en lees van een afstandje mee. Groetjes, Ineke

Dientje zei

Mooie plekjes komen jullie tegen. Zo'n picknick plek is een stuk gezelliger dan die je hier tegenkomt. Gelukkig blijft het mooi. Zware fiets tegen een bult duwen is geen kleinigheid. Dan heb je wel een paar calorieën verdiend. Lekker ontspannen afsluiten en morgen weer vrolijk verder. Groet, Dientje

Coby Breitner zei

Wat een prachtige tocht, ik ben positief jaloers. Heerlijk daarna zo'n lekkere beloning, wel verdiend! Fijne zaterdag en tot morgen.
Groetjes Coby

Annelies zei

Wat een prachtige omgeving. Veel plezier !