maandag 29 januari 2018

Marg Sampson George

Afgelopen zondag hadden wij een 
hele bijzondere bee
met de collega's uit Zutphen en 
die van Amsterdam,
in Amsterdam. 

Er was geen verkeer, zo vroeg op de ochtend,
de trein reed op tijd,
hadden we zelfs een trein eerder,
en om nu ver voor half 11 de winkel in te stappen......


Dan maar aan de koffie! Heerlijk!


En voor wie het weten,
de winkel is niet zo ver van het CS Amsterdam.


De Dodecagon (do-dec-agon)
 hangt al in het raam......


Snel naar binnen, naar de collega's
naar de Dodecagon,
mallen, i spies, aai bare lapjes, 
slagroomtaart, kopjes koffie/thee,
heerlijk soepje.


Dan kiezen, kiezen en nog meer kiezen.


Is Gerda al klaar terwijl ik nog aan het
knippen ben!
Het is toch wonderlijk hoe zij met 
een wieltje, plakstift, aan het werk is,
alles in een hand, 
hup, hup, en klaar!


Is er zelfs tijd voor een show en tell
van antieke quilts. 


Waar de hoogte in de winkel zich
prima voor leent.


En zorgt voor de nodige hilariteit!


Sta ik zelf met mijn neus, letterlijk, bovenop de quilt.
Wat een idiote foto!


Maar als je er dan met je neus 
bovenop staat, zie je dit!
Broderie Perse uit begin 1800,
wonderschoon.
Aanvankelijk dacht ik dat het een border was,
zo kundig is dit gemaakt. 
Dit is broderie perse 8.0,
zo knap.


Er is meer moois in de winkel,
zoals deze prachtige sterren uit het boek van 
Willyne Hammerstein.


Dan terug naar onze eigen
Dodecagons!


Wordt er geleerd, gekeken, 
bestudeerd en gefilmd.


En is er nog een klaar!

Ook ik kies repro's, maar klaar?
Nee, echt niet!


Maar niet getreurd,


Het begin is er.

Juud


remember; Better finished than perfect






9 opmerkingen:

Annemiek zei

Oh wat fijn, gezellig met collega's lekker bezig zijn. Het is een aparte quilt. Lieve groet, Annemiek

Marja zei

Het kan niet anders dan dat je nog aan t stuiteren bent van deze laatste dagen achter elkaar! Heerlijk om te lezen

Groet,

Phyllis zei

Je zei het al : "wij mogen zondag" en wat een feestje he? Dagen met een gouden randje en Marge is geweldig, wat een lieve en inspirerende vrouw. Ik heb me ook verbaasd afgelopen donderdag over met name 2 dames aan mijn tafel die in sneltreinvaart gingen, 'hoe dan?!' denk ik dan. Maar never mind, je moet het proces leuk vinden en ik vind het enig. Nog lekker nagenieten vandaag (als je daar tijd voor hebt ;-) ) en dodecagon-ze !

BezigeBijMirjam zei

Mooie dag weer voor jullie. Die grijze, groene, beige combi vind ik ook mooi. Zelf zou ik dit patroon geloof ik maken met H250. Al weer keuzes. Fijne dag! 🤗

Petra zei

Het ziet er uit als een heel gezellige en leerzame zondag. Wat een plezier moeten jullie hebben gehad met die show and tell over de balustrade.

Yvonne zei

Benieuwd hoe dat verder gaat met die dodecagons......( nooit van gehoord, weer iets geleerd) gaat het verwerkt worden in een top of maak je allemaal dodecagons die aan elkaar worden gezet?
In ieder geval had je weer een leuke en leerzame dag!

KijkDaarIs zei

Het was een heerlijke dag !
Ik heb genoten.....

Frea zei

Wat een heerlijk feestje was dat, ben bijna jaloers.
Fijn dat je het met ons, bloglezers deelt.

Unknown zei

Where can I find that dodecagon printed pattern that you are using? Thank you!