zondag 15 juli 2018

Thuis en dan

Inmiddels ben ik alweer twee weken thuis,
alsof je nooit bent weggeweest eigenlijk!
Grappig hoe dat toch gaat.

Weer heerlijk aan het werk in 
S'Neerlands mooiste quiltwinkel over de IJssel.
Lekker tussen de lappen,
en druk met het versturen van 
de nodige blokken van de maand.

Altijd weer een hele klus,
en als de Post NL dan ook nog 
een storing heeft........

Maar ook 'vrije dagen'
gevuld met allerlei leuks!


Tijd voor het middenstuk van Ribbon Dance,
dat lag al in delen klaar,
maar ja daarmee is het nog niet AF!


Lekkere zomerse kleurtjes.
Zelf vond ik het wat kaal,
vandaar dat er bij mij harten op zitten,
of ik nu tevreden ben?
Hmm straks toch nog maar eens naar kijken,
ik heb nog een ideetje,
maar of dat leuk is?


In het midden een lekkere hexagon!


Volgende maand gaat Tea Party deel 6 eruit!
4 grote koffie mokken.
De ondergronden heb ik mee genomen naar
Australie en daar ook zowaar in elkaar genaaid.


Maar dan begint het pas!


Op elke koffie mok komen 5 setjes van twee cirkels.
De onderste vul ik niet,
de bovenste wel,
gewoon met een hobbs-je.
Restjes zullen we allemaal wel hebben liggen.

Cirkel op maat knippen,
rijgen,
hobbs op maat knippen,
in de cirkel leggen,
perfect cirkel erop,



Dicht trekken, strijkboutje erop,
even aan de bovenkant,


en omdat je toch bezig bent,
ook aan de 'onder kant'.

Geen idee waarom ik dat doe hoor,
gewoon voor 'de leuk'
voor het 'getrut'.


Er over bloggen gaat 100x sneller dan ze maken.
Vier blokken, met elk 5 setjes van twee cirkels,
zijn 40 cirkels in totaal.......
Ik ben er een dag zoet mee geweest.


Past precies! Zo grappig.


Na het strijken,
je cirkel even openmaken, plastic eruit,
weer aantrekken en nog een keertje
met het boutje erop.


Nog weer later zijn alle cirkels vast genaaid,
eerst het sier steekje om
het vervolgens op de ondergrond
te appliqueren.


De mokjes zijn nog open,
daar moeten nog eerst de bloemsteeltjes in verdwijnen
voordat deze ook dicht genaaid worden.


S'avonds is er bee!
Mieke is ook een van de deelneemsters aan 
The Tea Party!


Die geheel in eigen stijl bezig is,
natuurlijk eigen stofjes toevoegen, dan
wordt zo een blok van de maand
JOUW blok van de maand.
En cirkels op de cirkels?
Waarom geen Hexagon?


Eigen borduursteken,
kortom; je kunt een blok van de maand ook helemaal
naar je eigen hand zetten. 
Altijd leuk om te zien wat een ander ervan maakt.


Hilariteit alom; deze dames zitten met 
Notion Lover Juud in een bee,
het kan dan niet anders dat jezelf ook notions
nodig hebt!
Elly heeft 'the designmat' al, Mieke nog niet.......

Hoelang dat nog duurt........


Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!



14 opmerkingen:

Mrs. Sutherland zei

Niks leuker dan met anderen aan een quilt te werken en te zien hoe iedereen er weer een eigen draai aan geeft. Wat wordt het een vrolijke quilt!

Fijne zondag, Mar

Ineke zei

Ook weer fijn als je weer thuis bent, ben ook deze week thuis gekomen. Heb me toch een achterstand van jewelste, maar gaat vast goed komen.
Fijne zondag

Judith zei

he get, ik had mijn instellingen gewijzigd zodat ik weer de reacties in mijn inbox zou moeten ontvangen. Het werkt niet, helaas. Dan maar weer zo!

Annie Kingma zei

Fijn ook om weer thuis te zijn. Prachtige cirkels maak je zo.
Fijne uitleg.
Kijk op het blog van Carin, 5 juli men ik
Vind je uitleg hoe de post weer in je mail komt.
Het werkt nu bij mij ook weer.
Fijne avond.
Groetnis Annie

Annie Kingma zei

Nog even
http://cazwa.blogspot.com/ 5 Juli staat de uitleg van de post.
Groetnis Annie

Floor zei

Staat heel leuk die extra hartjes op de blok. Altijd leuk om dingen te veranderen toch?
Vast elke dag genieten nu je weer tussen de lappen bent. Lekker aaien, adviseren en verkopen.
Zolang mensen maar niet vragen hoeveel stof ze nodig hebben voor een quilt, want dat lijkt me zo moeilijk om "eventjes" ter plekke uit te rekenen.
Je hebt mooie cirkeltjes gemaakt. Lekker zacht met die vulling er tussen.

Yvonne zei

De Ribbon Dance is in het echt nog mooier van kleur. Raar hoe stoffen vaak toch afwijken in kleur op foto’s.
Je vertelde al over je vele, vele rondjes. Wat een werk , maar ze zien er wel perfect uit!
Het borduurwerk op de bloemen vind ik ook erg mooi!
Je bent gelukkig niet in een gat van verveling gevallen na je Australië avontuur!
Fijne week!

Dientje zei

Gezellig om met meerderen aan het werk te zijn. Genieten van elkaars projecten. Je laat weer mooie dingen zien. Bedankt. Gr. Dientje

Betsy's Quilt Blog zei

Je hebt de draad weer snel opgepakt. Het was leuk om mee te lezen tijdens jullie reis. Er kwamen prachtige quilts langs. Het moet toch niet als werken voelen om in zo'n prachtige winkel te werken. Veel plezier gewenst!

Annelies zei

Ook ik heb de instellingen veranderd, maar nu ineens weer geen reakties in de mail. Vervelend !
Het was leuk je middenstuk in het echt te zien. Erg mooi !

BezigeBijMirjam zei

Zo gezellig altijd die bee's. Elly heeft dikke schik. Wat is nu weer een designmat??? Jouw rondjes zijn prachtig.🤗

Chookyblue...... zei

Lovely projects by you and the girls..... Sounds busy back home.....

Karen zei

The flower design with the hexagon center is an interesting block. Nicely done.

Phyllis zei

Leuk met die harten, er kon inderdaad nog iets bij. En wat een vrolijke tea parties :-)