dinsdag 23 augustus 2022

PrietPraat

 Niks te vertellen en toch bloggen,

liggend op een hotelbed in Putzbrunn.

De eerste 700 km zijn gereden. Met de fietsen op 

de fietsendrager zijn ook deze twee 'ouwetjes' 

na het hoogseizoen op stap.

We zijn met de grijze golf mee gesurft naar Zuid Duitsland.

Overigens is de grijze golf behoorlijk 

letterlijk, ik ben namelijk gestopt met het verven van mijn haar.

Ik ben behoorlijk grijs, net als mijn vader dat was.

LZ blijft haar donkere haren onder de verf blijkbaar trouw, net als

onze moeder die op haar bijna 81ste slechts 10 grijze haren had.


In mijn fietstas de FIETSBROEK met het ROZE kruis,

niks geen gender neutrale fietsbroek.



Say no more!

Klaar voor actie! ha ha, nooit gedacht dat ik dit ooit
nog eens zou dragen. Maar het is vast vele male
comfortabeler dan een korte broek.

Met het kopen van mijn Emma thermosfles,
waterkannetje en bordje kwamen de tongen los.
De liefhebbers voor het Poolse aardewerk lieten van zich horen.


De vaatwasser thuis spreekt boekdelen.
Frans zweert bij een Emma mokje en ik blijf mijn
Poolse aardewerk trouw.
Gaat prima zo.


Thuis komen uit Engeland was leuk,
het kook gedeelte heeft nu een aanrechtblad en is de inductieplaat
geïnstalleerd.
Jammer genoeg was het andere blad voor bij het water net te groot,
komt dat pas na de vakantie.
Gisteren heb ik wat staan koken, ging allemaal prima.
Het schoonmaken is natuurlijk helemaal super makkelijk!


Het aanrechtblad was natuurlijk leuk om te zien,
het pakketje wat uit Australië op mij lag te wachten was ook
geweldig leuk.
Kath heeft mij een 1/8 biasmaker toegestuurd!
G*E*W*E*L*D*I*G!
Thank you Kath!



Zondag en maandag ben ik bezig geweest om de vier volgende
randen rond Lady Hester verder voor te bereiden.
Ik had al twee randen mee genomen naar de UK,
maar was er nog wat aan voorbereiding over gebleven.

Dat is nu lekker mee op vakantie,
 en heb ik thuis en in de auto al
twee randen af gekregen.
(daar moesten alleen de blaadjes nog van geappliqueerd te worden)



Dan gaat zo een autorit ook niet verloren.
Het is niet zo bijster interessant om op 
de snelweg naar buiten te turen.
Komt bij dat we de afgelopen jaren hier ook al
gereden hebben.


Petra heeft Etoile (klikker de klik)
het nieuwe blok van de maand
opgehangen boven de open haard in de winkel in Zutphen.


Het is een ontwerp van Emma Newman,
inderdaad de dochter van Judy Newman.


Het is een vrolijke quilt om te maken,
met een leuke verhouding applicatie en 
patchen. 
Iedereen kan er lekker aan mee doen.


We gaan met de quilt in hand zo goed
mogelijk stoffen erbij zoeken. 
Dat gaan we in Zutphen en in Amsterdam doen.

We gaan in oktober, na de beurs in St. Marie aux Mines,
starten.

Enfin, het is tijd om naar de Italiaan te gaan 
in Putzbrunn.
Daar hebben we vorig jaar ook heerlijk gegeten.

Tot blogs,



Juud

Remember; Better finished than perfect


















7 opmerkingen:

Ineke zei

Wat heerlijk om even met DH eropuit te gaan als oudje tussen de oudjes ;-)
Wat een heerlijke keuken, dat wordt genieten! En die 1/8 biasmaker, ideaal! Komt die ook in de winkel binnenkort?
Prachtig project waar je mee bezig bent, heerlijk werkje zo'n applicatie project.
Groetjes, Ineke

Annelies zei

Het is heerlijk om nu op vakantie te gaan. Over enige tijd dalen wij ook weer af. Hele fijne vakantie !

Dientje zei

Fijne vakantie. Groet, Dientje

sylvia zei

Whoehaa, die broek: geweldig! Veel droge comfortabele fietskilometers gewenst! Heb je je uixi ook mee? ;)
Fijne vakantie, hoor, geniet....en niet met mate maar volop!

Floor zei

Spannend die fietsbroek met het roze kruis. Ben benieuwd hoe dat zit.
Vast wel lekker zacht aan je billen.
Knap hoor dat je kunt appliqueren in een rijdende auto.
Dat gaat mij van zijn lang zal ze leven niet lukken.
Maar het ziet er prachtig uit, net als dat nieuwe project wat jullie gaan starten. Daar is vast veel animo voor.

Coby Breitner zei

Heerlijk Juud dat je zo lekker aan het bloggen bent. Ook ik vind zowel Emma als Bunzlau leuk, staat zo gezellig. Heerlijk met vakantie dat betekent waarschijnlijk ook weer gezellig blogjes en ach die broek nemen we op de koop toe. Eens moeten er allemaal toch aan geloven niet meer verven. Wat geeft dat.
Wens jullie een heerlijke vakantie, lekker genieten.
Groetjes Coby

Janet zei

How wonderful to be cooking in your new kitchen! It looks beautiful! A 1/8 bias maker - I so need one of those!! The BOM looks beautiful - cheerful is the perfect word to describe it. Enjoy your holiday!