vrijdag 12 augustus 2022

Quiltdays

 Aan het begin van de verbouwing had ik het idee

dat ik HEEL veel en NOG MEER 

quilt tijd zou hebben.

Laten we het erop houden dat Frans en ik nog

nooit eerder zo een verbouwing hebben gedaan.

We waren opzichters, en zijn nu weer

bijna opzichter af!

(Hier een eerste Wild Daisy hangend in 

het gat van het keukenraam op een van de laatste dagen 

dat de timmermannen er waren)


En dus is er weer QUILT TIJD!


Quilt tijd dat werd ingevuld in Katwijk bij Yvonne,
super gezellig. Zo een dag gaat gewoon
veel en veel te snel voorbij.


Kijkend naar elkaars werk, vliegt zo een dag om.
Er is altijd veel te vertellen, te kijken, te luisteren,
te kletsen. De volgende keer bij mij.


Ook weer tijd om in de lappen te duiken 
voor het middenstuk van Wild Daisies.
Een broderie met een lekkere roze daisy. 
Best een beetje knal, maar ook weer niet te.


Uitleggen om te kijken hoe het gaat worden.
En voorbereidt om mee te nemen naar de quilt dag bij Wilma thuis.


Waar de vrouw des huizes, Wilma,
de meest mooie lieveheersbeestjes maakt voor haar
Butterfly's Ball


Kijk, daar zit ze, mijn mattie, lady of the house,
alles onder controle en zijn we weer schandelijk verwent.


Achter op de plaats, waar het op het laatst
toch wel wat warm werd.
En die telefoon? 
We waren aan het quilt shoppen!


Terwijl ik lekker met naald en draad zat,
en de rust in mijn lijf langzaam maar zeker
terug komt, werd er thuis behangen door de schilder.

Het wordt nu elke tel mooier in huis.


Toen ik gisteren in een auto stapte die toch
echt wel warm te noemen was.......
kwam ik thuis naar geschilderde muren.




mooi om te zien hoe het licht
van invloed is op de kleur.


Bij de entree in de woonkamer is ook
het plafond groen geschilderd.
De schilder stuurde mij deze foto vanmiddag,
ik heb geen idee hoe het er in 
werkelijkheid uitziet!
Het is een idee van Maxime.


Voor al diegene die Frans volgen,
hij is thuis hoor. Veilig en wel.


Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect




















6 opmerkingen:

Marguerite zei

Leuk dat stukje plafond in het groen.
Wat zal jij nu lopen te glimmen nu jezelf de puntjes op de i kan gaan zetten.

Margot zei

wat geweldig ! Huis word mooi .... en de wild daysie's vind ik leuk zoals jij ze in elkaar zet , goed voorbeeld doet volgen ! Er is best veel stof voor nodig om de daysies te needleturnen.

Mooie foto van jouw mattie Wilma , en de quiltdagen zijn zo gezellig !

Lekker allemaal met dit zomers weer .... wat wil een mens nog meer ?
dat de regen komt ?

Goed weekend toegewenst

Floor zei

Heerlijk dat het elke dag meer af komt bij jullie thuis.
Frans zal ook wel verrast zijn geweest toen hij thuiskwam, lekker opgeschoten.
Zo grappig dat "huisje" in de woonkamer.
Heerlijke dag hebben jullie gehad met de meisjes :-)
Lekker praten, vast met iets lekkers er bij en natuurlijk quilts bekijken.

Dientje zei

Heerlijk relaxen met de quiltdames. Geniet er nog maar van. Straks heb je andere drukte om alles op de plek te zetten. Goed weekend, Dientje

Coby Breitner zei

Wat wordt het mooi Juud, krijg je nu niet drang om in te gaan richten. Ik zou op het eind ongeduldig worden. Net vlug het reisverslag gelezen, ik geniet!

Zininquilten zei

Het wordt prachtig bij je....en dat plafond in dezelfde kleur, goed idee...succes nog bij de afwerking...