donderdag 25 januari 2024

Bye Bye Australia

Het is Australia day today,


 Op 26 januari in 1788 kwam de eerste vloot uit Groot Brittannië  aan in Sydney.

Kapitein Arthur Phillip eiste formeel de kolonie Nieuw-Zuid-Wales op voor Engeland.

Als Abel Tasman nu beter had opgelet hadden ze hier allemaal Plat Nederlands gesproken.



Foto van internet.



Het is maar goed dat weer weer naar huis gaan,
de kilo's vliegen eraan.
Lekkere lunches, patat is bijna de standaard,
kippetjes, eieren voor het ontbijt. 
Straks gewoon weer lekker aan de Havermout.


Heb ik Peet aan de borduurnaald,
zij mij aan het Bier.
Het is echt tijd om weer HUISWAARTS te keren.

Back to our normal.

Even voor je beeldvorming;

Het is hier nu 08.15 uur vrijdagochtend,
in Nederland is het 22.15 uur donderdagavond.

Onze dag is al een uurtje onderweg,
en zal pas stoppen op zaterdagochtend 06.30 uur in Amsterdam.

Een lange dag,

Nu maar eerst de koffers inpakken,


En dat blijft altijd een 
"dingetje"


Tot in Hoevelaken, 

tot blogs,


Juud en Peet Downunder

Remember; Better finished than perfect








6 opmerkingen:

Marians Quiltblog zei

Een hele goede reis! Blik op oneindig, boekje, handwerkje en proberen wat te slapen. Tot volgende week!

Annemiek zei

Goede vlucht en welkom terug im de oude wereld.

miekequilt zei

Goed reis!! Jammer dat jullie reis daar afgelopen is. Ik heb van alles genoten.

Tilly zei

Fijne reis terug, weer even wennen.En genoten van je verhalen.
groetjes Tilly

Annelein zei

Als ik dit blogje lees zijn jullie nog ergens "in den vreemden". Een goede aankomst in Amsterdam gewenst en fijn bijkomen dit weekend...

Marion van de Sande zei

Ik ben te laat om je een goede reis te wensen, dan maar een welkom terug in het ook mooie Nederland. Bedankt voor het bijhouden weer van een reisdagboek, ik heb er weer van genoten.

En nu op naar de lente!