zondag 14 januari 2024

End of SummerSchool

 En dat was Summerschool, 

done and dusted.

Je knippert met je ogen en het is voorbij.

Al die indrukken, al die mensen, al die verhalen,

al die tijd samen, voorbij. 

Summerschool is moeilijk om uit te leggen,

al die dames in een zaal, die allemaal even enthousiast zijn.

Die bij je komen workshoppen, sommige zelfs

voor twee dagen. 

Wat het nu ook extra bijzonder maakte is dat

je zo'n beetje weet wie wie is. 

Dat gevoel van herkenning, en een geweldige sfeer in de zaal.


Vanochtend worden we wakker met regen!
We pakken onze koffers.


Werpen we een laatste blik op de woonkamer en gaan op pad.


Om bij binnenkomst verwelkomt te worden door Kathy en Irene.
Wat een heerlijk stel.


Het is ook de dag van het tekenen van labels, 
te idioot gewoon.
Als het om La Reine gaat teken ik met;
La Reine, by my bestie Wilma,
Blackheath meets Spakenburg.





Barb heeft vorig jaar The Sisters met ons gedaan.
Ze vond het middenstuk zo leuk om te maken dat ze er maar
liefst 5 heeft gemaakt, afgewisseld met blokken zandlopers.


Geweldig dat het mee genomen wordt om aan ons
te kunnen laten zijn. Hoe bijzonder is dat?


Bij Susan wordt er geborduurd, en niet
geheel onverdienstelijk.



Heather en Jo met mooie vogels, katten of honden.
Maakt niet uit, Susan schut het zo uit haar mouw.


En is ze zelf ook weer bezig met een gezellige quilt.


Zelf ben ik bezig met mijn groep met reverse appliquatie.


Gaan we bezig met de bij, maken we 
sterren, hebben we het over binding, 
en wisselen we links en rechts ideeën uit.
Het zijn gewoon 5 super gezellige dagen geweest.
96 workshoppers!


Hier een klein gedeelte daarvan.


We gaan op super veel fotos.


en dan gaan we van een volle zaal naar een lege zaal!


We stappen in de auto en gaan op pad richting Brigitte.
Het weer is op zijn zachts gezegd niet zo goed.


Het zicht is ook al niet al te best, en de kwaliteit van de wegen ook niet.
Het is een grote gatenkaas.


Maar dan lijkt toch de lucht open te breken.


En wanneer we bij O'Connell aankomen is het gewoon lekker
zomers weer. 
De woorden van Marg "10 seasons in one day" klinken in mijn oren.



En daar is dan de boerderij van Geoff en Brigitte.
Er zijn nog enorm veel autos. Brigitte, Judy en Margaret hebben 
een drie daagse workshop gegeven in het atelier van Brigitte.


Ook hier enorm veel opgewekt geklets, nieuwe projecten die 
gestart zijn, vriendinnen die met elkaar een super gezellig weekend
hebben gehad.

Na een half uurtje is het ook hier leeg, 
en wij kletsen en er nu zelf net zo lustig op los.
S*U*P*E*R leuk om elkaar weer te zien.
Waar we vorig jaar gestopt zijn, zijn we dit jaar
weer verder gegaan.

Peet weet wat haar logeerkamer is, 
ik weet waar die van mij is. 
Het is bekend terrein.


De stokrozen in volle bloei.


Net zoals Bloemenfontein, de nieuwste quilt
van Brigitte. 
We eten waar Australiërs bekend om zijn,
van de barbi. (Barbecue)
Het is mega gezellig.


Nu zit ik lekker op bed, pak mijn tassen uit en kom een paar
Wombat sokken tegen, cadeautje van Lorraine uit Sydney.

Wil je wel geloven dat mijn hoofd helemaal tolt?
Ik heb zo veel lieve mensen mogen ontmoeten,
en hebben we zelfs mensen moeten troosten omdat Peet
en ik volgend jaar niet op Summerschool zullen zijn.

Het zal best gek zijn om volgend jaar vanaf een afstand
te kijken naar de vele Summerschool foto's.

Zo nu is het werkelijk bedtijd.
Morgen gaan we lekker de hele dag patchen!

Jullie allemaal een hele fijne zondag,

Juud en Peet Down Under

6 opmerkingen:

Annemiek zei

Grappige sokken. Jullie zijn in ieder geval heelhuids bij Brigitte aangekomen. Hoop dat jullie even tijd hebben om bij te komen en dat het weer daar beter blijft. Volgens mij was het daar verleden haar heet maar ook met onverwachts. Afijn jullie gaan her meemaken. Slaap lekker.

Ineke zei

Fijne tijd bij Brigitte.

Gera zei

Begrijpelijk dat je hoofd tolt van alle indrukken, alle verhalen, alle lessen die je deelde.
Jammer dat het weer steeds zo wisselt. Maar gelukkig ook de zon nog gezien!
Lekker slapen en morgen een fijne dag gewenst

Margot zei

Het s begrijpelijk dat al de indrukken wat met je Mind doet , lieve Judith , het is toch veel om te beleven in zo'n korte tijd dat je daar bent !

Ben ik blij dat ik dit op jouw blog mee beleef !
Morgen een fijne , quilterige dag .....

Groetjes

Floor zei

Heb gezellig jullie dagen meebeleefd hoor.
Wel fijn dat het hier stil is op het gepiep van de cavia's na :-)
Fijn dat je genoten hebt, jammer van het mindere weer.
Jouw hoofd zit vol, dus ik wens je een week rust als je weer thuis bent. Lekker niks doen of alleen wat steekjes.

Marion van de Sande zei

Ik geloof meteen dat je hoofd tolt, zó snel gegaan, zó veel gesprekken, indrukken enz en dan ineens is het weer voorbij, een oorverdovende stilte in je hoofd. Maar nu weer even heerlijk genieten, volgens mij hadden jullie het vorig jaar ooik erg leuk daar!