zondag 7 januari 2024

Australie dag 2

 Gisterenavond kwam de slaap snel.

Wakker werd ik ook weer vrij vlot, rond 1 uur,

om 3 uur nog een keertje wakker,

en uiteindelijk om half 7 dacht ik dat het wel genoeg was geweest.


Je hebt dan echt voldoende geslapen, het was heerlijk om

gewoon te kunnen liggen.

Om je lijf, na al dat zitten, te laten ontspannen.


We worden wakker van het zomerse licht,

een zon en zeer aangename temperaturen.


We douchen, wordfeuten, lees ik NU.nl,

en gaan we ontbijten. Met de taxi terug naar

het vliegveld.



We gaan de huurauto afhalen,
de auto die we gehuurd hebben heeft geen navigatie.
Dat is voor ons niet handig.
We huren daarom wat anders, met navigatie.
Wanneer we in die auto zitten en ik probeer om de navigatie
aan te zetten gebeurd er weinig tot niets.
Dat kan aan ons liggen natuurlijk, maar wanneer de Hertz Meneer
het ook niet lukt worden we terug gestuurd
naar de Hertz desk.
Dan krijgen we een upgrade, een Audi A3 met de 
gewenste navigatie.
Audi of geen Audi de navigatie is maar beperkt,
maar we komen nu wel terug naar het hotel.
Halen onze bagage, en zetten de navigatie 
aan naar Marg Sampson.


Dit snap ik niet, rechts af naar Blacktown M4 Blue Mountains,
en links af naar Blacktown M4 Blue Mountains.
What's the difference?


Hoe dan ook, we arriveren bij Marg.
Bij die leuke cottage, achter de 
white picket fence. 


Het is mega gezellig, leuk om elkaar weer te zien,
we eten van de meest leuke borden.


Een lekkere boterham, heerlijke kaasjes,
we kletsen, bekijken nog meer mooie quilts.


Sommige dingen zijn een 'oh ja' herinnering, zoals alle
agapanthus die hier als onkruid groeit.
Je kunt geen berm voorbij rijden of het staat er wel in.


Ook ons eigen naaiwerk komt op tafel en naai ik wat
aan Abes Garden, zomaar bij Marg aan tafel.
Wat is dat quilten toch bijzonder, al die herinneringen
die erin verwerkt worden.


Met een hoofd vol gaan we weer weg bij Marg en rijden
we het laatste stukje naar Blackheath.


We gaan met ons allen in een huis.
Wie 'ons allen' is?
Peet en ikzelf,
onze vriendin Megan uit Melbourne, die is gekomen
zodat we toch wat tijd hebben samen.
Op dinsdag komen ook Susan Smith en Deborah Dorward.


Het is een schattig huis, compleet met veranda.
En dat typische australische raamwerk.


er zijn verschillende terrassen, 
een schitterende liguster haag,
een vuurpit. 


een gezellige keuken.
We kletsen, morgen gaan we werken.
Er moeten kits gesneden worden,
de bedden zijn verdeeld.
Zelf ben ik stik nieuwsgierig naar de dagen 
die zullen komen.

Jullie een hele fijne zondag,
die van ons zit erop.
Het is tegen 21.00 uur, en beginnen mijn 
ogen toch ook alweer een beetje moe te worden.


Tot blogs,

Juud en Peet down under




8 opmerkingen:

Annemiek zei

Wat fijn dat je geslapen hebt. Dat is vast meegenomen. Jammer dat de agapanthus bij ons geen onkruid is. Heerlijk dat zomerse weer ik voel jullie zon hierboven op mijn zolderkamer. Alhoewel we nu eens geen regen en een redelijk blauwe lucht hebben. Wat een leuk huis hebben jullie. Dat maakt een verblijf ook al aangenaam. Rust lekker uit groetjes aan Peet. Annemiek

Margot zei

Het rijden in den vreemde is toch geslaagd met een goed voiture !
En het slapen is toch wel een belangrijk "ding " om met energie de dagen te vullen...
Fijn om met de bekende quiltsters bezig te zijn , en mooie plannen te maken , dat zal de komende tijd met zijn allen wel weer lukken !

Het verblijf oogt heel goed , echt Australisch , leuk !

Hier draait de zondag met een blauwe lucht , zonneschijn.

groetjes !

Annelies zei

Leike cottage. Veel plezier de komende tijd.

Annelies zei

Ik bedoel natuurlijk leuke.

Floor zei

Jullie zitten lekker warm terwijl wij hier de vrieskou tegemoet zien.
Wat een enige borden laat je zien, daar smaakt het eten nog lekkerder op :-)
Agapanthus in de berm? Dat lijkt me echt schitterend om te zien.
Spannend wat jullie nog meer gaan beleven.

Coby Breitner zei

Wij ook stik nieuwsgierig hoor.
Groet Coby

Marion van de Sande zei

Zoals jij de zon in de ochtend beschrijft, ik vóel hem hier bijna. Terwijl ik net zag dat het hier nu sneeuwt!!

Die bórden!!!! Welk merk?? Die wil ik hébben hebben hebben.

Leuk jullie huis en wat geweldig dat jullie nog logees gaan krijgen. Geweldige tijd ga je tegemoet Juud! Enjoy!

Ineke zei

Leuk huis hoor, geniet maar lekker van het warme weer, hier is het ijskoud!