woensdag 10 januari 2024

SummerSchool dag 1

 Dag een vandaag, wat een drukte,

wat een gekkenhuis, wat heerlijk,

wat overweldigend, wat fantastisch om weer bekende

gezichten te zien. Het was in een woord een 

G*E*W*E*L*D*I*G*E dag!



In tegenstelling tot vorig jaar zijn we nu op tijd binnen.
De zaal is nog leeg.
Susan is bezig om haar kits te maken en hebben wij vast
een kijkje op haar tasjes en patroontjes en haar 
workshop bij ons in Zutphen op 1 en 2 mei 
en in Amsterdam.



Voor we het weten geeft Kathy een kleine 
appliquatie demonstratie. Wat erg leuk was.


En dan gaat de wel verdiende aandacht uit naar
Denise,
op Instagram onder de naam;


Haar productie is onvoorstelbaar!


Hier bits and pieces van Karen Cunningham.






96 dames in een zaaltje.


Australia quilt van Brigitte Giblin.


En een ontwerp van Denise.


Koffers vol, de ene quilt na de andere,
het is onvoorstelbaar. 


Deborah maakt van de gelegenheid gebruik
en zit te quilten. 


Terwijl op het podium de show en tell van Denise doorgaat.


Ik heb moeite moeten doen om een foto van haar
te kunnen maken, ze is zo bescheiden dat ze zelf
bijna van het podium afvalt.



Lieve Lorraine is er ook weer!
met haar prachtige quilt, waarvoor ze dit keer
een achterkant heeft gekocht.


En daar is Lorraine, altijd even vrolijk.


Lorraine borduurt ook, ze brengt haar huidige werk even mee.
Een geweldig leuke sampler!
Super gezellig met haar en haar vriendin Zena zitten kletsen over...
Borduren!


En dan 
KIM!
Van de week zag ik een prachtige foto van een quilt bij Marg Sampson George.
Ik was op slag verliefd. Wat een prachtige over de top geweldige quilt.

Kim, de maakster, heeft mijn blog gelezen en was vereerd dat ik haar
werk liet zien. Om mij een plezier te doen heeft ze hem meegenomen
om hem vandaag te laten zien aan ons.
Niet op het toneel, maar privé.
Het is een P*L*A*A*T*J*E!
Zo mooi en fantasierijk gemaakt, niet te geloven.


Super mooi gebruik van klassieke stoffen,
met stoffen van Tula Pink.


Mooie details.


En niet overal een blaadje.


Een prachtige rand,


Echt alles is even mooi gemaakt.


Super blij was ik dat ze de moeite heeft genomen
mij deze quilt te laten zien.
De achterkant een schitterende Liberty.

Thank you ever so much Kim, I loved seeing it. 

Het is niet alleen deze quilt die privé getoond wordt,
brengt haar Sisters Quilt mee.



Totaal verschillend van die van ons.


Maar ook wonderschoon!


Het wordt een weddingquilt for her Son and future daughter in law.
Lucky them to be receiving such a gorgeous quilt.


Dan komt Deborah op het podium met haar quilts.
Dit is geloof ik wel een favoriet van mij.


Dog Gone It, vrij vertaald "Potverdorie, ik had dat of dat moeten doen"
Een quilt die bij ons in Nederland veel gemaakt wordt.


En een lone star, wat een werk!

De hele dag zijn er gesprekjes geweest,
kort en lang. 

Was het een feest van herkenning.
Morgen beginnen de lessen, en heb ik meer dan eens gehoord;
"I am doing you two days"

F*E*E*S*T


Zo en nu de benen even omhoog, ik ben KAPOT!


Juud en Peet Down Under

9 opmerkingen:

Margot zei

het is hier : Goedemorgen !
Wat heerlijk om de foto's van de geweldige mooie quilts / werkstukken ,mooie foto's te zien , echt een quilters story ... zovele prachtige maaksels en het gebruik van stoffen is toch heeeeel kunstig !!!!

En de ontmoetingen zijn toch geweldig leuk , dat geeft veel energie .

Fijne lesdagen toegewenst !
groetjes

Marja zei

Wat prachtig om dat alles te zien.
Fijne dag morgen!


Groet,

Ineke zei

Geweldig, wat een enthousiaste quilters. Maar dat zijn we allemaal toch?😊❤️

Annemiek zei

Wat een heerlijke eerste dag. Veel gezien wat een prachtige show and tell. En die "moderne" sisters een plaatje. Ook de quilt van Kim wat veel mooie details. Daar krijg je zin in van. Rust lekker uit. Wij, Wilma,Lida en ik hebben Starmania dag. Dus ook een beetje Australië. Groetjes ook aan Peet

Maria zei

Wat een mooie quilts allemaal, leuk dat we mee mogen genieten! En nu een goede nacht en morgen er tegen aan! Groetjes Maria.

Gera zei

Wat een feest al die quilts, en er zullen vast veel mooie verhalen verteld zijn.
Leuk dat we weer mee kunnen genieten!

Heb je nog een nieuwe appliquatie techniek geleerd?

liefs, Gera

Marion van de Sande zei

Ooooooo die quilts allemaal, maar vooral die strepenquilt van Kim, wat geweldig moooooooooooi!

Dat jij überhaupt kan slapen 's nachts, ik zou zo'n overload aan ideeen hebben, wat een rijkdom zeg!

Floor zei

Niet te geloven wat mensenhanden kunnen maken!
De een nog mooier dan de ander. Zo groot en zoveel werk, zou er jaren over doen.
Jullie genieten maar van al dat moois.
Gelukkig kan ik een beetje meegenieten terwijl ik thuis ben in het koude Nederland.

Annelies zei

Wat een grote groep en wat een mooie quilts. Kan me voorstellen dat het vermoeiend is.