donderdag 25 januari 2024

Laatste dag in Sydney

 


Sophie van Plexinotions vond dat ik toch 
echt in het water moest.
Nou vooruit dan,
tot aan mijn enkels diep zat.
Dit jurkje kan thuis in de wasmachine en dan voor de komende
maanden terug de kast in.
Wel jammer, want deze temperaturen zijn toch wel heel fijn.
Hoewel warm, en soms ook wel benauwd, is het
heerlijk om zo zonder jas, 
dikke schoenen, sjaal en muts naar
buiten te kunnen stappen.

Thuis ga ik lekker languit op de bank, 
ben, eerlijk gezegd, best wel moe.
We hebben veel les gegeven en nauwelijks een adempauze gehad.
Maar wat een G*E*W*E*L*D*I*G*E tijd.
We hebben zoveel lieve dames mogen ontmoeten.
Zeker herinneringen om te koesteren.

Vandaag dus een eerste dag zonder afspraken,
niet ergens op tijd te hoeven zijn of een stuk om te gaan rijden.

Na het ontbijt stappen we de auto in en rijden we naar


DE borduurwinkel in Sydney.


Look at this! Hier heb je maar een gedachte;

N*A*A*R  B*I*N*N*E*N

Wat een feestje!
Eerst vergapen wij ons aan de etalage.



Gelukkig ze zijn open!
(hadden we van te voren wel gecontroleerd hoor,
het is toch een half uur rijden en dan wil je er zeker van zijn dat
je naar binnen kunt)
Bedenk je de TELEURSTELLING als het dicht was geweest!
Niet te doen.



We worden aller aardigst geholpen,
wat een lieve dames in deze winkel.
Niet groot, maar groot genoeg, 
super georganiseerd,
mooie patronen in een rustige straat.
We kunnen zo aan de stoep parkeren,
meer voor de deur kan gewoon niet.

Thank you Robin and Lorraine for announcing
that we would be on our way!
You haven't lied, it is absolutely STUNNING.

Now I could be jealous but we have
SOED IDEE in Holland so we're good.
Without SoedIdee I would be green with envy.



We kijken en we kijken en we shoppen.


Ver van huis, aan de andere kant van de wereld,
Simone! Hoe leuk is dat!


Zomaar in de bakken bij Crewel Gobelin.


Er zijn ook quiltstoffen en wat denk je wat?

Rosamunde van Dutch Heritage, 
te leuk.

Ik vind een heel mooi patroon wat ik wel graag mee wil nemen.
UITVERKOCHT,
dus niet de enige die er weg van is.

Ik krijg een kopietje mee met daarop de naam van het patroon;

Houd je vast;

Little DUTCH sampler 1841
Van Gigi R
Wie weet heeft Simone het wel!
Simone?



Onze tranen zijn snel gedroogd en vinden we andere
mooie leuke niet te versmaden hebbe-dingen.


In een van de vele vitrines ligt een mooi klein
borduurwerk.
Dat spreekt mij wel aan dat "kleine".

Het is de laatste uit een serie van vier,
The Crewel Gobelin Schoolgirl sewing group.

Het wordt keurig voor mij verpakt, 
een feestje om weer uit te pakken.


Mooi doosje, mooi folietje, leuke strik.
Terwijl Peet en ik lekker op bed hangen maken we het samen open.


Mooi stickertje, echt super verzorgd.


Als eerste komt het extra cadeautje uit het doosje.
Wat een leukerd.
Compleet met linnen en koord.


Dan het project waarom het gaat.


Met het linnen, de garens, en een 
zeer verzorgd patroon.

Er staat een bijbelse tekst in,
dat ga ik aanpassen.
Met in elk geval;

Australie 2024

Wat een mooie werk-reis was dit,
In the pocket!



Somewhat reluctant I am leaving
The Crewel Goblin!

It is a GEM.


We verruilen de borduurwereld voor de quiltwereld,
rijden weer een half uur en eindigen bij Material Obsession.


Kathy laat een blok van de maand zien.
Een patroon van Minnick and Simpson maar
dan zoals Kathy quilt.


In de winkel ook een mooie quilt van
Irene Blanck.


Eigenlijk is alles mooi hier.

We stappen in de auto en gaan terug naar het hotel,
ik denk, weet eigenlijk wel zeker, dat we allebei
moe zijn.


Tot morgen,


Juud en Peet Down Under


Remember; better finished than perfect!

8 opmerkingen:

Annelies zei

Welterusten en goede reis terug !

Marguerite zei

Dat word met een glimlach borduren.
Wat een mooi patroon!
Goede reis op weg naar huis.
En dan klokje rond slapen en nagenieten van een prachtige werkreis.
Leuk dat we weer mee mochten.

miekequilt zei

Bijna aan het eind van een prachtige reis. Ik heb genoten van je verslag. Wat heerlijk om zoveel enthousiaste mensen te ontmoeten. Nog even genieten en dan lekker naar huis.

Simone zei

Wat een mooi einde van jullie Geweldige reis!
Zo leuk om de foto's van the Crewel Goblin te zien. Ik heb Julie ontmoet in Nashville.
En dan mijn boek helemaal down-under.... Dat is toch bijzonder?

Safe travels en ga maar lekker bijkomen!

Gera zei

Wat heerlijk om dit avontuur op deze manier te eindigen!
Mooi patroon en wat zal het leuk zijn om hier aan te borduren en ondertussen alle belevenissen aan je voorbij te laten trekken.

Goede reis terug.

x

Floor zei

Kan me goed voorstellen dat jullie je nachtrust wel verdiend hebben.
Goede reis terug en thuis eerst maar even uitrusten van deze werkvakantie.

Annelein zei

Heerlijk zo'n snoepwinkeltje... en wat een mooi lief patroon heb je uitgekozen...

Marion van de Sande zei

Ooo wat een geweldig winkeltje en dat patroon wat je hebt gekocht, dat ken ik helemaal niet! Mooie gedempte kleuren. The little Dutch sampler van Gigi R ken ik wel.

En de vogelquilt van Irene Blanck wil ik nog altijd een keer maken, ooit als ik veel tijd heb.