vrijdag 12 januari 2024

Summer School dag 3

 We worden wakker van de regen.

Vandaag was dat een heel uur later dan gisterenochtend,

 vanochtend werd ik wakker om 6 uur.

Morgen 7 uur?

Ik begin mijn dag met het bellen naar huis,

horen hoe het met Frans is, horen hoe het Maxime vergaat.

Fijn om ze te zien en te horen.



De regen houdt helaas aan en arriveert menigeen in de regen
bij het Community Center, 
zoals hier Carmel en Jacky van Imprezzio.


In "No Time" vult de zaal zich weer. 
Wat een enthousiasme!


Het is een kakofonie aan geluid, 
en toch als ik eenmaal bezig ben,
ben ik zo gefocust dat alle herrie om mij heen
weg valt.


Terwijl ik les geef zijn Megan en Peet druk bezig
met snijden, vouwen en de bestellingen van de dames uit de zaal.


Aan tafel wordt er gestart met La Reine in heel andere kleuren.


Voor de innerlijke mens wordt goed gezorgd,
taart, fruit, koffie. 


Kathy Dougherty geeft een show en tell met haar quilts.
Ze zijn geweldig.


Kleurrijk bold and beautiful.
La Reine van Wilma is ook lekker goed in beeld!


De een na de andere mooie quilt komt voorbij.


Je raakt hier super geïnspireerd!
Mijn vingers jeuken om een quilt te beginnen.


More organic applique!


Een schitterende quilt van Irene Blanck.


We gaan met ons drieën op de foto.
Te leuk om elkaar weer te zien.


"Ten seasons in one day!"

De regen is weer vertrokken, en zitten we 
 lekker in de zon te lunchen.


Zowel peet als ikzelf tekenen labels
voor quilts die nu in de maak zijn.


Na de heerlijke lunch in de zon, een zalige quiche,
is er een show en tell en komt er weer een leuke
Sisters voorbij.


Een mooie quilt gemaakt door Nederlandse Irma.


Ook Irma heeft een Sisters gemaakt.
Het is echt super leuk om de quilt waar we vorig jaar
les in hebben gegeven nu in verschillende kleuren terug te zien.





Elisabeth showt haar Butterfly Ball.


We gaan door met de lessen,
het is gezellig, tijd om wat te kletsen,
de tafels rond te gaan.
De dag vliegt gewoon voorbij.
Waar blijven de uren?


Zo leuk om alle blokken te zien die gemaakt worden.


ook bij Susan wordt er hard gewerkt aan tasjes,
en worden haar tekeningen geborduurd.


Na de workshop rijden wij nog een keertje bij 
Marg langs. Wat is dat toch een geweldig leuke creative dame.


We hebben heerlijke hapjes, wat lekkers te drinken,
en vermaken ons dik.
Dit zijn toch wel de dagen met GOUDEN RANDEN.

Voor ons is het bedtijd, het duurt niet meer lang
of ik lig hopelijk lekker te slapen.
Morgen alweer dag drie, het zal een stuk rustiger zijn.
Veel dames zijn vanmiddag vertrokken,
Morgen zullen er ook nieuwe dames arriveren.

Maar ik verwacht dat we de zaal niet meer zo vol zullen zien.

We gaan het beleven,

Jullie allemaal een heerlijke dag gewenst,


Juud en Peet Down Under

5 opmerkingen:

Annelies zei

Je komt echt ogen tekort. Wat een inspiratie. Veel plezier !

Ineke zei

Ik heb een mateloze bewondering als ik al die quilts zie. Wauw, prachtig 🥰🥰🥰

Katrien zei

Dag Judith,

uren in het vliegtuig zitten en hele rollen stoffen snijden zijn dan niet het leukste deel van het werk, maar als je daarna beloond wordt met zo 'n heerlijke dagen dan maakt dat het wel goed :-) Wat ziet het er leuk en inspirerend uit!

Veel plezier,
groetjes,
Katrien

Annemiek zei

Heerlijk om na een lange tutor dag even lekker te ontspannen met een hapje en drankje in een gezellig huis. Zag dat het beter weer wordt en dat je nu buiten mag spelen 😀. Heerlijk een hoed ik draag er in de zomer ook vaak een. Beetje schaduw in je gezicht.

Floor zei

Wat veel moois komt er weer voorbij.
Je zou eigenlijk alles ooit wel willen maken :-)