zaterdag 13 januari 2024

Rinse and Repeat

 Dat is wat Deborah zegt;

Rinse and Repeat,

Groundhog Day.

Wanneer de volgende dag hetzelfde is als de vorige.


De dag begint wel anders, met zon ipv regen!


En dus zet ik mijn Australische hoed op en wandel
op mijn gemakje naar SummerSchool.
Of je zou ook kunnen zeggen dat ik naar mijn werk wandel.


Megan kom ik nog even tegen, 
ze gaat vandaag weer terug naar Melbourne en ga ik
haar enorm missen. 
Altijd gezellig met Megan erbij. 


Niet elk huis is even schitterend!


De vele bloemen zijn wel super mooi!


Met uiteraard de vele agapanthus.


Ik ga bij de bakker/lunchroom langs voor een lekkere cappuccino.


In de coffee shop zie ik ook lekkere baguette. Beetje 'out of place'
Een ge-emigreerde Franse bakker bakt ze.
Ze zien er werkelijk heerlijk uit.

Dan begint het; 
Wat spreek je een goed Engels, met een leuk accent,
kom je uit Holland? Je praat ook beetje Australisch, woon je nu hier?

Buiten op straat sta ik met wat vrouwen van Summerschool te praten,
krijg ik een tik op mijn schouder en zegt iemand super enthousiast;
"Hee Gloria".
Als ik mij omdraai ziet ze natuurlijk dat ik helemaal Gloria niet ben,
"you sound like her, Gloria is from Holland"



Love what you Do, en zo is het. 
houd van hetgeen je doet.

En wat ik ga doen?
nou Lesgeven, dag drie.


Als eerste wordt ik door Andrea getrakteerd op een mooi middenstuk
van de Sisters.


Laat Irene Blanck een mooi nieuw begin van een quilt zien.


En haal Nederlandse Irma haar mooie geborduurde werk
uit de auto.


Gisteren ben ik te druk geweest, maar zien wil ik het wel graag.


Het is fantasierijk gemaakt. Wat enorm mooi allemaal.


Tja en sinds ik het borduren weer heb opgepakt kom
ik allerlei mooie borduurwerken tegen.
Ook op Summerschool hebben de dames hun werk meegenomen
om mij te laten zien.
Wat is die Social Media wereld dan toch klein.


Dan een show een tell, zoals elke dag.
De dames hebben gisterenavond tasjes genaaid.
Niet geheel onverdienstelijk.



Kathy die zo mooi met haar kleding bij de 
rand van deze quilt past.


Een schitterende quilt van Deborah gemaakt door Debbie.


Het is vandaag echt al stukken stiller.


Denise met een eigen middenstuk van 
Durham quilt.


En dan de jaarlijkse foto van de Tutors.
Lesdag drie zit er weer op, en net zoals
de voorgaande dagen vliegt ook deze dag voorbij.


Nou en dan de weersvoorspelling!
MEER 
R*E*G*E*N


Karen neemt ons mee uit eten.


Het is gezellig aan tafel, en is het een mooie
manier om onze laatste avond samen door te brengen.
Morgen spat alles uit een. 
Susan gaat terug naar Melbourne,
Peet en ik naar Brigitte en blijft
Deborah alleen achter in het huis
voordat zij op maandag weer naar huis vliegt.


En dat restaurant heet Avalon, nu ben ik 
in Amersfoort op het Avalonpad opgegroeid.
Mijn ouders zijn vast en zeker ergens bij mij.
Leuk om totaal onverwachts herinnerd te worden aan mijn jeugd.

Enfin, morgen zullen we vast weer gewekt worden door de regen
op het zinken dak. Jammer want die zon heb ik toch echt liever.

We gaan het beleven,
jullie een heerlijke zaterdag,
ik ga mijn bed maar eens opzoeken.



Juud en Peet Down Under

4 opmerkingen:

Annemiek zei

Groundhog day. Vreselijke film daar kan ik niet tegen dat je steeds de zelfde scènes ziet. Dus waarschijnlijk ben ik niet goed in repeterende activiteiten. Wat een inzicht op de zaterdagochtend. Op de laatste foto lijkt het wel of je een kleurtje van de zon gekregen hebt. Dus morgen weer op pad. Goede reis op naar de volgende halte.

Ineke zei

Wat een leuke quilts heb ik voorbij zien komen, nu zelfs veel borduurwerk. Wat ontzettend leuke dagen en nu weer verder. Wens je nog vele leuke dagen met zo'n of regen. Groetjes

Marion van de Sande zei

Je kunt dan wel regen hebben en uiteraard gun ik je droger weer, maar je ziet er zomers en fleurig uit en volgens mij heeft de zon je wel bereikt ;-)

Geweldig al die prachtige quilts, zo veel inspiratie!

Annelies zei

Dank voor al je foto's. Leuk zoals je ons meeneemt !