woensdag 16 augustus 2023

Ciclovia Alpe Adria

Dat zijn wij,

op onze ciclo's op de Ciclovia Alpe Adria.

Dat wil zeggen wij fietsen een deel ervan.

Maar voordat wij vanochtend weer lekker op de fiets

stapte moest ik mijzelf eerst van Hoevelaken naar

Spittal an der Drau krijgen.

Alleen.

ik had mijzelf geestelijk voorbereid op allerlei

files door de vele wegwerkzaamheden die er 

altijd in Duitsland zijn.

Ok, inderdaad heel veel wegwerkzaamheden, maar files?

Slechts eentje!

Mooi op tijd kom ik op het overnachtingsadres aan.

Niet veel later vind ik mij achter een schnitzel,

lees er een boek bij, drink een lekker glas apfel schorle.

Naast mij een echtpaar, zwijgend.

Dan kun je maar beter lekker gezellig met jezelf

op stap zijn bedenk ik mij.


Dat alleen rijden is heerlijk,

af en toe een stop, lekker met een bakje koffie,

story tell op de speakers, en af en toe

een moord verhaal van de podcast Moordverhalen

met Eddie en Carrie.

In Spittal ontmoet ik Frans, pakken we de fietsen en 

gaan hier het dorp/stad in. Eten een heerlijke

after eight ijs, kletsen honderd uit,

fietsen een klein stukje.

Pakt Frans zijn tassen om, hij heeft hiervoor eerst 6 dagen gewandeld,

van wandelen naar fietsen.

Avonds eten we lekker een hapje en stapten wij 

vanochtend op de fiets.

Van Spittal naar Villach, slechts 40 km.

Voor ons, totaal ongetraind, een prima afstand.


Van Wilma ontvang ik foto's voor de quilt van 

The Little Quilt Gang

Abe's Garden.

Brams Tuintje.

Mijn vader Bram is onbedoeld een deel van de inspiratie 

geweest voor deze quilt. Mijn vader kon enorm mooi tekenen 

en schilderen. Een van zijn bloemen zal verwerkt worden in deze

quilt.

Ik heb wel spullen mee genomen voor de quilt,

mijn huiswerk zullen we maar zeggen.

Maar op de fiets is dat geen doen om mee te brengen,

straks in Italie op de camping ga ik daar mee starten.



Dus houd ik mij voorlopig bezig met Birds of a Feather
van Blackbird Designs.
Het patroon, het linnen en de garens kreeg ik cadeau
van Anne die zich bedacht heeft niet meer te 
zullen borduren.
Ik ben er hartstikke blij mee!
Voor nu is het een mooi project voor op de fiets.



Dit keer zijde garens van NPI,
nog nooit mee gewerkt.


We fietsen in no time Spittal uit, prachtig gelegen 
tussen de bergen.
Ruimte, wat hebben de mensen hier toch een ruimte!


Lachen als een boer die kiespijn heeft,
maakt niet uit.
Met liefde fiets ik er weer achteraan.


In de ochtend onder een wolkendek,
wat wij natuurlijk heerlijk vinden.
Het is best warm, 
ver in de 20 graden, 28 of zo.
Heet zat.


We fietsen langs de drau.
En we zijn zeker niet de enige!
Wat gezellig, veel mensen zijn vooral 
samen op stap.


Dat niet alleen, vaak genoeg zien 
we aanwijzingen voor een terras.
Daar houd ik van en heb ik vorig jaar
enorm gemist.


Eenmaal in Villach worden we hartelijk ontvangen.
Het is druk, gezellig, het zonnetje schijnt,
zijn er veel mensen op straat.



Frans drinkt een kola en ik een 
vlierbessen/spa rood uit een karafje met rietje.


En lunch ik met een focaccia met rauwe ham,
zalig!
Terwijl we lunchen regent het, wanneer
we klaar zijn met eten is het weer droog.
Wat een geluk.




Morgen gaan we verder met onze
Ciclovia Alpe Adria.

Het wordt een zware dag,
Frans fietst zonder ondersteuning
en zijn er nogal wat hellinkjes te nemen.
We zullen zien.

Zo en dan nu ergens wat lekkers eten,
jullie allemaal een hele fijne avond,


Frudith

Remember; Better finished than perfect!









 

8 opmerkingen:

Ineke zei

Heerlijk weer met jullie mee fietsen. Veel plezier!

Annemiek zei

Een mooie start gemaakt. Heerlijk weer en een behapbaar aantal km voor de 1e dag.Nu lekker steekjes/kruisjes zetten.

Floor zei

De gezelligheid en het genieten straalt van je blog af.
Heerlijk om zo samen op pad te gaan, en dan ook nog te borduren onder het fietsen, knap hoor :-)
Lekker eten en natuurlijk ijs, dat gaat er wel in.
Op naar morgen met hopelijk droog weer.

sylvia zei

Mooie route fietsen jullie! We kennen de omgeving...en fietsen mee met jullie! Veel plezier!

Marja zei

Een mooi begin van jullie fiets avontuur!

Groet,

Coby Breitner zei

Ohhhhh heerlijk Juud jullie zijn weer op vakantie, dacht het al op insta te hebben gezien. Zalig mogen wij weer meegenieten?
Tot nu toe ziet het er al heerlijk uit.
Groetjes Coby

Janet zei

This sounds like such a wonderful holiday! Enjoy!!

Marion van de Sande zei

Ah mens, wat een heerlijk optimistisch stukje heb je geschreven. Ik heb bewondering voor je alleen naar Oostenrijk rijden.

Fietsend op vakantie, een land verkennen op de fiets, geweldig, ik kan daar echt heel blij van worden. En jaaaaa, dan zo'n leuk borduurwerk meenemen, ook leuk. Hoe bevalt het borduren met de NPI's?

Ik vind het mooi hoe je je vader terug laat komen in een quilt. Heel mooi!