maandag 7 augustus 2023

Little Quilt Gang

 Little Quilt Gang bestaat eigenlijk al sinds 2017. 

Het is als een geintje begonnen, al jaren komen we in principe op

dinsdagavond bij elkaar als "Little Quilt Gang"

Afgewisseld met de andere meiden Mieke en Elly dan heten we ineens;

"Matties en Co"


Het idee om zelf een quilt te ontwerpen speelt al even.

Waarbij 'even' echt een understatement is.

Ooit, samen een midweek weg, werd er een quilt getekend.

Eerst een idee op een kladje en toen gewoon op inch papier.

Die quilt ligt nog getekend in een doos.

En komt er heus als tweede project uit!


De jaren vlogen weer aan ons voorbij,
de quilt van Wilma "La Reine"
en "Rosamunde" van mij gaf de doorslag.

We moeten echt aan de slag, te leuk!

Twee weken geleden haalden we bij 
WK creative communicatie
in Spakenburg het definitieve ontwerp voor een 
eerste gezamenlijke quilt op.
Dat wil zeggen het geappliqueerde middenstuk,
geheel naar eigen ontwerp.

"Abe's Garden"
"Brams Bloementuin" 


Deze stof zal er zeker in voor gaan komen!


En deze mooie blauwen ook.


En deze Blaadjes,
en Abe's Flowers vinden we er straks ook in terug.
Wat had mijn vader dat leuk gevonden,
een quilt waarvoor hij zowaar de muze is geworden,
bijna 20 jaar na zijn overlijden.


Enfin, Happy de Peppy met deze eerste stap!

En dan gaan we beginnen


Samen aan tafel, samen tekenen, samen knippen
en samen overleggen.
De eerste wijzigingen worden al doorgevoerd,
leuk die bloemen van Bram, maar 
ze mogen echt wel wat groter.
Het moet wel leuk blijven natuurlijk.


Uiteraard komt het wieltje van pas!


Veel kunnen we nog niet laten zien,
het gaat ook om de fun.
Wil je ons volgen?
Nou dat kan op Instagram,
uiteraard bij WilmaMalenstein2018
en bij Juudsquilts

maar ook bij, en dat is het leukste;


Inmiddels hebben we bijna 80 volgers, 
wat een giller!



Appliqueren kan op zoveel verschillende manieren 
dat ik er in 7 keren workshop in geef bij Petra Prins in Zutphen.

Ook bij Petra Prins in Zutphen hebben we een nieuwe
medewerkster die ons is komen versterken.
Yvonne Verhoog,
wat zijn wij blij met haar!


Yvonne is bezig met het Chateaux Project van 
Judy Newman en Margaret Mew.


Samen gaan we aan de slag en leert Yvonne vast 
een paar nieuwe foefjes.


Tijdens een zeldzaam droog moment wordt de tent
van Maxime en Tuur opgezet.
Gloednieuw, dat moet je natuurlijk uit proberen.

Zo rijgen de dagen zich hier aan een.

Ik zal morgen nog een blogje maken,
want er gebeurd echt van alles.


Tot morgen,

Juud


Remember; Better Finished than Perfect!

5 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat leuk dat jullie een eigen quiltpatroon maken.
Nu heb ik geen Instagram dat maakt het extra spannend.
Weer werkt goed mee om binnen steekjes te zetten maar als vakantieweer had ik het toch liever anders

Dientje zei

Succes met het eigen ontwerp. Leuk dat het er van komt. Groet, Dientje

Floor zei

Wat leuk om samen een quilt te gaan ontwerpen! Spannend om te doen.
Ben heel benieuwd hoe het gaat worden, maar ik denk haast wel supermooi!

Gera zei

Mooie stofjes uitgezocht voor jullie gezamenlijke project!
Ik kijk uit naar de 'little quilt gang quilt'. De naam zo alleen al klink veelbelovend!

Marion van de Sande zei

Ik volg jullie kleine gang al een tijdje op Instagram dus had al een vermoeden van de nieuwe quilt. Leuk, ik ben benieuwd!!

Volgende week weer een paar dagen naar mijn oude stadtje Amersfoort dus ook lekker met de fiets naar Bunschoten Spakenburg, Baarn en nog veel meer. Heerlijk