donderdag 10 augustus 2023

Lubeck

 Ik had dus visite uit Lubeck, 

altijd goed om mijn Duits wieder zu uben!

Gezellig oder gesellig! 

Leuk was het in ieder geval. 

Altijd veel te kletsen, te kijken en te doen.


Kijken naar deze Stars upon Stars bijvoorbeeld.


Wat een prachtige quilt.
Vers van de quiltservice in Schagen bij Aljona.


Anne wilde eigenlijk ook deze
Patchwork of the Crosses inleveren,
maar weet nog niet goed genoeg
hoe deze dan door gequilt zou moeten worden.
En werd ze niet afgegeven, maar weer meegenomen.


We bekijken hem, bedenken ideeën, maar of HET 
idee erbij zat of niet?
Ik denk van niet.

Dus als jij een Patchwork of the Crosses hebt,
en die is al door gequilt kun je het ons dan 
laten weten?
Wie weet is jouw idee ook HET idee voor Anne.


Voor Hella is deze door gequilt. Helemaal mooi.


Zelf had ik een drukke dag. 
Dus moet er makkelijk, maar smakelijk gegeten worden.
Wat is er dan idealer dan een tray bake.
Vooraf blancheer ik de groene asperges,
trosje tomaten op de bakplaat,
stukje zalm erbij.
Peper zout erover, wat lekkere olijf olie en klaar ben je.
De oven doet het werk terwijl jij lekker
quilts aan het kijken bent!


Anne is gestopt met borduren.
Heel erg jammer omdat niet meer te kunnen.
Maar ja wat moet je dan met al je patronen?
Meenemen naar Juud!

Echt super, deze Blackbird Designs zat er ook tussen. 
Niet alleen het patroon, maar ook het linnen zoals gebruikt in het
voorbeeld.
32 count Olde Town Blend by R&R reproductions.

Vaak lezen wij borduursters dat in een patroon, maar weten
ook dat we kansloos zijn om juist dat te vinden.
Maar nu heb ik het gewoon,
hoe leuk is dat!

En niet alleen het patroon en het linnen, maar ook
alle zijde garens zat erbij.
En niet alleen dit patroon was compleet......
Wat een MAZZEL!

Gisterenavond heb ik het linnen om ge-zig-zag-ge-ding-est,
het garen op een floss tag gezet.
Tijd voor een steekje had ik niet.



De oude eettafel moest ingevouwen worden tot een 
side table.


En omdat alles dan bij de keuken leeg was
ben ik ook maar gelijk gaan stofzuigen,
om 21.30 uur.


Zodat daar vanochtend de nieuwe tafel ingezet kon worden.
Het is best een grote tafel, 
maar dat valt helemaal niet op.

Zo en dan vandaag en morgen lekker naar Zutphen.
Wist je dat we heel veel stoffen van Di Ford met
50% aan het verkopen zijn?
In de webshop en in de winkel.
Wie weet zie ik je nog,
zou gezellig zijn.


Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!


3 opmerkingen:

Floor zei

Wat zijn ze prachtig die quilts die je laat zien.
Vooral die sterren, het zijn er zoveel!
Jij bent gelukkig met je borduurpatroon, vast gelijk aan de gang dan maar.
Eet smakelijk aan jullie nieuwe eettafel.

Annelies zei

Wat een mooi borduurpatroon. Veel succes.
Ook wij hebben na de verhuizing een heerlijk grote eettafel. Heel gezellig !

Marion van de Sande zei

Wat een heerlijke post weer, prachtige quilts!! Maar dan die giftst!!! Wow! Je zal het krijgen, prachtige patronen maar dan ook het linnen en het garen erbij.

Je bent bezig met meerdere patronen tegelijk, wanneer start je de (voor mij eerst bekende) Nederlandse floss tube? Gewoon camera erop en maar praten en showen, heerlijk.

Ik heb nog nooit met echt zijde geborduurd maar hoor dat het a whole other level is, heel anders dan cotton of overdyes. Wat is jouw ervaring?