donderdag 17 augustus 2023

Italie

Altijd leuk wanneer je een landsgrens over gaat. 

Staat stoer, maar eerlijkheid gebied mij wel te vertellen dat we op 

slechts 70 km van de Italiaanse grens zijn gestart.

Toch niet zo stoer.

Mijn enthousiasme is er niet minder om.


Het is en blijft fantastisch mooi fietsen,
zo door dalen, langs hoge bergen.
Mooie vergezichten, ik doe zo veel mogelijk
op de eco stand.
Wanneer we vanmiddag toch echt een helling
pakken van 15% gooi ik de eco overboord
en ga op standje POWER!


We zijn hier nog maar net Italie in of het 
bord boven frans zegt 15%.


We gaan al snel om hoog, en raast het verkeer
onder ons door hetzelfde dal.


Is dit schitterend of schitterend. 
Wat een geluk dat wij hier mogen fietsen.


Het is GENIETEN in hoofdletters.


waanzinnig!


Ik ben echt geen held.
Als ik te hard naar beneden ga hang ik vol in de remmen.
Heb ook nooit een brommer gehad, dat ging mij te snel.
Van motoren houd ik ook al niet. Op mijn 16de koos ik niet voor een puch
maar een fiets. Dat is mijn hele leven dus niet veranderd.
Laat mij maar fietsen, zalig.
Maar dan moet het niet te hard naar beneden gaan.


Keken we vanochtend uit op het station van Villach,
vanavond kijken we uit op de bergen en de ski
liften van Tarversio.
We hebben een mega groot balkon, waar
we ook direct gebruik van maken.


Al is het maar om onze was te drogen te hangen.
Dat roze kruis? Yep mijn fietsbroek, totaal niet
gender neutraal. Nu zul je zo'n 'kruis' wel niet meer
kunnen kopen?


Het uitzicht op Tarversio is ook niet verkeerd.
We zijn nog het dorpje ingelopen,
maar het was niet echt veel soeps.
Vlak voordat het onweer en de zware regenval 
kwam waren we weer terug in het hotel.


Waar we heerlijk gegeten hebben,
had ik vandaag 1300 kcal verbrand,
dan heb ik ze er met een toetje weer bij aan gegeten.

Het is zalig om zo samen te fietsen,
we genieten met volle teugen,
van elkaar, het weer, de route (wonderschoon!)
en verheugen ons op de dag van morgen.

Een kleine 60 km, allemaal vlak en zeker geen 
15% hellingen!

Jullie allemaal een fijne avond,

ik had de mazzel alweer goed internet te hebben,
wie weet morgen weer.


Tot blogs,

Frudith

Remember; better finished than perfect

4 opmerkingen:

Coby Breitner zei

Wat een prachtige dag Juud op naar morgen.
groetjes Coby

Annemiek zei

Yummie toetje, heb je wel nodig tijdens zo een fietstocht. Ziet er prachtig uit onderweg. Mooie vergezichten verveeld nooit. Heerlijk genieten.

Margot zei

Prachtige fietstocht , fijne vakantie voor jullie beidjes !

Floor zei

Ja, die toetjes heb je wel nodig na al dat fietsen.
Doodeng die afdaling, maar wat is het er prachtig!