dinsdag 8 augustus 2023

Verjaardag, vakantie en borduren

 


Vorig jaar moest Frans stoppen vanwege de bosbranden
in Italië die op zijn route lagen.
Dit jaar hebben ze reuze hagelstenen gehad, 
net zoals bij ons behoorlijke regen, maar
lijkt het weer mooi op tijd op te knappen.

Inmiddels is hij alweer in Italië, klaar voor de
laatste dagen van de Alpen Adria Trail.
Er wordt al gedroomd over een wandeling in het
absolute noorden van Schotland volgend jaar.

Die man van mij is nog niet uit gewandeld.



Terwijl hij wandelt doe ik dit.
Schoolhouse Sampler van Brenda Gervais,
les 1.
Dit keer een heel alfabet en ga ik al mijn initialen in zacht
roze borduren. De eerste drie zitten erin, de volgende drie
laten nog even op zich wachten.


En dan Consider the Lilies van Heartstring Samplery,
een super groot borduurwerk met adam en eva als 
middelpunt.
Heel decent in een rokje en adam met de meest
vreemde benen ever.

"Consider the lilies of the field, they neither toil nor spin"

Kijk eens naar de bloemen in het veld. Die staan daar te bloeien
zonder zich druk te maken.

Prima zin om jezelf af en toe voor te houden!



In de hal is mijn Hexagon Star a Day terug.
Jaren in de winkel geweest en nu toch echt tijd om 
lekker thuis in de hal te hangen.


De mallen zijn nog als in de winkel te koop,
het blijft een geweldig leuke quilt.
Ik zou er zo nog een keer aan kunnen beginnen.


En dan Mieke, volledig gefocust op 
Queen Kay van Brigitte Giblin!
Ook een behoorlijke klus!


Annemiek bracht haar 
Little Miss April mee,
"Oma's schortjes"
Op haar blog ABC Quilt
kun je er alles over lezen.



Borduren, wie heeft dat bedacht?
VERSLAAFD zijn we, 
aan mooie plaatjes,
garens,
linnens.


zijn aan het experimenten met de aantal counts
die we nog fijn vinden om op te borduren.



En zorgde de borduur goeroe Annie voor een wel
heel mooi borduurwerk voor het feestvarken


Wilma!

Leuke fijne dagen om op terug te kijken,
vandaag krijg ik visite uit Lubeck.
Dus hup in de benen,
op de fiets naar de sport,
de regen lijkt verleden tijd (?)
laten we hopen op een mooie lange na zomer!


Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!

6 opmerkingen:

Margot zei

Wat is jouw - wandelman - een geweldige doorzettende wandelaar !
Fijn om weer eens wat van je te lezen en om de foto's te bekijken ....
En de sterrenquilt is echt een plaatje , persoonlijk vind ik de sterren maken best
lastig door die Ynaadjes.
En dan een verwende jarige job , toch is het borduren wat jullie doen , erg aanstekelijk , mooie kruissteekjes , en zeker ook fotogenieke adam&eva ,forse
benen !

Wel fijn dat het zomerweertje aanwezig is , het mag best nog lang blijven zomeren .
Plezierige week met de visite uit Lubeck , enne toch maar veel steekjes maken !

Marguerite zei

Wat hebben je man en jij toch gave en verschillende hobby's.
Je borduurwerk word prachtig.
Adam heeft echte fietskuiten volgens mij.
Maar ja hoe is die daar aangekomen?

Floor zei

Hahaha, fietskuiten voor Adam, nee een fiets was er toen nog niet.
Misschien van het in bomen klimmen?
Frans gaat weer lekker alleen op avontuur, hoop dat het weer goed blijft zodat hij kan genieten.
Fijn dat je sterrenquilt nu eindelijk mooi mag zijn in je eigen gang.

Annelies zei

Ik geniet weer van al die quilt- en borduurfoto's. Wat zijn het toch leuke hobbies.

Gera zei

Weer heel leuk om te lezen en te genieten van alle foto's! Mooie werken. En wat heerlijk die handwerkende vriendinnen!


Marion van de Sande zei

Wat een prachtige quilts laat je weer zien, geweldig!

Maar ooooooh die borduurwerken, eyecandy. Natuurlijk de Abecedarian, maar ik vind zo ongeveer alles van Brenda Gervais mooi. En wat een gaaf cadeau, de poes van Stacey Nash (geloof ik), ik wil ooooooooooit het konijn maken.

En van wie is het borduurwerk met het woord Noël linksboven? Hebben hebben hebben.

Jouw foto van het station van Amersfoort, in mijn studententijd woonden we achter het station, op de Puntenburgerlaan. Mijn school lag destijds op de Berg dus iedere dag moest ik onder het spoor door via een eng tunneltje. Morgen gaan we weer voor een aantal dagen, alleen tegenwoordig hebben we een hotel in het noorden van Amersfoort. Overdag fietsen rondom de meren of het Gooi en in de avond lekker eten in Amersfoort. Heerlijk, even de zinnen een paar dagen verzetten