vrijdag 25 augustus 2023

Little Quilt Gang, onze geschiedenis

 Ineens is daar The Little Quilt Gang,

zomaar op Instagram.

Judith.Wilma

In volgorde van het alfabet.


Ergens in 2017 zagen we de tekst, 

“we’re a gang, you and I”

We moesten er hartelijk om lachen, wij zijn natuurlijk niet zomaar een gang,

maar een QUILT gang.

En wat doet zo’n gang dan eigenlijk, nou lange lange tijd

helemaal NIETS!

Het enige wat we deden was het aankopen van een

Domeinnaam. Die deden we onszelf vast cadeau!


Het idee was om samen quilts te gaan maken, onze eigen quilts.

Is het niet vaak dat je denkt dat je een ontwerp anders gemaakt zou hebben,

Is het niet vaak zo dat je een patroon toch al ietsje aanpast.

Aan iets dat beter bij je past.

Weer jaren geleden, dat wil zeggen in mei van 2021, waren we een midweek weg,

In Putten, op een kattensprong van huis.

Daar kochten we ons arm bij Carmen van Stitchers Inn,

aan mooie stoffen voor een quilt die we dat weekend

getekend hebben.

Dat ontwerp en de stoffen zijn er nog steeds, 

maar verder gebeurde er weer NIETS.




We aaiden lapjes en maakte leuke foto's!


In 2021 was er nog een HickUp.

We hebben een logo nodig. Dus weer aan het denken

wat we dan zouden willen.

Uiteindelijk is het een gestileerde klos garen geworden,

Compleet met ‘boevenmasker’

En super stoer "Since 2021"

Dat had dus in werkelijkheid 2017 moeten zijn.

Maar we hadden gedacht in 2021 echt van start te gaan……..



Nu ineens wel, een middenstuk, wat gepiel met vormen,

Een biasbandje, nog meer gepiel en toen werd er ineens

Serieus getekend!

Toen we daar helemaal happy mee waren werd de tekening

Naar de Copy shop gebracht voor een goede kopie.

Eentje voor Wilma en eentje voor mij.

We vinden het helemaal geweldig. 

Wat leuk om ook dit te mogen delen samen,

we hebben er onvoorstelbaar veel lol aan en in!


Samen gingen we aan de slag en in no-time was

daar de eerste wijziging. 

Er is geen patroon, dus we kunnen

veranderen wat we willen.

(Wijzigingen aanbrengen kunnen we overigens

 met een patroon ook heel goed)

En we kunnen verzinnen wat we willen, 

We hebben tegenwoordig geen bee meer samen op de dinsdag,

maar een 

"Quilt Gang Gathering!"

We spelen met kleur en vorm, en gaande weg ontstaat er werkelijk wat.



Zo kun je thuis zitten pielen en bedenken dat er 

gewoon cirkeltjes in moeten. 

Even overleggen met Wilma en als zij het ook een 

goed idee vind ga ik, in dit geval, aan de gang.

50 cirkels volgens mij.


Maak ik cirkels is Wilma bezig met bloemen.


Want in Abe's Garden zijn uiteraard bloemen!

Wie is die Abe?

Abe/Bram is mijn vader.

Toevalligheid wil dat hij heel mooi kon tekenen en 

schilderen. In een van zijn tekeningen zitten schitterende bloemen.

"Bram’s Tuintje, Abe’s Garden"

Pfft niet alleen een naam voor ons maar ook voor de allereerste quilt.

Wat had mijn vader dat schitterend gevonden!


Inmiddels ben ik op vakantie, is het borduurwerkje aan de kant

geschoven en hebben de lapjes hun plekje weer ingenomen.


Ik ga tekenen, knippen en naaien onder de 

Italiaanse (hete) zon,

La dolce far niente,

Lief niets doen.

Ik teken en knip,

en op het strandje, waar iedereen zit te lezen,

zit ik met naald en draad.

Een favoriet van mij, de KarenKay Buckley schaar.

Ik naai met een grote klos zacht roze Wonderfil Konfetti garen,

de favoriet van Susan Smith.

En terwijl ik een duik in het verkoelende 

Lago di Caldonazzo neem samen met Frans,

vlijen de eerste blokjes zich eens lekker tegen de rugleuning

van het zonnebed!


Op Instagram kun je ons volgen, graag zelfs;

Little Quilt Gang


Hoe nu verder?

We gaan Abe's Flowers uiteindelijk op patroon zetten,

en willen er zelfs les in geven. 

Er wordt namelijk behoorlijk in 

geappliqueerd (en gelukkig ook lekker gepatcht)

Wat is er dan leuker om bij ons aan tafel

te zitten om les te krijgen van Wilma en mijzelf.

Onze techniek met jou delen.


Goed idee?

Dagje bij Juud en Wilma aan tafel?

Gewoon de hele dag, 

lunch erbij, ruimte zat om met ons 8-en aan de gang te gaan.

Soepje van Wilma, dat maakt ze zo lekker!

Thee, koffie wat lekkers van bakker Toebast.



Gaande weg zullen we sneak peaks blijven geven op Instagram.


Tot zover van 

The Little Quilt Gang


Remember; 

Ook al ben je een Quiltgang,

Better Finished than Perfect!

13 opmerkingen:

Annemiek zei

Super gezellig. Wie wil er nu geen mooo bloementuintje? En een kusje kan ik altijd wel gebruiken. 😀

Annemiek zei

Kusje is fijn maar ik bedoelde een lesje

Ineke zei

Wat een leuke samenwerking 🥰👍

Marguerite zei

Wat leuk om samen iets te ontwerpen.
En jullie kennende word het een plaatje.
Heel veel succes en plezier

Margot zei

Wat een pretletter blogje vandaag van jou , het ontstaan van the litle quiltgang is boeiend .... en wat een vooruitgang in de loop der jaren ! En dan zo terug kunnen denken aan je vader Abe/Bram en er dan een ontwerp / quilt van maken met de ( bijna ) overjarige stofjes van Stitcher'sinn , leuk , echt , TE LEUK en er dan ook nog zo'n uitnodigend verzoekje om met de quilters/sters te gaan quiltdag houden , het is allemaal fijn !! En nog fijn dat je in de hete zon van Italie lekker bezig bent , en ik ben helemaal verliefd op het Windmill blokje ( dat is mijn favoriet blokje vooral in mini ). Nou , je snapt het wel , Instagram ..... maar ook dit Blogverhaal blijf ik wel een paar X herlezen ! Enig vind ik het !
Enne ..... nog veel plezier samen met Frans daar , lekker vakantie vieren !

Floor zei

Ooohhh wat spannend om je eigen quilts te gaan ontwerpen!
Lijkt me heel leuk om te doen, maar ook super moeilijk om niet in herhalingen te vallen van dat wat er al bestaat.
Er zijn al zoveel patronen.
Maar het wordt vast iets heel moois. Ik wacht het af.

Annelies zei

Wat leuk ! Ik volg jullie al op Insta. Heel veel plezier !

Coby Breitner zei

Ohhh nou ik ben heel benieuwd hoor! Alleen jullie voorpret en dat wij mogen meegenieten is al leuk.
Geniet van je vakantie, groetjes Coby

Dientje zei

Super dat jullie dit doen. Spannend hoe het er uit komt te zien. Geniet lekker in Italië. Groet, Dientje

Katrien zei

Hmm, moet dringend eens een instagram account aanmaken...
En wat een prachtige stofjes hebben jullie gekozen!
Ben benieuwd hoe jullie quilt eruit gaat zien, wordt vast mooi.
Fijne vakantie!

Yvonne zei

Geweldig idee! Ik hou er van, je fantasie en plannetjes vormen een plan en dat dan uitvoeren. Heel veel plezier en succes gewenst samen met alles wat jullie gaan doen!

Gera zei

Ik heb genoten van het verhaal en de foto's! Wat een heerlijkheid!
Superleuk om het proces te volgen. Ben benieuwd naar het vervolg

Fijne vakantie nog!

Marion van de Sande zei

Wat een geweldig blog weer vandaag!

Prachtige stoffen en ik word helemaal blij van het enthousiasme wat uit je tekst spat! Geweldig, ik ben zeer benieuwd naar hoe het allemaal gaat lopen.