woensdag 25 augustus 2021

Vakantie 2021 dag 1 tot en met 3

Het is en blijft een heerlijk gevoel wanneer alles is ingepakt.

De keuzes gemaakt zijn, en de kledingkast dicht gaat.

het moment waarop er niets meer in een tas gaat.

Ik heb er een HEKEL aan om tassen in te pakken, 

dat zijn voor mij momenten waarop ik liever thuis blijf. 

Ook al wil ik HELEMAAL niet thuis blijven. 


Maandagochtend vertrekken we, het weer in Nederland belooft mooi te worden. 

De eeuwige optimist in mij schreeuwt dat we maar mooi geluk hebben. 

Net wanneer wij op vakantie gaan breekt het mooie weer aan. 

Hoe heerlijk is dat. 

Wel vervelend dat we vergezeld worden van een dik wolkendek. 

Een wolkendek dat vooral boven ons blijft hangen,

zo je wilt, een wolkendek dat met ons mee

reist. 



Dat wolkendek maakt mij nu nog niet zoveel uit,
ik patch en rijden we om de beurt onze twee uur.

Je kletst wat, kijkt wat, je pauzeert en voor je het weet is zo een dag voorbij.



Voor het gemak heb ik het even niet over alle 
baustelle die je in Duitsland tegen komt.
Ook het wisselen van snelheid is soms
een raadsel op zich.
Van 120, naar 100, terug naar 120 over 2 a 3
km is heel normaal.

Net als vorig jaar logeren we ook nu in 
Putzbrunn, net voorbij München.
Lekker makkelijk, hoef je niet te zoeken,
weet je dat het prima is voor een nacht,
en kan er bij de lokale Italiaan
meer dan goed gegeten worden.





We werden in elk geval goed bewaakt,
zo onder het 'hijgende hert"


Ook op autodag twee worden er 
weer piramides gemaakt.


Maar het mooie weer is echt ver te zoeken.
We rijden van de ene regenbui in de andere.
In Oostenrijk is het net zo regenachtig als in 
Duitsland. 
Jammer, maar het is wat het is. 


Eenmaal in Mallnitz gaan we even voor een kleine wandeling.
Fijn om de benen te strekken en zolang het niet regent is
er eigenlijk ook niets aan de hand.


Geweldig leuk om met Frans over een klein
stukje van het Alpe Adria Trail te lopen.
Net als vorig jaar. 



Schwussnerhutte is het einddoel van onze 
eerste echte wandeldag vandaag.


Onder laaghangende bewolking verlaten
we Mallnitz.
Het is niet warm, wisselend bewolkt.
Eigenlijk een prima temperatuur om 
bij te wandelen.
Maar niet een temperatuur die je 
eind augustus, toch nog midden
in de zomer, zou verwachten.


Wat is het jammer dat foto's je niet 
laten zien hoe mooi het hier is. 


De natuur is overweldigend.
Ik kom superlatieven te kort.
Woorden als "mooi, schitterend, overweldigend"
doen te kort aan hetgeen we zien.


We lopen een dal in,
dat uiteindelijk als smaller zal gaan worden.


Het geluid van het water is overal aanwezig,
afkomstig van de snel stromende beken,
of juist rustig kabbelend, afhankelijk
van de hoeveelheid water die van de
vele watervallen van de bergen afkomt.
Het is wisselend bewolkt, zonnig, hebben
we een straffe wind of is het weer
volledig windstil.


En overal loopt het vee vrij rond.
Niet gehinderd door het woord 
'wandelpad' staan deze beesten daar waar ze willen.
Kijk een koe kan ik wel handelen, die
gaan wel aan de kant voor je. 
Maar dit exemplaar met deze afschuwelijke hoorns.....
Nee daar ben ik toch wel met een bochtje 
omheen gewandeld.

Er was nog een dappere dodo die het 
monster wilde aaien. Je snapt het niet, maar het is werkelijk waar.
Waarom zou je dat in vredesnaam willen?
En voor ik het goed en wel in de gaten heb,
probeert die tourist het beest bij de hoorns te vatten!

Alleen al van het zien van die handeling
word ik ongemakkelijk. 
In mijn gedachten zie ik het monster
blind van woede op haar korte pootjes op ons af rennen.

Gelukkig viel het mee, er werd wat met de kop geschut,
schrok de dappere dodo en konden
we allemaal weer verder.

Eenmaal boven in de zeer druk bezochte
Hutte drinken we thee en bestellen we 

Een kapot gesneden pannenkoek met poedersuiker en in ons
geval blauwe bessen.
Heerlijk is het. 
We delen een bord, de porties zijn hier
enorm groot. 
Alsof we in the USA zijn.




En door een werkelijk schitterend landschap
wandelen we weer terug. 


Frans zegt dat het lijkt als of we door
een ansichtkaart lopen. Daar kan ik niets
tegen in brengen.
En wat denk je wat?
Na de lunch brak de lucht helemaal open.


Onder een heerlijk zonnetje wandelen
we tegen de bosrand aan weer terug.


Misschien heb je in nederland wel eens gehoord 
van de facebookgroep Keitof?
Hier vond ik een stuk kaak,
was echt wel mooi om te zien.
Ik heb het op een bankje gelegd,
zodat een volgende wandelaar er even naar kijken kan.


Herfst!



Over Alpenweides wandelen we terug naar
Mallnitz.
Een kleine 16 km, een dag vullend programma.
Hopelijk werkt het weer morgen weer zo mee.


Er waren nog wat vragen over het rijgen van naalden
op een klos garen.
Dit is natuurlijk altijd handig om te doen.
Wanneer je morgens uitgerust bent,
in het volle licht, rijg je een pakje naalden
op een draad.


Vervolgens trek je ze wat door,
 zodat je een mooi stuk draad
in je hand hebt.



Dat stuk wikkel je om je naalden heen,
blijven ze mooi tegen de klos aangeplakt zitten.
Je steekt dus geen naald IN de klos.
Als je dat doet kun je draad kapot steken.

Dag twee; 
totaal piramides gemaakt; 17


Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect


5 opmerkingen:

Annemiek zei

Hoe blij kun je zijn met een opengebroken lucht. Je hart maakt een sprongetje en je humeur klaart ook meteen op. De wandeling was prachtig heerlijk om zo te kunnen lopen en een mooie afstand om de benen te strekken. Fijne avond

Marguerite zei

Jammer van het weer.
Maar ik heb toch liever dit dan 30 graden om te lopen.
Maar dan wel droog natuurlijk. Hihi

Floor zei

Jammer dat je geen foto's hebt gemaakt van de "held" die dat grote beest bij de hoorns vatte. Wat een uitslover zeg!
Toch wel een beetje jammer dat ie niet kwaad werd had ie wel verdiend die man. (Neem voor het gemak maar aan dat het een man is:-)
Maar jullie hebben een schitterende wandeling gemaakt, echt genieten.
Dat hijgende hert boven je bed... gelukkig hangt ie niet aan het voeteneinde, dan zou je niet kunnen slapen of angstig wakker worden.
Je bent ijverig bezig met je mooie blokjes.

Dientje zei

Heerlijk om zo door de bergen te wandelen. Genieten van … alles. Irritant vind ik die mensen die zonodig de held uit moeten hangen, bah. En dan heeft het beest het gedaan als er iets gebeurd. Jouw naalden rijg systeem gebruik ik al jaren, gemakkelijk voor onderweg. Wel steeds weer nieuwe aanrijgen anders grijp je een keer mis. Ga lekker genieten van de bergen en je pyramides, zijn ook een soort bergen haha. Veel plezier samen met Frans. Groet, Dientje

Coby Breitner zei

Ohhh Juud dat wordt een prachtige vakantie en wat een genot dat wij met je mee mogen beleven. Je schrijft ook heel prettig om te lezen en de foto's zijn zo mooi. Tot volgend blog!