donderdag 26 augustus 2021

vakantie dag 4 Wandelend van Mallnitz naar Obervellach

 

Sind sie geimpft?

En kunt u dat aantonen.

Of je bij een tankstation een kop koffie

komt kopen en daarbij wil zitten, je een restaurant binnen stapt,

of buiten op een terras zit, in het hotel, werkelijk 

OVERAL krijg je deze vraag, met daarbij 

direct de vraag of je dit kunt aantonen.

Er is geen ontkomen aan.

Gelukkig zijn wij beide volledig gevaccineerd,

om je nu om de twee dagen te laten testen lijkt

ons een enorme domper op je vakantie vreugde.

Het is in elk geval een groot verschil met Nederland

waar ik nog nooit om een inentingsbewijs ben gevraagd.


Vandaag gingen we weer vol verwachting op pad.

De wandeling van gisteren was mooi en appeltje eitje om te doen.

Vol vertrouwen stap ik achter Frans aan.



Het begint gelijk goed, in Mallnitz is een klein
parkje aangelegd. Hier worden de gevallenen uit de 1e en 2de WO herdacht,
en naast dat monument staat deze doorgang.


Zoiets heb ik nog nooit ergens gezien.
Het is een doorgang waarbij aan de buitenkant
dennentakken zijn bevestigd die door 
een nevel nat gehouden wordt,
en daardoor constant dennengeur afgeeft,
het ruikt er heerlijk.






Geen gebrek aan mooie bloemen tijdens onze wandeling.
De bermen staan er vol mee.
Ook hier weer eerste tekenen van de naderende herfst.


Hoewel ik helemaal niet gelovig ben, voel ik mij hier nietig,
en vooral bevoorrecht.
Ik heb helemaal beeld wanneer mensen zeggen
"over God's akker te wandelen"

Het is werkelijk wonderschoon in Karinthië.


het vee heeft hier hier goed,
kipjes die wat rondscharrelen of


zoals dit exemplaar boven op de mestvaalt zit.
Wat daar dan zo lekker aan is?
Het beestje was in elk geval heel content.


En wij stappen rustig door,
over alpenweides genietend van de weidsheid en de 
enorme ruimte.
Een weldaad.


Meerdere malen raak ik achterop,
ik blijft maar foto's maken.


Kalkoenen? Yes Turkeys, super enthousiast waren ze toen
ik aan het hek naar ze aan het kijken was.
In Kalkoenenpas kwamen ze op mij af,
in de hoop natuurlijk dat ik wat lekkers
uit mijn rugzak zou toveren.
Helaas.......


Kijk dit is toch ook grappig!
Zie je het?
Je kijkt naar de voorkant van een dekenkist,
tegen een houthok aangetimmerd.
Het slot zit er nog op.
Sjiek houthok.
Overigens ligt hier bijna voor elke
voordeur enorme voorraden hout.
Al die spekkachels die zometeen weer aan gaan.


Langzaam maar zeker gaan we de hoogte in.
En zijn sommige stukken echt stijl te noemen.


Op een boomstam rusten we even uit.
Een welverdiende pauze.


En beseffen ons dat we echt omhoog zullen moeten.


Nou ja de moed zit er goed in,
we hebben plezier en zien wel wat er komt.


Er volgen vele paden, soms makkelijk,
en soms helemaal niet.
soms klimmen en soms de benen heel even kunnen strekken.


Kijk als je hier overheen moet is dat voor
mij echt niet zo eenvoudig.
Ik mijn hoofd bedenk ik mij om
ontspannen door te stappen.
Ga vooral niet verkrampen.
Het gaat wonderwel erg goed.


We stijgen tot een hoogte van 1321 meter,
en komen uiteindelijk uit bij de 


Het dal ligt ver beneden ons.
Het heet niet voor niets Himmel Bauer
(hemel boer)


We genieten alweer van een gedeelde portie
Kaiserschmarr'n,
een beetje energie kunnen we wel gebruiken.
We moeten namelijk dat diepe dal in......


Stapje voor stapje maken we de afdaling.
Verrassend genoeg gaat dat ook best nog snel,
1,5 uur denk ik zo, naar 650 meter hoogte.
In Obervellach stappen we op de bus,
het is genoeg geweest. 
Het waren weer 15 km in de bergen,
morgen is er weer een dag. 
Mijn benen voelen moe aan.


In Mallnitz drinken we een lekkere koffie,
eigenlijk heb ik altijd rond half vier enorme trek in koffie.
Vandaag was het niet anders, 
een half uurtje te laat maar een kniesoor die daarop let.


En met al dat wandelen......


is er maar weinig Piramide Patch Tijd


ondanks alle wandelingen


zijn er gisterenavond vier bij gekomen.

Dat maakt de vakantie PPS
(Panama Pyramide Stand)
was 17 + 4 = 21


Tot blogs,

Juud

Remember; Better finished than perfect!




9 opmerkingen:

Margot zei

Wat is dit allemaal prachtig ! Zo mooi ! En jullie beidjes zijn wel toppie wandelaars ! Leuk , de foto's en de story !!!

Annemiek zei

Weer een heerlijk dagje. Gelukkig komen voorspellingen niet altijd uit. Het weer ziet er beter uit dan hier waar het merendeel van de tijd zwaar bewolkt is.
Mooie wandeling en fijn dat het afdalen goed ging. Leuke foto van jullie twee, je krijgt al een aardig kleurtje. Smakelijk eten straks. Groetjes voor jullie.

Ineke zei

Ik geniet van de foto's, wat is het toch mooi daar! Je piramides zijn prachtig!

Floor zei

Best heel veel hoor, 4 blokjes in een avond.
Wat een kilometers maken jullie, wat goed dat jullie dat kunnen, echt stoer.
Jij wilde wat kilo's verliezen, nou dat gaat zeker goedkomen op deze manier.
Wat een schitterende tocht hebben jullie gemaakt en wat een mooie foto's. Daar zou je eigenlijk de hele middag wel willen blijven zitten om er van te genieten.
Waarom die kip op de mesthoop zit? Daar zitten vast veel regenwormen in, heerlijk voor een kipje.

Conny's-blog zei

Wat een prachtige tocht hebben jullie gemaakt.
Goed hoor met al dat klimwerk.
Mooi je piramide blokjes weer...............liefs.Conny

Dientje zei

Prachtige wandeling. Bergwandelen is altijd opletten, naar boven of naar beneden, behalve wanneer je over zo’n breed pad over een weide loopt. Hoewel, een koeienvla kan er altijd liggen. Ik zie ook altijd zoveel om te fotograferen en dan moet je even een sprintte trekken, haha. Ik hoop dat je benen morgen weer uitgerust zijn voor een volgende tocht. Gelukkig toch nog tijd voor de Pyramides. Wat een verschil in Coronacontroles tussen buitenland en NL. Hier zou het wel iets meer kunnen. Groet, Dientje

Chookyblue...... zei

Lovely flowers.... Gorgeous views..... Great blocks....

Coby Breitner zei

Heerlijk dat jij zulke mooie foto's maakt. Ik hou zo van Oostenrijk en wat je zegt je voelt je nietig. Hoe heeft dit kunnen ontstaan en ziet iedereen deze schoonheid wel vraag ik me vaak af? 4 PP erbij nou ook nog knap in een avond. Verblijven jullie steeds in hetzelfde hotel of heb je een appartement?
Mooie dag vandaag.

anja zei

Het is er prachtig, dank dat we met jullie mee mogen "wandelen". Doet me denken aan een vakantie van ons daar, huisje bij een boerderij gehuurd, warm weer en de kachel stond aan! Dus wij die uit laten gaan, kwam de boerin eraan, ze dacht dat we niet wisten hoe we het vuur aan moesten houden. Jawel hoor, maar toch niet nodig met dit warme weer? Ja, toch wel, want alles werd met dat vuur verwarmd, dus ook warm water in de keuken en douche, haha!
Geniet nog lekker van jullie vakantie, ik kijk al uit naar het volgende verslag.