zondag 22 augustus 2021

Vakantie

Ik ga op vakantie en ik neem mee.... 

Dagen ben ik bezig geweest om Pyramides voor te bereiden.

Volgens mij denk ik werkelijk dat ik er 25 op een dag kan maken

en ik op dag vier niets meer te doen heb!


En dus wordt er geknipt, gestempeld, voor het fussy cutten

gebruik ik de I Spy mallen, gestreken,

ballotage en in een zakje.

Zakje gaat in een koffertje,

uit het koffertje en in een blik.

Blik te klein,

in een plastic bewaarzak met rits.

Ondertussen kijk ik naar Downton Abbey.



Op mijn laptop of op mijn iPad,
maakt niet uit.


Droomhuis is ook zo'n favorietje tijdens het voorbereiden,
kun je gewoon lekker naar luisteren.


Eigenlijk jammer dat je al die knipsels weg moet gooien,
het ziet er altijd zo leuk en vrolijk uit.


De Pyramides gaan overal mee naar toe,
naar de kapper, en tijdens een autorit. Ik laat Frans rijden en ik patch.
Ergens zonde van al die voorbereide pyramides, 
maar om met stille handen te gaan zitten is ook niets.


Bij de kapper, in de auto plus een 
dagje bij Wilma op verjaarsvisite zijn er 34 
pyramides gepatched.

Er gaan er honderd+ mee op vakantie.
Hoeveel er gepatched terug komen?
Dat wachten we maar af.

Ook heb ik denk ik een tussenblok gekozen,
een gele. Ben gek op geel, we zullen zien of het werkelijk
deze keuze is en blijft.



Ook Santa gaat mee,
nog een paar steekjes en het zevende, en daarmee
laatste blok, is gemaakt.

Enfin, we zijn zo goed als bepakt.
Wandelschoenen, rugzak, sokken,
bidon, blarenprikker zijn ingepakt.
De fietsen staan klaar,
fietstassen zitten in de auto,
overnachtingsplekken zijn geboekt
en aan het eind,
aan mijn geliefde Lago, is er een 
caravan gehuurd.
Kunnen we daar een beetje bijkomen 
van onze activiteiten.


Dan rest mij nog een foto en dat is deze.
Gisteren oogstte ik bewondering alom
toen ik vertelde van onze wandel ideeën en fietstocht van 
Oostenrijk naar Italië de 
Etschrad weg.
Wij starten in Naunders Oostenrijk en fietsen naar het eindpunt in Verona Italië.
Eenmaal daar fietsen we naar Lago di Caldonazzo.

Het jammere is wel dat ik werkelijk denk
zo slank als een DEN terug te komen,
en dus toonde ik gisteren zonder enige 
gene mijn vet(jes)

Fiets ik ook nog eens met ondersteuning
en ben ik gek op IJS!
Als ik niet oppas kom ik met nog 
een rol terug.

Vanavond gaan we nog even met ons drieën sushi eten.
(past ook niet echt binnen een dieet......)


Tot in Oostenrijk!

Juud


Remember; Better finished than perfect!



10 opmerkingen:

Ineke zei

Heerlijk om voorbereid op vakantie gaan en ik zie(hoor) dat je vast nog iets gaat vergeten, hihi. Oh ja...die snippertjes bewaar ik tegenwoordig en daar ga ik kussens mee opvullen. Zo gaat er niets verloren.
En ik denk dat je als een slanke den weer terug komt.
Fijne vakantie🦋🐞♥️

sylvia zei

Veel plezier! Uh..wij fietsen veel maar afgevallen...niet dus. Haha.
Maar daar is de vakantie ook niet voor! Lekker ijs eten en genieten...

christine zei

Geniet van de vakantie . Wandelen en
fietsen en zwemmen .. maar geniet van elkaar en de rust.
En weet je diëten doe je na de vakantie .veel plezier

Floor zei

Zo wonderlijk dat jij overal met de lapjes bezig bent, zelfs bij de kapper!
Dan kijk ik altijd in de spiegel of ze het wel goed doet :-)
Wachten hoeft tegenwoordig ook al niet meer, want alles gaat op afspraak.
Maar je schiet zo lekker op. Op vakantie doe je vast niet zoveel, want al jouw energie gaat in het wandelen zitten.
Natuurlijk komt je terug als een slanke den, want ijs verkopen ze daar helemaal niet, alleen maar worteltjes, komkommer, sla en tomaten :-)
Maar het is een leuke foto geworden.
Heel veel plezier op vakantie, veel mooi weer gewenst en geen blaren.
Groetjes,
Floor

Annemiek zei

In ieder geval goed voorbereid, je hoeft je niet te vervelen. Pyramides bouwen of in kerstsfeer bezig zijn alles in mogelijk. Verona mooie stad hoop dat jullie nog even gaan kijken daar naar het balkon van Julia. Je mag er ook op. Kan Frans roepen Judith oh mijn Judith :). Veel plezier op je afslank vakantie. We krijgen wrl een foto voir en na vakantie te zien. Geniet er lekker van samen net Frans.

Dientje zei

Je kunt nooit teveel handwerkjes meenemen. Lekker ontspannen een pyramide naaien en de beentjes omhoog. Je hoeft er geen 10 per dag te doen. En een lekker ijsje op zijn tijd is prima. Veel plezier in Oostenrijk, heerlijk de bergen. Groet, Dientje

Marguerite zei

Wat een heerlijke doe vakantie.
Ik heb het voordeel dat het van Paul en mij varen/zeilen is.
Aan wal lopen we veel en dit jaar hoorde daar ook fietsen bij.
Hopelijk werkt het weer mee.

Annelies zei

Hele fijne vakantie toegewenst.Je kunt nooit teveel meenemen, toch ?

Coby Breitner zei

Geweldig Juud, dan weet ik dat er gezellige verhalen aankomen en wij ook een beetje op vakantie zijn.
Ik wens jullie een hele gezellige vakantie!

Janet zei

I love how much sewing you are preparing for your trip 😃 Knowing you - there will be very many stitched pyramids when you get back. I’ve been to Verona, Italy - I loved it there! I will get out my pictures (from 1992) and dream of cycling there. Have a great trip!!