vrijdag 27 augustus 2021

Groppensteinschlucht Obervellach

 We wilden graag drie wandelingen maken 

in Karinthië. Aan het begin van deze

week had ik er een zwaar hoofd in of dat wel zou lukken.


Vorig jaar hadden we de vakantie van grenzen,

geen tent, geen lange afdalingen en niet

in een keer naar huis rijden wanneer er veel files zijn.


Dit jaar lijken we weer een thema te hebben,

die van Water.

Op de heenreis zijn we twee dagen lang van regenbui

naar regenbui gereden en beloofde de weersvoorspellingen

een voortzetting van die buien.

Dat laatste is gelukkig niet het geval geweest,

drie dagen met een wisselende bewolking hebben we onze

berg kilometers kunnen wandelen.

Op al die kilometers zijn we vergezeld van stromend water,

soms grote watervallen en soms watervalletjes,

maar altijd water, water en nog meer water. 


Vanochtend kwamen we haast strompelend uit bed.

Wat een giller!

Frans stijve bovenbenen en ik met zere heupen

 en weet ik, zonder er aan te komen,

ook prima mijn bilspieren te vinden!



Gisterenavond zijn we lekker wezen eten,
en het ziet er allemaal even smakelijk uit.
We kiezen bewust voor salades, voordat je het weet
eet je een vakantie lang patat en schnitzels.
Na alle inspanningen smaakt het ook nog eens zo lekker!


En hebben we energie voor de volgende dag,
vandaag was het een kleinere wandeling.
Als ik eerlijk ben is dat ook maar goed ook,
we voelen allebei onze benen goed van de 
zwaardere wandeling van gisteren. 
Ons optimisme waarin we dachten het er wel 
uit te lopen bleek ook niet bewaarheid te worden.


We worden niet gehinderd door enige voorkennis
en stappen wel gemutst de 


in.
 
We prijzen ons gelukkig met het mooie weer,
perfect om in te wandelen.
Daar komt bij dat het ook nog eens super rustig is in deze kloof.
Toch leuk wanneer je het idee hebt er alleen in te wandelen.


Het is weer fascinerend. 




Zelfs een Love Seat!



Eerlijk is eerlijk, ook hier wordt behoorlijk
geklommen en afgedaald.
Veel meer dan we verwacht hadden.

Later lees ik dat de kloof als
gemiddeld moeilijk wordt aangegeven,
en dat Trittsicherheid unbedingt nötig ist!
Nou dat klopt wel.


komt het goed uit dat we gisteren goed
hebben kunnen oefenen!



En ook hier, op de meest vreemde plekken de mooiste bloemen.


en prachtige vergezichten.


Je zou haast vergeten dat we omhoog moeten 
om deze kloof weer uit te komen,
en natuurlijk eenmaal uit de kloof
moeten we weer naar beneden.
Onze benen worden goed getraind!


Hup weer drie meter om hoog,


Langs de wand is een loopbrug gebouwd.
Ik kijk vooral om mij heen, voor mij, achter mij en naast mij.
Alles behalve naar onderen, want dan kun je door de 
kieren van de planken kijken.
Dan zie je dat je naast de rotswand loopt,
en daar knikken mijn knieën dan weer van!




Bijen en hommels zijn hier druk in de weer,
het zal vast heerlijke honing zijn.


Hier kun je goed zien dat die brug tegen de rotswand
is aangebouwd.
Al met al was het geen lange wandeling,
slechts 1 1/2 uur.
Voor vandaag, zoals gezegd, lang zat.




De herfst is werkelijk in aantocht!


Op ons gemakje kuieren we naar beneden.
Iets verder op wordt er nog een laatste
paar honderd meter over een 
keien/rotsenpad naar beneden 
'gewandeld'


Haha! Onze lunch!
Een kaisersschnitte en een cappuccino!

Ook hier werden wij weer gevraagd naar ons intenting bewijs. 
We hebben beide een qr code op onze telefoon. Na ons kwam
een groep van 5 personen op het terras, slechts vier hadden 
hun papieren in orde en een dame bleek niet gevaccineerd,
en kon geen pcr test overhandigen.
Ze werden niet bediend en gevraagd het buitenterras te verlaten.



Die Oscar Wild was een slimme man!
En met dat "einfach leben!"
ben ik het ook helemaal eens!

Na onze wandeling hebben we lekker rustig aan gedaan.
Wat patchen, wat luieren en lekker niks!
Niet helemaal niks,
ik heb pyramides 'gebouwd'.

Door de wandel-loze middag en de zin in lekker nietsdoen,
zijn er naast de vier die pyramides gisterenavond
zijn gemaakt er nog eens zes bij gekomen.












Panama Pyramide Tussenstand
was 21 = 31



Tot blogs,


Juud

Remember; Better finished than perfect!



7 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat een prachtige wandeling in een super omgeving.
Heel wat anders dan in ons vlakke land.
Maar jullie zijn kanjers en goed getraind

Dientje zei

Een halve rustdag dus. Bergwandelen is verraderlijk. De ene keer nergens last van en andere wandeling gaat in de benen zitten. Maar dat heb je er wel voor over. Mooie kloof, geeft altijd een bijzonder gevoel. Groet, Dientje

Annemiek zei

Weer een prachtige wandeling. De brug zou ook niet zo mijn ding zijn maar goed je moet toch verder. Nog op de love seat gezeten samen?. Jullie waren toch alleen in de kloof. Geïnspireerd door al die bloemetjes en de bijtjes.😀
Even een middag niksen is heerlijk kon je weer piramides fiksen. Tijd om gedag te zeggen nu.

Coby Breitner zei

Jeetje Juud bewonderenswaardig hoor, en dan ook nog mooie foto's maken zodat wij kunnen meegenieten.
Oeps dat eten ziet er heerlijk uit mmmm
S Avonds dan ook nog piramides beklimmen (knipoog) respect.
Tot morgen groetjes Coby

Lamasure zei

Hello Juud…
Your pictures are awesome.. you make me want to discover Austria… all seems so quiet and beautiful and so preserved!!
Love your Pyramid blocs…
Enjoy
Véronique Prat Lamasure

Floor zei

Ooooh Juud, mijn hart sloeg 3 slagen over toen ik dat pad langs die rotswand zag, doodeng, dat jullie daar overheen durfden!
Als die instort is het einde verhaal....
De waterval is indrukwekkend, wat een geluid en het stroomt maar door.
Waar komt al dat water vandaan zou je zeggen.
Die taartje hadden jullie wel verdiend.
Ze zijn wel erg streng met de vaccinatiebewijzen. Je zou zeggen dat buiten zitten niet zoveel kwaad kan.
Heerlijk om een dagje rust te houden.

Annelies zei

Fijne voortzetting van je vakantie en succes met piramides bouwen.