donderdag 12 augustus 2021

Heerlijke dagen

Gezellige dagen,

maar ook ook volle dagen.

Dagen waarin er logees waren in Hoevelaken

of ikzelf uit logeren was.

 De logees kwamen overigens in 

diverse maten.

Een hele gezellige was natuurlijk

Roosje!

Wat is dat toch een heerlijk hondje.



Het is zo een trouw beestje, waar ik ben is Roosje,
zelfs wanneer ik boven aan het patchen ben is de 
stoel groot genoeg voor ons beide.
Super gezellig, zeker wanneer je helemaal 
alleen thuis bent.


Ook aan de Sweet William wordt
gewerkt, de eerste mandjes worden gevuld.
Met een afbeelding die niet in het patroon staat.


Ook ben ik een beetje de tel kwijt
hoeveel mandjes ik inmiddels heb gemaakt.
Rond de 36 of er over heen?
Ach wat maakt het uit, dan heb ik straks wat
te kiezen. Wel leuk om ook hier weer een 
broderie-tje in te stoppen.


Het is niet alleen de Sweet William
die steekjes krijgt.
Ook de Santa wordt niet vergeten.


Even een kopje koffie halen in Barneveld,
begon met 45 minuten stil staan op de oprit.
Gelukkig was daar The Santa om mij 
bezig te houden!
Zo zie je maar hoe belangrijk het is om een 
NOODKIT bij je te hebben.



In de winkel staat een nieuwe tafel.
Van Ikea.
Dat betekend dat er een BOUWPAKKET
binnenkomt.......


En ik niet eens met een naald en draad
in handen zit maar met een elektrische schroevendraaier.


OPPERSTE concentratie.
Goed kijken op de plaatjes,
goed kijken welke schroef er waar nodig is.
Want oh je zou toch een plankje verkeerd om
hebben....
of schroefjes overhouden!


Een schroef was niet aangedraaid en viel dus promt
op de vloer.
Dat was snel gefixt!

Ik mag wel zeggen dat ik echt trots was, 
fijner om te weten is dat de tafel de volgende dag 
nog steeds zo stevig als een huis in de winkel stond!


De eerste bee is weer gehouden.
Zo fijn dat dit weer kan!


Met een wel heel passend koekje,
zalig om de tafel weer gevuld te hebben.



Dat was ook niet het enige wat gevuld werd!
Dochter, wat vrienden van haar en een vriendin van 
mij kwamen eten.
Lasagne, salade en een eigen gebakken
aardbeiencake, met verse aardbeien 
en slagroom toe.


Het was een hele gezellige avond.



En dan is er POST uit Schagen,
dat kan maar een ding betekenen,
de Vermont is terug van Aljona!
Altijd spannend.


En ook nu weer super mooi gemaakt.



Prachtig door gequilt, met oog voor detail,
en zeker niet te veel of te stijf.
Deze gaat zo wie zo mee naar de show 
in Nantes in September!


En dan de PYRAMIDE quilt,
opgestart door Sieneke.
Compleet met een snel groeiende Facebook groep.
Ik houd van simpele, herhalende blokken.
En een gelijkbenige driehoek
is natuurlijk super simpel.


SUPER DE SUPER LEUK!


Je heerlijk verliezen in het maken van combinaties.


De een na de ander en elke combi in een zakje.
Handig voor het grijpen voor straks op vakantie
of zoals afgelopen zondag 
op de Verjaardagsbee van Wilma.


Er is die dag niet alleen veel gekletst en gelachen.
Er zijn sterretjes gemaakt,
was ook hier de Santa aanwezig,
de Bowties,
Judith's Hexagon Sampler,
Butterfly Ball
en de pyramides.


Ik heb er zelfs ridders in verstopt.


Hondjes,


Edita Sitar


En gaan combinaties


na een strijkboutje door de ballotage,
deze mag blijven.


Kom ik maagdelijke lapjes tegen.
Zoals deze, gekocht in 2014 op reis met LZ.
Komt nu mooi van pas!


Met een Paisley van nu!


Er wordt meer getekend dan gemaakt,
hoeveel er inmiddels gemaakt zijn?
Geen idee, meer dan 10 en minder dan 15.
Getekend heb ik er veel meer.
Nu een stuk of 40 of zoiets.


En dan op Quiltstap.
Mijn fleurige tas zal ongetwijfeld invloed
hebben gehad op de bloempjes.


Kijk dan hoe geweldig handig.


Natuurlijk is hier een draad door gegaan.


Gerda vraagt of ik haar quiltkamer zou willen zien......
Nou NATUURLIJK!

Gerda is ook van de dienblaadjes, handig voor haar
projectjes. Ik mag wat lapjes uitzoeken.....
LOS ga ik!
Zo zalig, alsof ik thuis niets heb.


We hebben geknipt, gekletst, gelachen,
koffie gedronken, en was de dag veel maar dan ook
veel te snel voorbij.
Wanneer Gerda weer gaat werken
ga ik op vakantie.
We zien elkaar dus echt heel lang niet,
veel te lang eigenlijk!



Vandaag kwamen er nieuwe lapjes binnen....


Gewoon voor de gezelligheid.
Altijd leuk om zo een doos uit te pakken.
De fatquarters liggen inmiddels gesneden klaar.



Nou dat was 'em wel.

Het is inmiddels half 9,
tijd voor een lekker kopje thee,
en ik ga wat lapjes stempelen.
Je kunt je vakantie-quilt-koffer maar gevuld hebben!


Fijne avond nog,


Juud


Remember; Better finished than perfect!












7 opmerkingen:

Janet zei

Such a lovely post with so many beautiful projects! I’m excited to see your Sweet William appliquéd get started. So exciting to see your Vermont quilt so beautifully quilted! wish I could be right over to shop at that sale! Emergency sewing is a necessity! I’m packing lots for our vacation next week :0)

Annemiek zei

Wat is de Vermont weer prachtig gequilt. Heerlijk om zo een beauty te bekijken en te aaien. Een echte eyecather in Nantes. Heerlijk al die projecten lekker pakken waar je zin in hebt. Zie weer mooie nieuwe stofjes 😊

Annelies zei

Wat een heerlijk blogje weer.

Coby Breitner zei

Nou over veel te lang gesproken, ohhh Juud niet zo lang meer wachten hoor met bloggen. Het is zo gezellig lezen.
Inspirerend al die mooie dingen die lang komen.
Ik hoop dat je weer gezellig vakantieblogs gaat schrijven.
Groetjes Coby

neeftje zei

Wat een heerlijk verhaal weer, fijn dat de Vermont goed aangekomen is.
En wat een heerlijke project weer, perfect voor onderweg. Fijne vakantie vast!

Dientje zei

Heerlijk was het zeker. Genoten van je verhaal. En een onderweg, in geval van …, moet je altijd iets bij je hebben. Je gaat hard met je projecten en zeker met de pyramides. Wat een schatje is Roosje, lief van haar dat je nog een stukje van de stoel mag hebben. Groet, Dientje

Floor zei

Je hebt het heel druk gehad zie ik, met loge's, lapjes kopen, en lapjes naaien. Je bent heerlijk bezig aan al je mooie projecten.
Wat is je quilt prachtig doorgestikt door Ajona. Heerlijk genieten nu hij klaar is.
Je bent zo te zien een echte klusser :-)
Zo maar een Ikea tafel in elkaar zetten is niet niks.
Fijne vakantie gewenst.
Groetjes,
Floor