woensdag 21 juli 2021

Gezellige dagen

Gezellige dagen, dat waren het. 

Inmiddels zijn Frans en Maxime uitgevlogen.

Frans om zijn wandeling te vervolgen en 

Maxime is terug naar haar geliefde Berlijn.




Het begon afgelopen zaterdag met een verrassing voor

Elly. Die is jarig geweest en heeft dat 

gewoon overgeslagen!

Dat kan natuurlijk niet!

En dus wordt er in het geheim een cadeau gekocht,

halen we wat lekkers voor bij de koffie

en starten we de dag bij ons thuis.


We mogen wel stellen dat de verrassing 

compleet was. Wat een rijkdom om dit met elkaar

te kunnen en mogen delen.


De 'meisjes' waren onderweg naar Kampen.

Die hebben mijn verhalen gehoord over Super Goof 

en wilde het nu ook zelf graag ontdekken.


Ik had een andere afspraak met Iety en dus,

wanneer Iety binnenkomt en Wilma, Elly en Mieke

op het punt staan van vertrekken wensen we elkaar

een super fijne dag toe.

Heerlijk begin van wat een super dag werd.



Iety heeft een missie voor Zwart, Grijs en Licht Grijs.

Dat lukt. Ook ik kom niet 'lap-loos' thuis.

Bij de theetuin in Eemnes is het vol en druk.

Wanneer we een lege tafel ontdekken worden

we ingehaald door een klein kind dat door haar 

moeder is geïnstrueerd ons voorbij te rennen

naar juist die laatste tafel.

Brutaal, maar het is wat het is.

De familie stapt ons voorbij,

doen alsof hun neus bloed, en gaan zitten.

Misschien moesten we er wel blij om zijn,

want wij eindigen bij De Kooi in Bunschoten.

Een prachtig uitzicht, prima service,

en een zalig broodje.

Het leuke van deze tijd is dat je elkaar Life kunt volgen.

De foto's tussen Kampen en Bunschoten vliegen over en weer.



Wat ook inmiddels aan het vliegen is, los van Frans, is deze Santa.
Deel 7, en daarmee het laatste deel van deze 
The Santa, The Turkey, The Tree and Me Bom.



De andere zes delen zitten aan elkaar.
Deel 7 ligt bij de bank en wordt af en toe opgepakt
voor nog een draadje en nog een.
Het is echt een heerlijk werk(je).



Sweet William,
al jaren op mijn wensen lijst.


Op Facebook ben ik een groep begonnen
en zie ik bijna dagelijks leuke combinaties
voorbij komen.
Mijn vingers jeuken gewoon.


Afgelopen maandag en gisteren had ik geen afspraken en 
lekker de tijd om de bakken in te duiken om 
te kijken wat er boven zou komen drijven.



Het ene na het andere mandje ziet het 
levenslicht. De driehoeken worden gestempeld
en de rest met een paterno plaatje getekend,
geknipt, gestreken.




Het is een hele klus.




zoekend naar combinaties vergeet ik eigenlijk de tijd.
S'avonds heb ik er 27 voorbereid.




Nog 9 lege plastic zakjes........




En die zakjes vul ik op dinsdag.
Nu lag alles op tafel, zo voor het grijpen.
Dus de 'klus' geklaard. Straks maar 
zien of het leuke combi's zijn,
dat is natuurlijk een risico wanneer
je zo te werk gaat.

Uiteindelijk blijkt ook dat ik niet
kan tellen,
ik eindig namelijk met 37 mandjes.


Wat een bezit. Echt een schatkistje vol.


Ik had natuurlijk al wat mandjes gemaakt,
sommige waren nog niet compleet.
Dat heb ik gisterenavond maar eens gedaan.




De teller staat inmiddels op 12 mandjes die gepatcht zijn.
LEGE mandjes wel te verstaan.

Vanmiddag ga ik naar Karin, 
die viert vandaag haar verjaardag.
De schatkist gaat natuurlijk mee!


Tot zo ver mijn week,


Tot blogs,



Juud

Remember; Better finished than perfect!


8 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat heerlijk om te lezen hoeveel mensen je om je heen hebt met dezelfde passies.
Ben daar wel een beetje jaloers op.
De Sweet William is een super leuke quilt.
Eigenlijk wel een quilt om op de boot te maken.
Zal eens kijken of ik een patroon heb liggen wat er op lijkt.
Ik kan natuurlijk ook gewoon blokjes voorbereiden van de quilt(s) waar ik mee bezig ben, ziet er heel handig uit en je hoeft geen hele voorraden mee te sjouwen.

Maria zei

Wat een leuk verhaaltje alweer, ik krijg ook al zin in al die mandjesquilt, maar heb nog zoveel op stapel. Ik werk ook met zakjes zoals u, gemakkelijk als je onderweg bent, en je moet niet veel meenemen. Ik ben aan de vierpuntsterren bezig, uit een quiltmania, een ode aan Di Ford. Geniet nog van alles. Groetjes Maria.

Ellen zei

Zo gezellig dit blogje, en wat een heerlijke verrassing en wat is ze er ontzettend blij mee.
Prachtige combi’s als je het mij vraagt voor de mandjes, vandaag eindelijk een vrije dag dus hoop op fb binnenkort ook eens wat meer mandjes te laten zien.
Fijne dag vandaag, dat word taart eten 🙋‍♀️

Dientje zei

Het voorbereiden is net zo’n feest als het patchen. Heerlijk alle lapjes weer door de handen laten gaan. Komt vast goed met de combinaties die je gemaakt hebt. Voordeel van de voorbereidingen is, dat je altijd wat mee kunt nemen als je ergens naar toe gaat en zeker als er andere handwerkers bij zijn. Leuke verrassing om toch de verjaardag iets te vieren. Groet, Dientje

Floor zei

Die mandjesquilt is inderdaad heel leuk.
Jij gaat gelijkt snel van start. Handig om alles geknipt in zakjes te doen, dat doe ik ook met sommige projecten.
Mooie stofjes gebruik je, dus dat komt helemaal goed.

christine zei

Heerlijk hoor als je zomaar twee dagen kan door tekenen.
Ik ben verder gegaan met de border van de the star and sprigs. Ook dat is fijn om tedoen . En ik ga vanmiddag eens kijken voor achterkant voor de tumbling.blocs.

Zininquilten zei

Weer een leuk verhaaltje van een bezige bij....wat is het toch fijn dat je nog steeds ideeen hebt en die kan uitvoeren.....veel plezier met alle quilt werkjes....die mandjes worden snoeperig leuk....

Flickenstichlerin zei

Was für ein netter Post. Schön Gäste zu haben. Dein Weihnachtstop ist wunderbar, so schön, die Körbe auch. Tolle Stoffe.