woensdag 14 juli 2021

Butterfly's Ball Mystery Quilt

Het is leuk om te werken aan 

Butterfly's Ball,

 de mystery van Susan Smith


Het is een beetje een naaimachine project 

voor mij aan het worden.

Ik ben helemaal niet van de naaimachine,

maar dat apparaat doelloos te laten staan

op de grond kan ook niet.


Het aanzetten van de randen gaat dus met

veel spelden onder het gevaarte.

Zeker niet perfect, maar ook niet onaardig.


De hexagonbloemen, er mogen er 44 gemaakt worden,
gaan natuurlijk op het handje.
Van alle stofjes die er tot nu toe gebruikt zijn
heb ik gestempeld met zo'n handig stempeltje van 
Jeanneke.


En dan is het een beetje husselen,


wat combinaties neer leggen,


En vervolgens op je gemakje
wat hexagonen maken.


Ik heb er nu 19 klaar.


En liggen er nog 25 om gemaakt te worden.


Dit is nummer 20 in de maak.
Daarna moet ik wachten om te zien welke
stoffen toegevoegd gaan worden aan de quilt.


Inmiddels ben ik bijna klaar met maand vier.


Maar nu eerst dit!


Fijne woensdag allemaal,


Juud


Remember; Better finished than perfect




3 opmerkingen:

Floor zei

Slim om de lange randen met de machine aan de quilt te naaien.
Maar dat ging bij mij al eens fout (helemaal weer loshalen), dus daar waag ik me maar niet aan.
Wat een hoop hexjesbloemen heb je al klaar. Dat wordt vast heel mooi als die er allemaal aan zitten.
Eerst lekker op je gemakje aan elkaar naaien.
Fijne dag.
Groetjes,
Floor

Dientje zei

Je wordt vast nog wel vriendjes met de naaimachine. Rust en geduld. Komt vast goed. Mooie hexenblemen. Groet, Dientje

Marguerite zei

Mooie stapel hexagonnen.
Je hebt ook van die mooie stofjes dus moet natuurlijk goed komen met de rest