maandag 12 juli 2021

Dear Sunday

 Instagram en Facebook, what's app, messenger, ze zouden ons verarmen?

Ik denk eerder dat het ons verrijkt. 

Waar of hoe zou ik Suzanne en Anita anders hebben ontmoet.

Misschien toevallig in een winkel, maar dan moet je ook maar net aan de praat raken 

of met elkaar op een workshop zitten. 

Workshops zijn helaas zo 2019, dus dat zit er even niet in.


Via Tossed but not Sunk on Instagram we met. 

"The ship has sailed, you've missed it" luidde het maanden geleden op IG. 

Gelukkig was Jenny bereid om mij een dingy, een reddingsbootje,

toe te sturen.


Dat reddingsbootje kwam in de vorm van Suzanne.

Dan doen we wat we, denk ik, allemaal wel doen,

kijken bij diegene die bezig zijn met 'jouw quilt'.

Welke stoffen worden gebruikt, welke combinaties,

hoe wordt het patroon gevolgd etc etc.


Ik dus ook.

Kijkend bij Suzanne, kijkend bij Anita.

De een volgt het patroon minder tot het origineel en de

ander juist weer wel helemaal.


Het idee om elkaar eens te ontmoeten ligt

dan vrij voor de hand. Op de vraag om wat te showen en tellen

mee nemen gebeurde ook!



Hier ging het om, mijn haan is de kleinste......


In Hoevelaken was het maar gek weer,
donkere wolken, dreigend voor een regenbui,
en dus gaan de kaarsjes aan en de lampjes.

Binnen de kortste keren is het alsof je elkaar
al heel lang kent. 
Gek is dat toch.


Annemiek maakt de Rooster quilt niet, maar
vieren wij al twee drie jaar een keer in de maand
Dear Sunday samen.
Annemiek is bezig met de quilt van Renee Ferree!
Een beauty.





Hier zijn echt geen woorden voor. Zo mooi gemaakt
allemaal, alles op de hand door gequilt,
een prachtige stof keuzen, om letterlijk
bij stil te vallen.


Daar gaan we, de haan van Suzanne
waar ook door Jenny Bear, tossed but not sunk op IG, 
aan gewerkt heeft.


We leggen mijn baby-haan er bovenop.
Eigenlijk zie je geen verschil.
Soortgelijk stof gebruik.


Zelfs op dezelfde hoek een zelfde rode ruit.


En dan alle drie.


Wat een feestje om ze zo samen te zien.



Anita (alkemade) volgt de foto van het origineel
zo getrouw mogelijk.
Wat SUPER SUPER LEUK!



Een heel gepruts en gepuzzel, maar wat leuk!


Dit vraagt om navolging.


Daar kun je toch geen genoeg van krijgen?


Ook Suzanne is bezig met 
restjes.


En dan dit! 
wat een FEEST!


Het showen en tellen
ging ook nog weer even door.


Anita beheerst het fussy cutten tot in de puntjes.
Overigens is het quiltwerk van 
Aljona, wat kan ze dat toch goed.


Het was gezellig,
we zaten binnen en buiten, 
hebben zitten kakelen alsof het een lieve lust was,
ging de dag weer veel te snel voorbij.
Was ik stil van al het moois.

Dus, zit je op IG, Facebook, Messenger?
Nodig eens uit!

Gegarandeerd dat je een TOP DAG hebt.


Tot blogs,



Juud


Remember; Better finished than perfect




6 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat een juweeltjes zijn dit allemaal zeg!
Volgens mij komt er een vervolg aan.

Dientje zei

Wat een topdag hadden jullie. Een schatkist vol moois. Dan dat ik even mee mocht kijken. Groet, Dientje

Annelies zei

Wat een leuke samenkomst !

Floor zei

De kipjes de hele dag aan het kakelen samen met de 3 hanen :-)
Prachtige quilts zie ik voorbij komen, wat een kunde en zo groot allemaal.
Heerlijk om zo samen te zijn.
De hanen, ik blijf er verliefd op. Maar zo groot, daar heb ik niet zo'n zin meer in.
Misschien een mini haantje maken ooit, zeg maar een kuikentje ????

Frea zei

Prachtige quilts en een gezellige samenkomst. Voor sommige mensen, met dezelfde hobby, is de sociale media zeker een verrijking.
Zelf ben ik ook door het lezen van blogs in een quiltgroep beland. In Corona tijd was whatsapp onze ontmoetingsplek, waar we elkaar onze vorderingen lieten zien. Maar weer bij elkaar zijn en zelf de quilts zien en voelen is natuurlijk het allermooiste.

Coby Breitner zei

Topdag zo te zien, wat een prachtige dingen komen er voorbij!