dinsdag 13 juli 2021

Wandelen met Frans en uitrusten bij Yvonne!

 Nog even en Frans hoopt weer verder te gaan met zijn wandeling op de Oostenrijkse/Italiaanse grens.

Daarvoor moeten natuurlijk wel trainingskilometers gewandeld worden. Nu was Frans zo enthousiast over het Krommerijnpad dat we besloten om dat ook samen te gaan wandelen.


Ons vertrekpunt is dit keer Wijk bij Duurstede en het eindpunt zal dus centrum Utrecht zijn.

Uitgezwaaid door een lekker gek Konijnenbeeld in Wijk bij Duurstede stappen we via een heerlijke

kop koffie op een prachtig marktplein het pad op.

De inspiratie komt je hier in het dorp zomaar te gemoed, een beetje kijken naar wat prachtige gevels en dan zie je dit!




Wanneer je de Oeverstraat uitloopt loop
je tegen werkelijk een imposante 
Waterpoort aan.


Die dikke deuren zitten er niet voor niets!


Net zoals bij de IJssel is het je moeilijk
voor te stellen dat een rivier zo
buiten haar oevers kan treden.


De eerste 500 meter zorgen voor ik weet
niet hoeveel foto's.


de enige molen in Nederland die op een 
stadsmuur gebouwd is.


Wat bijzonder,
het is echt een prachtig stadje.


En de eerste kennismaking met 
de Krommerijn is zeker niet vervelend.

Je kunt hier zo op vakantie gaan.



De ene fruitteler na de ander,
het ene Kersenveld na het ander. 
Jammer dat het nu geen zin
heeft om een halve kilo te kopen,
die kersen willen het liefst zo "hup de rugzak in"



In Cothen is denk ik Nederlands mooiste Brink.


Met een mooie bronzen peer.


Ook hier kom je ogen te kort.


het is zo idyllisch,
zo wonderschoon.


Terwijl ik deze foto's maak,
draai ik alleen maar om mijn as.


Terwijl ik hier wegloop heb ik al heimwee.
Nu wandelend, maar straks met mijn nieuwe fiets kom
ik fietsend terug.






Goh je zou hier toch een quilt retreat willen houden?


Voor ons geen retreat, we zijn nog geen
8 km verder.




Bij de 8 km bedenk ik mij dat 30 er echt erg veel zijn,
voor mij zeker.
Maar dan zijn het er ineens 20,
houden we pauze, drinken we wat, eten we wat,
en stappen we verder. 


Eenmaal in Utrecht belanden we in een 
restaurantje, moe maar voldaan.
Wanneer ik avonds op de bank lig,
en ik bij het opstaan merk hoe STIJF ik ben,
zie ik op mijn Iwatch dat ik 50000 stappen heb gezet en een totaal
heb gewandeld van 37 km.
Nooit gedacht dat ik dat in mijn benen heb zitten.


De volgende dag is een RUSTDAG,
en dat doe ik in stijl.

Bij Yvonne samen met Mirjam van bezige bij op IG.

Dit heerlijke gebakje laat ik mij niet ontzetten.

Ik ga lekker verder met mijn deel 6 van de Santa.


Natuurlijk is er van alles te kijken, maar 

spenderen we de dag voornamelijk kletsend.

Veel van jullie zullen weten dat Yvonne op 

een Joodse begraafplaats woont. 

Van die begraafplaats die achter het woonhuis is,

zie je, merk je weinig, tot niets.


Zo weinig dat ik er ook nog nooit op ben geweest.



Nu neemt Yvonne ons mee,
en het is echt indrukwekkend.

Het zijn niet alleen graven, maar er ligt hier ook
geschiedenis begraven. 




Dan is het toch goed om te gedenken.


Bij het graf van een naamgenoot leg ik een steen.
Deze Judith is dik in de 90 geworden,
een mooi voorbeeld.


Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!







7 opmerkingen:

Margot zei

Goeiemorgen ! Wat heel fijn om dit alles te lezen , en de mooiste foto's erbij te zien ! Dank je wel voor dit mooi's !! En wat een afstand gelopen , al met al een enorme wandeling die je in je spieren voelt ! En daarna is het toch weer fijn om geduldig te handwerken !!! Fijne dinsdag , en tot een volgende keer weer !

Tineke zei

Prachtige wandeling en foto's. Veel herkenbaar, ben geboren in Wijk bij Duurstede en heb het Krommerijnpad in 2018 gelopen.

Marguerite zei

Wat een gigantische wandeling zeg!
Bekende omgeving maar ik heb het nooit lopend gedaan.
Dat gebakje had je de volgende dag echt verdiend.

Dientje zei

Wat een mooie wandeling, leuke plaatsjes. Wie moest er kilometers maken. Jij kunt straks ook mee naar Oostenrijk, haha. En ben je nog op je nieuwe fiets terug naar huis gegaan? Yvonne woont inderdaad bijzonder, ik zag dit bij haar op de blog. Groet, Dientje

Annelies zei

Wat heb je een flinke wandeling gemaakt. Goed hoor. Ja, Nederland is prachtig.

Yvonne zei

Ik wil zeker ook eens wandelen in Wijk bij Duurstede, wat is het mooi daar. Fijn dat je hier even van je welverdiende rust kon genieten!

Floor zei

Jullie hebben een schitterende wandeling gemaakt.
Prachtig weer ook met mooie wolken, die de foto's extra dimensie geven.
Die rustdag en dat lekkere gebakje heb je wel verdiend na al die kilometers.
Goed hoor, dat je dat kunt.