donderdag 15 juli 2021

Dagje op stap


Gisteren stond al heel lang gepland. 
Samen een dag op stap.
Wat het dan zou gaan worden was minstens zo 
lang onbekend.
Met het zomerse weer werd er niet voor een wandeling
gekozen, maar om te gaan Quiltshoppen.


En zo werd ik rondgereden. 
Natuurlijk met een werkje op schoot.
Het is allemaal quilt tijd.


Eerste stop is de Lindehof in Zalk.
Wat leuk!
Weer een totaal verschillende quiltwinkel
in een jaloers makende landelijke omgeving.
Waar je eigenlijk direct baalt dat het weer
het buiten zitten niet toe laat.





De buit bescheiden maar zeker
niet minder mooi.
De onderste lap gaat achter mijn
Santa, blok 6 is inmiddels voltooid.
Blok zeven gaat in de voorbereiding.


van Zalk naar Kampen is een kattensprong!


Die we graag maken om in het 
Lappenwinkeltje van Goof eens 
rond te kijken.


Ook hier is voldoende om je aan te vergapen.






Ook hier een bescheiden buit,
maar wat ben ik BLIJ met die roze ruit!
Daar is gelijk een groter stuk van mee naar huis gegaan.
En dan zo een leuk maileg koffertje,
die kon ook niet blijven staan.



Voordat we Kampen gaan ontdekken wordt er eerst geluncht


Om vervolgens eens lekker rond te lopen.


Wat een mooi Hanze stadje is dit.


Voldoende te kijken,
voldoende om te bewonderen.


Een koninklijke stad, 
overal zijn oranje kroontjes op 
de straatlampen.


Prachtige straatjes, steegjes.


En stokoude pandjes.


Mooie gevels!



Wanneer we Kampen uitrijden vaart ook dit schip uit.
Het gaf een bijzonder effect.


Voor nu een fijne donderdag,



tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect

 

6 opmerkingen:

Lijntje zei

Wat een gezellige blog was dit weer. Dankjewel Judith en veel quilt plezier gewenst!

Marguerite zei

Het was prima weer voor een dagje Kampen.
Dat dachten we hier ook. En ik niet alleen Brigitta liep er ook rond.
Zo gezellig om elkaar weer een keer gezien en gesproken te hebben
Onderweg zijn wij over de dijk naar/langs Zalk gereden. Nog een quiltwinkel kon ik mijn moeder en dochter niet aan doen. Hihi...
Wij hebben nog een stop in Hattem gehouden.
Je hebt trouwens weer super mooie lapjes gescoord en ik heb expres niet naar die mooie koffertjes gekeken.

Dientje zei

Lang niet in Kampen geweest, mooie plaats. Zalk staat ook nog op mijn lijstje. Was weer wat anders dan een lange afstand wandeling, een stadswandeling. Ook al is jouw buit niet zo groot, je hebt wel weer iets moois uitgezocht. Lekker zo’n dagje uit. Groet, Dientje

Floor zei

Ooohh Juud, ik ben stiekem een beetje jaloers.... Quiltshoppen, dat is het helemaal!
Naar Kampen, naar Supergoof, naar het leukste lappenwinkeltje van Nederland en omstreken....
Prachtig stadje ook, ga dat zeker ook eens goed bekijken.
Je hebt prachtige stoffen gekocht.

Laura Strating-Janssens zei

De stad waar ik ben opgegroeid en getrouwd: heerlijk om het als 'toerist'te bekijken :-)

Conny's-blog zei

Heerlijk zo,n daggie naar quiltwinkeltjes gaan samen.
In Zalk moet ik dus ook nog eens heen zie ik wel, wat leuk dat winkeltje.
En bij Supergoof is het ook geweldig he, daar zie je ook van alles.
Kampen is een mooie stad he...............liefs.Conny