zaterdag 28 augustus 2021

Van Mallnitz naar Nauders

Vandaag hadden we slechts 350 km te overbruggen.

Van Oost naar West Oostenrijk, geen

super afstand, maar ook niet continue 

een snelweg en veel bergen om in te rijden.

Dat gaat natuurlijk niet snel,

maar vandaag duurde het wel HEEL LANG!

Om 09:30 uur zijn we gestart en pas om 18:00 uur

waren we eindelijk in Nauders.


File na een ongeval, file omdat er een file is,

file omdat je achter een camper rijdt

die niet harder kan dan 50,

file omdat er een boer van het land komt,

file omdat, en file omdat.

Tijdens al dat stil staan hadden we wel wat 

om naar te kijken, dat dan weer wel.

De temperaturen wisselen sterk,

van 27 graden naar 13.

Verschil tussen dal en berg.


Na al het eerste op onthoud hebben we zin 
in koffie. Hier hebben we vorig jaar ook een heerlijke
cappuccino gehad en denken dat nu 
ook te gaan doen.
Verschil tussen toen en nu is een graad of 10 a 12.
Of je buiten zit met een fris windje in pak hem beet
14 graden of het is een graad of 25 a 26. 

Toch een verschil.

Binnen was het moordend druk,
we zijn maar weer opgestapt en doorgereden.
Zonder koffie.

Op een volgende stop is wel is waar koffie,
maar geen lunch. Tenzij je patat en chicken wings
als lunch wil bestempelen.
Mijn maag draaide al bij het idee.
Dan maar geen lunch.





In de auto kom ik niet verder dan vier 
Pyramides.
Met al die files zou je er veel meer verwachten,
maar dit is 'de buit'.

Enfin om 18:00 uur dus in Nauders,
na het inchecken gaan we gelijk eten.
We moeten vanavond namelijk gaan ompakken,
wat gaat in de fietstassen en wat niet.
Voordat het zover is, eerst maar eens eten,
want na het ontbijt heb ik niet meer gegeten.


Dat wordt in de Gasthof ingehaald,
maar niet voordat we onze QR code hebben laten zien!


Een Wienerschnitzel.
Ik eet ze eigenlijk nooit, maar nu in Oostenrijk,
kan ik het niet laten.
Aardappelen voor een weeshuis, dat
gaat natuurlijk nooit op.


Frans gaat voor een salade,
daar kwam helemaal geen eind aan. 
Ook een veel en veel te grote portie,
maar smakelijk.


We hebben het uitzicht op de ski piste.
Het is hier nu al super druk, en super toeristisch.
Het zal hier in de winter wel helemaal hectisch zijn.


Pension Tirol,
uiteraard zitten wij helemaal bovenin.
Onder de naamsaanduiding is onze kamer.
Natuurlijk is er geen lift.
En dus zeulen we opnieuw met onze tassen,
vier trappen op.
Vier naar beneden, en het gaat uiteraard niet 
in een keer mee.


Voordat je binnen bent heb je eerst deze nog te nemen!

Niet te geloven, ik heb (ondanks dat ik bijna de hele dag in de auto heb
gezeten) bijna al mijn trainingsringen van mijn Iwatch vol.

Tja wat neem je mee en wat niet?
Heb ik wel voldoende warme kleding bij mij?
In de bergen is het koud, maar vanmiddag
in het dal (ondanks de bewolking) toch 27 graden.

Oh het leven is zo veel eenvoudiger wanneer het
gewoon Zomer is in de Zomer.
Wanneer je weet dat het de komende twee
weken gewoon warm is en geen regen.

Wat kan er eigenlijk gebeuren?
Dat mijn spijkerbroek als viezer wordt,
dat is het wel zo'n beetje.

We zullen zien, laptop gaat mee,
kan ik ook blijven bloggen.

Nou dit is wel een gevalletje van veel geblaat en weinig wol.

Fijn weekend alvast,


Juud



Panama Pyramide Tussenstand was
31 = 35


Remember; Better finished than perfect!


 

6 opmerkingen:

sylvia zei

Een camper kan écht harder, hoor 😉😉
Veel plezier op de fiets!

Annelies zei

Leuk om op deze manier mee te genieten van jullie vakantie !

Annemiek zei

Vreselijk zolang over 350 km te doen en dan kun je wel mooi uitzicht hebben maar wachten blijft wachten. The inconvience of travelling. Er zit altijd wel zo een dagje tussen. Heb je deze alvast gehad. Deel 1 van de triatlon is klaar, het wandelen deel twee gaat starten. Fietsen ben benieuwd wat jullie gaan meemaken. Goede reis.

Coby Breitner zei

Daar zou ik nou over in de stress zitten hoor wat mee en wat niet? Jullie gaan dus fietsen begrijp ik. Dat gaan ook weer avonturen worden. Ja grote porties daar weten ze in Oostenrijk wel raad mee. Ben zo jaloers als ik die bergen zie. Mijn jongse zei gister nog, mam we gaan toch wel skieen dit jaar? ja lief als het kan ivm de corona. Je weet maar nooit.
Tot morgen Juud en Frans op de fiets.

Floor zei

Spannend om nu verder te gaan op de fiets. Maar ik begrijp dat je 's avonds weer gewoon in het hotel terugkomt.
Maar aan de andere kant... dan zou je elke dag opnieuw kunnen beslissen wat je voor kleding meeneemt.
Zal het wel lezen in de volgende blogberichtjes.
Maar een file zal er wel niet meer zijn op de fiets, maar misschien ook wel minder piramides maken.
Ze worden zo leuk, krijg er ook wel zin in.
Veel fietsplezier, en hopelijk geen regen, want een natte spijkerbroek is erger dan een vieze.

Dientje zei

Een tocht van oost naar west is in de bergen geen dingetje en zeker niet met een ongeval. Je had beter bij een bakker kunnen stoppen, haha, voor een broodje onderweg. Koffie is wel ergens te scoren. Je bent er gekomen, dat is het belangrijkste. En je handen hebben niet stilgestaan. Wens je veel fietsplezier. En een natte of bevroren spijkerbroek is niet fijn. Geef mij maar een sneldrogende buitensportbroek en de spijkerbroek voor ‘s avonds. Groet, Dientje