woensdag 14 augustus 2024

Gruss Gott

Knipper met je ogen en je bent een maand verder!

Niet te geloven, de tijd vliegt werkelijk voorbij.

Inmiddels zijn we in Gruss Gott of Servus land beland.


Op instagram heb ik wel gepost,
stukken sneller, maar minder gezellig.

Ik heb de borduurnaald stevig vast gehad de afgelopen
weken.
In eerste instantie voor Stitching Story.
Daar worden lessen in gegeven en moet ik wel aanblijven.

De borduurtjes zijn helemaal niet zo groot,
dat zegt jammer genoeg niets over de tijd
die ze souperen!



Kleine werkjes, die rustig 2 tot 3 dagen in beslag nemen.


Ook een hexagonanetje erin, maar dan wel weer eentje
die op een speciaal hexagon textiel gemaakt is.



Leuke verrassingen die voorbij komen!

Mille Grazie Juliana!


En dan 12 days of Christmas.
Ik had gehoopt dag 7 te voltooien voor onze vakantie,
dat is niet gelukt.


Ach dan heb ik bij thuiskomst weer wat te doen.
Inmiddels heb ik bij Soed Idee dag 11 besteld,
die komt binnenkort ook uit.

Zoals gezegd had ik de borduurnaald stevig vast.


Op 28 september geef ik een
(klikker de klik)
wat leuke stitcherietjes.


die je allemaal met een steeksteek zou kunnen borduren,
maar daar heb ik niet voor gekozen.


deze takjes zijn toch net dennentakjes.
Gewoon met een flystitch/vliegsteek gemaakt.


deze spant helemaal de borduur-steken-kroon!


In de auto kan ik helaas niet borduren, 
dan maar de kerstboompjes patchen voor de
Kerstworkshop.
Hoe groot het wordt?
Zo groot als jij zou willen.
Hoeveel stitcheries komen erin?
Hoeveel jij er borduren wil, 
de keuze zijn 16.
Zelf heb ik er 6 uitgekozen.

We maken er gewoon een gezellig dag van,
wil je patchen, dan ga je lekker patchen 
met onze mallen set,
wil je juist wat borduren, dan help ik je daarmee.
En de Lunch?
Die besteden we lekker uit, 
dat kan De Broodbode veel beter dan wijzelf!


De spelen inmiddels weer voorbij,
kan Roosje ook weer in de relax stand!


Frans en ik zitten inmiddels achter de geraniums
in Oostenrijk.
Het onweer is al geweest.


Reden we gisteren in de buurt van München in 
42 graden, is het vandaag een aangename 23!
Tijdens de regenbui zelfs 19.


Die bui hebben we bij de Backer uit gezeten.

Lekker bakje koffie, laugenstange en gebak voor 
Frans.

Morgen gaan we onze eerste dag fietsen,
eerlijk is eerlijk, ik hoop wel dat het weer 
in elk geval tot een uur of 4 / 5 mooi blijft, 
want fietsen in de regen.......
Zeker geen hobby van mij!


Dat doe ik liever met mijn hoed op,
zoals afgelopen maandag. 
Toen ben ik een rondje wezen fietsen,
Spakenburg, stukje Randmeer, Nijkerk
en terug naar Hoevelaken.


Gruss Gott uit ergens in Karinthië.


Juud en Frans

Remember; Better finished than perfect
(ook wanneer je borduurt) 

6 opmerkingen:

neeftje zei

Hele fijne vakantie! Lekker genieten ! O en kerst wat leuk!!!

sylvia zei

Heel veel plezier! Wij zijn net 3 dagen terug uit het Oostenrijkse na twee en een halve week prachtig weer!

Annelies zei

Veel plezier op vakantie !

Annemiek zei

Wat een leuke foto van Frans.

Phyllis zei

Je bent lekker bezig met alle borduurtjes en je grote Xmas borduurwerk, mooi! Mooi ook jullie omgeving tijdens de vakantie, prachtig, geniet ervan!

Marion van de Sande zei

Wat een heerlijk blog, vol met leuke dingen. Heb een heel fijne vakantie en post regelmatig zodat we een beetje mee kunnen fietsen :-)