zaterdag 13 juli 2024

De bolletjes naald

En dat kan maar een ding betekenen,

er wordt weer geborduurd.

H*E*E*R*L*I*J*K! 

Dag vier van 12 Days of Christmas van Liz Matthews,

voor de borduursters onder ons, ik werk op een 40 count linnen

met een mix van NPI zijde garens en DMC.

Soms gebruik ik ook Au vers a soie, maar dat

garen heeft mijn persoonlijke voorkeur niet.

Het is wat dikker en past minder mooi op de 40 count.

Eerst mocht de oranje vogel nog,

en wat zwarte kristallen.

Daarna begon het invullen, ik weet niet hoeveel

steekjes dat zijn.

Heel veel, rij na rij na rij na rij.

Echt blik op oneindig en gewoon gaan.

Dag vier is bijna een fully covered stukje borduurwerk.

Klaar!

Dan door naar dag 5.

Daarin heb ik mij verteld.

En heeft dat aardig wat gevolgen gehad.

Enfin, dat ligt inmiddels achter mij, 

en om de fout te verdoezelen heb ik een hekwerk

rond het hertenkamp geborduurd.

Prima opgelost,

Door met dag 6.

Super leuk om straks (hoe zo straks?)

halverwege het ontwerp te zijn.

De delen 7,8,9 en 10 liggen al te wachten.

De laatste 2 delen moeten nog ontworpen worden door Liz Matthews.


Inmiddels is ook in dag 6 het nodige geborduurd.


En is dit nu mijn uitzicht op het borduurframe.


Dan Freddie, die kwam een middag langs.

Of we wilden oppassen.

En in het Hoevelakense bos zijn heel veel en nog meer

plassen, vooral ook modderpoelen.

Daar had Fred wel zin in!

En zijn nog heel wat sloten en plassen hierna gekomen,

en toen meneer thuis uitgerust was,

en zijn vieze lijf compleet gedroogd had op het kleed,


En nog eens lekker had liggen snurken, 

sprong hij avonds, als afsluiter,

de sloot in.

Wat een heerlijk ding!



Op de enige droge dag deze week,
woensdag, ging ik op de fiets naar Voorthuizen.

Op 5 km van huis begon het te spetteren,
4 km voor Voorthuizen fietste ik door een plensbui.
ZEIKNAT kwam ik aan op deze enige droge dag
van de week.
Met natte haren, een broek en een jasje in de droger,
zittend in een badhanddoek,
feliciteerde ik de jarige.
Het was een heerlijke dag.

Ook Elly heeft geborduurd, dit super schattige Egeltje.


En zijn alle sterren voor Hexagon Star a day,
genaaid en in elkaar gezet.
Nu de rand nog.


Ook Annemiek heeft zich niet onbetuigd gelaten,
haar blauwe Winsome is af!

Gelukkig ben ik droog thuis gekomen, 
dat is toch wel erg fijn!


Ook was ik nog even bij Aafje,
die een bijzonder borduurwerkje heeft van haar oma,
uit 1906.


Bij mij in de kast een werkje van mijn Tante An, toen zij
11 jaar oud was.


Voor een quilt die Nel aan het maken is, 
naar een origineel uit 1808,
maak ik een 1' hexagon.
Uiteindelijk op een 28 count, 1 over 1,
waarbij ik het origineel zo goed mogelijk benader.

En dan die eindeloze regen, 
komt het ooit nog goed deze zomer?
Al die kinderen die nu beginnen aan hun zomer vakantie,
Frans die net de deur uit stapt en zegt dat het 
tot half een droog zal zijn.
Terwijl de deur achter zich in het slot valt,
hoor ik de eerste regen druppen op de lichtstraat vallen.


Fijne zaterdag allemaal,

Tot blogs,


Juud


Remember; better finished than perfect

6 opmerkingen:

Annelies zei

Wat wordt je twelve days of Christmas mooi !!

Phyllis zei

Zo'n mooi project die Twelve Days of Christmas!
Zoals je weet ben ik ook door het borduurvirus aangestoken, voorlopig nog in de leer en orienteer fase (dank, dank).
Wat is Freddie een leukerd (en mooi!). Als kind hadden wij een roodbruine cocker spaniel, hetzelfde verhaal. Sprong in een sloot vol kroos terwijl we op bezoek waren bij vrienden, zwart/groene hond kwam eruit, aldaar met handdoeken etc gedroogd, toen weer buiten gaan zitten en wat denk je....... weer die sloot in! Maar ze zijn zo schattig, daar kan je niet boos op worden, alleen maar hard om lachen.
Intussen zijn wij weer thuis van een wederom verregende wandeling en lunch, nu maar weer aan de borduur.
Fijn weekend nog!

Floor zei

Ja die regen... ze beloven steeds weer beter weer, maar de regen blijft ons "verrassen".
Gek, hier in Utrecht was donderdag eindelijk een droge dag, in ieder geval in de ochtend, dat is al heel wat.
Die Freddy! Fantastisch zo'n modderhond op het kleed :-(
Ach als ie opgedroogd is, valt het vuil er zo af.
Je borduurwerk wordt prachtig.

Marion van de Sande zei

Oh die twelve days of Christmas, wat wordt die mooi!!Ik vind full coverage meestal niet zo leuk om te doen maar het ziet er wel erg mooi uit.

Ja het weer deze zomer is niet echt geweldig, maar sinds zaterdag is het hier toch mooi weer, echt zomers. Prachtig die kleine oude merklapjes.

Jennifer Alex zei

wow nice

Yvonne zei

Ja, regen....wat waren we dat zat zeg! Gelukkig nu wat beter weer. Fijn voor hen die in eigen land vakantie vieren en ook voor hen die werken, want ik kijk toch liever naar buiten als het zonnetje schijnt! Prachtig borduurwerk Juud, je hebt een tempo waar ik bewondering voor heb!