maandag 1 juli 2024

Hilde, Pannekoeken Zondag

 


Wanneer Yvonne en ik op zaterdag de winkeldeur
achter ons dicht trekken is alles 
"glad getrokken"



We kunnen zo weer in een opgeruimde
winkel binnen stappen.
Altijd een fijn idee.


Na de gedane arbeid is het goed rusten,
nou dat doen wij dan ook.
Lekker even een cappuccino drinken bij
de Pelikaan.



Lekker even buiten zitten, we hebben 
elkaar maar amper gesproken.

Terwijl Yvonne voor bezig was, zat ik 
gezellig achter met een groepje dames voor
de Stitching Story.


Mee naar huis voor het weekend is
Abes Garden alias Brams Tuintje.

Aanleiding is Hilde.
Die komt logeren vanaf zondag.
Gezellig, en bedacht ik mij dan kan ik
ook wel wat vriendinnen uitnodigen om ook te komen.
Leuk voor Hilde om iedereen ook weer eens te zien.



Hilde werkt in België bij een bakker.


En neemt ze voor haar visite taart mee.
Ach je kunt eens gezellig aan tafel zitten
met elkaar op een zondagmiddag.


Jammer dat we niet lekker buiten konden zijn.
Het is toch werkelijk een zomer om te janken.
We mogen hopen dat juli en augustus, september
een beetje beter zullen zijn.


Maar ach in ons hartje schijnt de zon.
En met zo veel lieve vriendinnen is het
altijd 
F*E*E*S*T



Loes, de moeder van Wilma maakt veel quilts 
voor de winkel. En gelukkig ook voor haarzelf!
Hoewel?


Deze loper is bestemd voor het Verpleeghuis
De Haven in Spakenburg.
Die bewoners hebben straks wat moois om
naar te kijken.


Net zoals wij gisteren aan tafel.



We sluiten de dag met elkaar af in het 
pannenkoeken restaurant.
Onze mannen mogen voor vanavond voor zichzelf zorgen.
(en dat kunnen ze prima!)



Dit keer niet een restaurant vol gillende kinderen,
maar lachende vrouwen.


Een prima dag!


Avonds gaan Hilde en ik, als de rust is wedergekeerd,
door met ons Hexagon project.
Ja, ook Hilde is om!


En zitten de eerste, van de vele,
aan elkaar.



En we hexten nog lang door.......


Dat mag ook wel voordat we dit formaat bereiken!


En vandaag?
Een wandelingetje,
de kapper,
wat kletsen,
naald en draad
en vanavond is het verplicht
Belgie - Frankrijk kijken.

Natuurlijk ben ik voor 
De Rode Duivels!



Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect

5 opmerkingen:

Annemiek zei

Het was weer super gezellig en voor mij een mooie afsluiting van de vakantie en start van de nieuwe werkweek. Dank.

Marguerite zei

Wat een super gezellig blogje weer.
Juli is hier begonnen met regen, gelukkig had ik tijdens mijn dagelijkse ochtendwandeling een droog moment.
Gelukkig vermaken we ons met lapjes en draadjes

sylvia zei

Ziet er super gezellig uit! En dat weer? Komt gewoon war later ;-)
Liefs, Syl

Floor zei

Zo mooi die quilt en loper met Spakenburger stofjes!
Wat een gezelligheid met alle dames.
Die pannenkoeken, dat zijn wel hele grote joekels, maar ze zien er heerlijk uit.

Margot zei

Lekker !!
Gezelligheid ....
Prachtig gemaakte patchwork loper....
Goed gebruik gemaakt van de tijd....
Leuk om dit alles te lezen en te kijken naar de vrolijke foto's !!
Fijne - nattige - dinsdag !