vrijdag 28 juni 2024

Hexagon-Madness en Borduren!


Hexagonen, de eerste maakte ik op 
3 maart 2021.
Ben dus al 'even' bezig.


Net zoals op mijn Hexagon Star a day,
schijf ik ook nu op de hexagonen.
Zoals de afgelopen dagen in Cowslip.
Zo wordt het een hexagon-dagboek.
Heel klein, maar wel leuk om terug te lezen.
Amsterdam-Sydney staat er ook in,
net zoals de workshops van vorig jaar in Cowslip
en Pincushion Pantiles.


Ik heb hulp, ik zal het maar gelijk toegeven.

Ik stempel de 5/8 hexagon met een 16 mm stempeltje.

Dan gaan alle gestempelde stoffen met hexagonen naar
mijn vriendin Aafje. Die knipt en rijgt ze om
een kartonnetje.
Dat vind ze een heerlijk werkje!
(hoeveel geluk kun je hebben,
zij blij,
ik blij,
wij blij!)

Wanneer je rijgt laat je nadien je rijgdraden
natuurlijk gewoon zitten.
Dan heb je en houd je, een mooie platte
achterkant.


Aan elk hexagon bloempje komen twee witjes,
die met elkaar weer een slinger vormen.

Het idee komt van een antieke quilt van Petra Prins.
Waar ik nu, gek genoeg, even geen foto van kan vinden.
En die antieke quilt die ligt natuurlijk bij Peet.



Nu was ik laatst bij LZ (Lieve Zus)

"ik houd niet zo van hexagonen" zei ze nog.....

Dit is het resultaat van die opmerking!


De eerste 32 5/8 hexagon bloemen zitten aan elkaar.


Met in de Hosta hele mooie 
hexa-bloemen!


Ook in Barneveld heeft het Hexagonen-bloemen-virus
genadeloos toegeslagen.
Irma is ook begonnen.

Met een grotere maat 3/4 hexagon.


En een complete administratie!
Elke kleur heeft een kolom zodat ze gelijkmatig haar
kleuren kan verdelen.
Je moet het maar verzinnen, ik rommel maar wat aan.


Ook de bakjes van Irma liggen op kleur.


En heeft elke kleur een eigen bakje.


de nog te rijgen hexagonen liggen,
hoe kan het ook anders,
weer in een ander bakje.

Nou deze staat van organisatie bereik ik nooit.
Elk setje zit bij mij in een plastic zakje
(zakjes die ik al jaren gebruik en hergebruik)
en die zakjes zitten in een Project Bag.
Als die leeg dreigt te gaan, 
ga ik stempelen,
knipt zij,
rijgt zij,
maak ik.


wat ik ook maak is de Stitching Story!
Een hele uitdaging, van de week lekker in de schaduw 
in de achtertuin.


Druk bezig met mijn huis.
Morgen hebben we weer les.

Stond er boven het blog niet ook iets over 
borduren?

Mijn borduurnaald heb ik al in geen weken 
vast gehad.
Komt wel weer. 
Wel heb ik twee werken opgehaald.


Deze voor Haloween,
een feest waar ik, toen ik in de USA woonde,
veel leuke herinneringen aan heb.


en de Peace and Plenty Farm
van Kathy Barrick.

Toevallig heb ik twee huisjes gekocht
bij Quilt Studio 't Gooi
die perfect bij dit borduurwerk passen.

Dat was 'em voor vandaag.

Ik ga mijn sport kleding aan trekken,
ik mag zo weer even.

En vanmiddag ga ik lekker bezig met
Stitching Story.


Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!





 

3 opmerkingen:

sylvia zei

Ik vond het al niets voor jou, omgerekend heren...haha.
Ik doe het ook. Dat gepruts om gelijmde los te krijgen hou ik net van. Misschien inspireer je mij ook om ze weer op te zoeken.. wie weet!
Borduren komt vast wel weer, trouwens: mijn Lilies is affo!
GroetjessssSyl

sylvia zei

Omgerekend heren??? Nieuwe telefoon, Nieuwe voorspelling.
Het moet dus zijn: OMGEREGEN HEXEN...pfff
Ik zal volgende keer mijn reactie nalezen....xx
Syl

Floor zei

Wat grappig dat het hexen-virus is losgebroken.
Zelf hou ik niet van hexjes naaien, hoewel ik het resultaat heel mooi vind, vooral die kleintjes.
Dus nee, hier komt het virus niet binnen :-)
Fijn dat je hexjeshulp krijgt.