zondag 23 juni 2024

The American Museum bij Bath

Geen van ons drieën is ooit bij The American Museum

bij Bath geweest.

Het meest bijzondere aan dit museum moeten 

wel de Periode kamers zijn.

Van de eerste settlers tot aan 1860.


En dus staan we oog in ook met een Wig-Stand.
Een welvarend gezin, anders heb je
ook geen pruik.


We lopen van kamer naar kamer.


De oudste kamer is de taverne van William Conkey
uit 1776.
In zijn geheel overgebracht vanuit Massachusetts 
naar Claverton bij Bath.


Zelfs de gammele entree is er.


En dan dit,
quilt mallen.


Geweldig leuk!
Je hoopt ze in de museum winkel te vinden.
Niets is minder waar.


We struinen van kamer naar kamer en komen 
uiteindelijk aan bij 
DE QUILTS.

Mijn oog valt direct op een schitterend borduurwerk.
Ik de MUSEUMWINKEL dacht ik nog,
niets is minder waar.....


De quilts komen uit verschillende periodes.
van 1840 tot aan 1980 en nog wel recenter.


Deze zijde quilt was werkelijk schitterend. 
Ook nog waanzinnig van kleur.


Leuke quilts, zeker waar.


Maar de absolute showstopper heb ik niet gezien.

Die showstopper was maandagavond bij
Cowslip met de privé collectie antieke quilts
van Nel en Petra.

En dus......

Hebben wij op zaterdag 14 december 
NEL KOOIMAN
uitgenodigd
voor de 


We maken er gezellig een hele dag van,
mooie antieke quilts,
lekker lunchen en middags met elkaar heerlijk
bee-en.

We hebben ruime voor 14 personen. 
Heerlijk om die quilts weer te kunnen zien.



Van de quilts lopen we naar beneden,
naar het cafe voor een lunch.
Het weer is echt lekker, zelf loop ik zelfs in 
korte broek!

Het vooruitzicht dat het weer alleen maar 
beter zal gaan worden is heel erg welkom.
Bij ons allemaal zou ik zo denken.


Veel kledingstukken zijn er jammer genoeg niet.


Dit was wel een hele mooie,
met name ook de stof en de helderheid er nog van.


Dit blijft natuurlijk ook altijd leuk.


Ook in het museum deze Harley Davidson uit 1958,
grappig om te zien.

Veel meer foto's heb ik niet gemaakt,
mijn telefoon raakte heel snel leeg en wilde
ik nog even met Frans bellen.

Vandaag, zondag de 23ste hebben we onze
laatste Engelse dag.

We gaan naar de leverancier van de Dutch Heritage,
Anbo Textiles.
Daar is vandaag een open dag, komt dat even mooi uit.

Daarna rijden we weer verder naar het oosten en 
gaan we de tuinen van Great Dixter bezoeken.

Morgenochtend vertrekken we weer lekker
naar huis.
Dan is het ook wel weer mooi geweest.

Langzaam maar zeker begin ik mij te verheugen om
weer even lekker te borduren!

Voor nu wens ik je een hele fijne zonnige Zondag,



Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect! 

3 opmerkingen:

Trees zei

Wat een super uitje was dit voor jullie!
Geniet nog even vandaag en goeie reis naar huis!
Trees

Annemiek zei

Heerlijk toch nog een uitstapje na 4 dagen intensief bezig zijn. Toch weer mooie dingen gezien. Geniet van de mooie tuinen straks. Wij gaan maar naar Threaves house and gardens. Groetjes

Floor zei

Wat een prachtig museum met die oude meubels en die schitterende quilts.
Jullie genieten wat af deze dagen, maar thuis zijn straks is ook wel weer fijn.