woensdag 12 juni 2024

Ondanks de regen heerlijke dagen

 Deze regen voelt voor mij als

de derde lockdown over kerst 2020,

alsof het nooit meer stopt.

Vesten aan, savonds tegen het Stoov kussen zitten.

Maar toch zijn het ook weer HEERLIJKE DAGEN!

(en dan niet vanwege dat weer)


Oppassen op Freddie twee dagen.
Wat een leuke hond,
totaal onbesuisd,
echt een twee jarige, volop aan het puberen,
moe zijn maar niet willen slapen.
Nu geen gehuil maar geblaf.


Slingerend aan de riem, nooit in een rechte lijn,
een heerlijke knuffelkont,
super gezellig en erg lief.

De slimmerd ligt liever op een quilt dan in zijn bench.
Een hond naar mijn hart natuurlijk!


Bij wilma thuis ga ik verder aan mijn hexagonen 
"wat ooit een grote quilt moet worden"
Grandmothers flower garden.


Inmiddels is LZ (lieve zus) aan het hexagonen geslagen,
en een aantal dames op de bee hadden ook maar een heel 
klein zetje nodig.
Simpel, leuk, makkelijk, eenvoudig, plakken of rijgen,
en hup weer een hexagon af.
Ooit wordt het wat.



Terwijl ik daarmee bezig ben buigen Wilma en Annemiek
zich over de rand voor Dutch Darning quilt van 
Judy Newman.


Het aller aller leukste van afgelopen week
was dat ik Frans mocht ophalen op Schiphol.

Ik stond te huilen van blijdschap en opluchting.
Zo fijn om weer samen te zijn, en  hand in hand
van Schiphol te lopen en opgelucht omdat 
deze wandeltocht niet de makkelijkste was.

(wil hij volgend jaar het vervolg gaan lopen!)

(nog maar niet aan denken Juud)



Dan De Haas Project Bag. 
Ik dacht ik rommel wat met het haasje van Jo Colwell van 
Cowslip Workshops in Cornwall.



Blijk ik niet de enige te zijn die het leuk vind.

Als je het zou willen maken dan kan dat.
The Little Quiltgang heeft een patroon gemaakt van een project bag € 10,-

Zou je de haas erbij willen dan komt daar € 7,- bij voor
de linnen haas en een extra inleg patroonblad
voor de werkbeschrijving.

Leuk?
Stuur dan een email aan;

littlequiltgang@hotmail.com

(de haas kan links of rechts kijken
afhankelijk van de beschikbaarheid van de benodigde stof)


In de winkel gaan we verder met Stitching Story.


De oefenlappen raken snel vol.


En worden er eigen ideeën op los gelaten.
Dat is nu juist wat het samen komen in een winkel zo leuk maakt.


En die twee uur les?


Veel en veel te kort!
De uren vliegen voorbij!
Eind juni gaan wij weer verder.


Verder ging het ook die dag met Abe's garden.
Lezen, herlezen van het Nederlandse en Engelse patroon.


Verbeteringen aanbrengen.
Kijken naar de mallen
en nog een keer de tekst.
Kloppen de nummeringen, koppen de verwijzigingen
naar de patroon bladen,
etc, etc.


Zondagochtend, voor de sport, train ik even verder
met mijn hexagonen.


Zo leuk om te werken met kartonnetjes,
dan kun je lekker stapelen!

Gisterenmiddag kwam de doos van 
Aljona binnen.
Natuurlijk moest ik wachten totdat Wilma er zou zijn
met het openen.
Eerlijk gezegd heb ik de doos uit het zicht
gezet, de verleiding is dan natuurlijk groot.


Mega spannend was het toen de doos eindelijk open mocht!


Ook dit doen we samen.
Net zoals Abe gemaakt is; Samen.


We kijken, bewonderen,
zien nieuwe steekjes, 
leuke toevoegingen,
het is een plaatje.
Een plaatje die ook even moet uithangen,
want van dagen in een doos gevouwen zitten de 
vouwen er goed in.

Vandaag gaan we foto's maken die we ook voor het
patroon kunnen gebruiken.

Overigens Lieve Renee Ferree gaat voor ons
de Franstalige vertaling doen.
Dus straks is Abes Garden alias Brams tuintje,
 in drie talen te lezen.

Renee Ferree ken je natuurlijk van haar schitterende patronen,
ze heeft jaren lang de patronen voor de Quiltmania verzorgd.
We zijn super blij dat ze dit voor ons doen wilt.



Wij zijn nog weer verder gegaan met het 
patroon want hoeveel stof heb je van wat nodig.
En dus rekenen we er lustig op los.

Tot blogs,


Vandaag zitten Mattie en ik weer samen!
Door met de Projectbag,

door met het patroon voor de projectbag,

en naar Soed Idee,
de borduurnaald wordt onrustig,
die heb ik al in geen 5 weken meer vast gehad.

Wel heb ik twee borduurwerken opgehaald,
die laat ik later wel zien.


Dag,


Juud

Remember; Better finished than perfect!


4 opmerkingen:

Annemiek zei

Ha,ha, het buigen over is wel letterlijk te noemen, ik blijf het doen met mijn neus op het werk. Het haasje is heel schattig. En de preview van Abe's ziet er heel veelbelovend uit. Wat een schat om te hebben. Jullie hebben samen wat moois neer gezet. Chapeau.

Gera zei

Weer erg leuk om te lezen en te bekijken allemaal!
Leuk om uit te kijken naar foto's van Abe's Garden. Benieuwd hoe het is doorgequilt. Vast weer erg mooi.
Mooie samenwerking aan een pracht project! En de bag wordt ook erg leuk! Mooi die combinatie van de haas met het pactchen, appliceren en borduren. Succes met het afronden
En dan lekker nadenken over een volgend project :-)

Floor zei

Wat ben je gezellig druk met je hexjes.
Jullie zelf ontworpen quilt is een plaatje.
Heerlijk dat hij nu gequilt en wel bij jullie kwam.
Ach, tranen van blijdschap toen je je eigen Frans weer zag.
Heerlijk is dat. Hij ziet er best moe uit, dus even op de pauze stand.

Marion van de Sande zei

Wat een heerlijk verslag weer, heel mooi Abe's garden, zó leuk om dat allemaal samen te hebben gedaan en nog doen. En uiteraard zeer benieuwd naar je nieuwe Soed Idee aanwinsten. Ik heb zelf ook net een nieuw patroon gekocht, maar voorlopig even nog opzij leggen. De Noel Sampler is af, heb gekeken al voor een lijst, maar pas na de vakantie echt definitief beslissen.

Wat me het meeste trof en bijbleef uit je verslag was het woord "opluchting", op Schiphol. Ik heb zojuist ook het verslag van de eerste wandeldag van Frans gelezen en dacht een paar keer "O judith", bij voorbeeld toen er al geen bereik meer was om een eerste appje te versturen om telefoontje. Ik moet er echt niet aan denken, zou al die tijd onrustig of zeg maar eerlijk ongerust zijn. Hahaha en die eerste overnachting, iiiiiieks. Ik ben meer van een heerlijk hotelbed of liever gewoon een eigen huis met zwembad in het zuiden van Europa. Maar dan wel razend geïnteresseerd in andere keuzes, zoals jouw man die maakt. Dus ik avonturier mee op afstand, hahahaha.