maandag 27 mei 2024

Merci, Thank you, Herzlichen Dank, Dank je wel

Een feestje zonder gasten is geen feestje,

dan kun je nog zo mooi de slingers ophangen,

als je er alleen onder zit is het toch maar alleen. 

Dus een hele dikke 

D*A*N*K   J*U*L*L*I*E  W*E*L


Thank you Sue Stichbury for teaching for two whole days,

For leaving home for nearly a week,

sleeping in the attic (!)

not to mention the staircases,

for helping us setting up,

for giving all the girls a wonderful day,

just a big hug and we hope to be seeing you again.


Thank you Quilt en Reve for letting us have your lovely quilts.


Thanks to all the makers;
Christine Rimbaud, Eric Durth, Michelle Dumy, Jacqueline Audouin-Dubreul,
Dominique Husson, Aline Joulin, Jocelyne Picot, Michele Beugnon,
Colette Bourgain, Caroline Brochot, Diane Hazel-Depresle,
Sophie Brochot, Christine Dujardin, Gabrielle Paquin, Marie Jesephe Veteau, Martine Crabe-Lanux,
Marie-Francoise Gregoire, Helma Huisman Hildebrand, Chantal Gaboriaud, Anne-Marie Ugyen.








Lieve Vrijwilligers en beheerder Nic van de 
Sint Joriskerk, hartelijk dank voor de goede zorgen
voor de bezoekers van de tentoonstelling.


Het was weer geweldig om jullie gast te mogen zijn.


Dank je wel aan alle bezoekers,
vriendinnen, gasten uit binnen en buitenland,
workshoppers,
dank jullie wel voor jullie bezoek aan deze
tentoonstelling.

Vaak hoor ik dat ik 'zo'n leuke baan heb',
maar het mede organiseren van deze tentoonstelling
vind ik helemaal niet zo leuk.

Niet zo zeer het regelen van de kerk en de quilts,
of het ophangen en inrichten, maar 
de zorgen of jullie wel komen.

Om er dan weer zoveel gezien en gesproken te hebben
is voor mij persoonlijk een groot Feest!



Dank je wel Mariette Leunisse, Cosy by Jet, 
dat wij je quilts tentoon hebben morgen stellen.
Wat geweldig dat je op zaterdag gekomen bent 
om de fans van jouw en je quilts te woord te staan.

En wat een verrassing dat je mee hebt geholpen
om onze tentoonstelling weer op te ruimen.


Dank je wel lieve vriendinnen dat jullie er altijd weer zijn
om ons te helpen!
Super lief dat Annemiek weer vrij neemt van haar baan
om samen met mij 
(en vaak alleen omdat ik als maar van mijn plek ben)
onze gasten welkom te heten.

Voor Yvonne een eerste keer om mee te komen naar een beurs.

"Laat je maar verwennen" 

had een vriendin gezegd!

Nou 'verwennen' voor een medewerker van een beurs
gaat echt niet gebeuren.
We sjouwen, we slepen, we richten in, we bedenken,
we zoeken oplossingen, zetten ruim dagelijks 10.000 stappen in de kerk,
kruipen achter banken, klimmen op afgebroken stellages.

Dank je wel Wilma, je bent er toch ook altijd weer bij.
Al je vrije dagen deze week zitten in de beurs,
ook voor jou een diepe buiging.



Ook Hilde was alle dagen in de kerk. 

Hilde kwam afgelopen dinsdag haar quilts brengen met 
haar vriendin Rose-Anne om vervolgens pas laat 
in de middag huiswaarts te gaan.
Ook deze twee hebben net zo hard lopen sjouwen
en werken als wijzelf.


Thank you Jenny Bear, tossed but not sunk,
for allowing us to show your quilts.
For trusting us with them.

They will be on their merry way soon,
back to Australia, back to Melbourne.

You will be happy to have all of them home again.


Dank je wel Janine voor het lenen van je quilts.
Dank je wel Willy dat je ze bij mij
hebt gebracht!
Super fijn om ze in de kerk te hebben,
super jammer dat deze week nu net
samen moest vallen met jullie vakantie.



Lieve allemaal,
dit is wel de perfecte quilt van Sue Stichbury
 om dit blogje mee af te sluiten.

Wat super fijn om jullie allemaal gezien te hebben,
veel ervan gesproken te hebben,
wie weet organiseren we het nog eens.



Gisteren met Sue nog even lekker Amersfoort in geweest,
toch nog even op de Hof voor een lunch.


De timing was perfect want tijdens ons
broodje kwam het met bakken de lucht uit!
Onweer, dieppe plassen, koud en naar.


En toen we ons laatste uurtje van deze trip naar 
De Katoendrukkerij wilden gaan om
Natalie Cassee gedag te zeggen
was het weer boven de 20 graden,
en is er geen drup meer gevallen.


Via de Koppelpoort, de Lange Jan,


Met het geografische middenpunt van Nederland 
(hoewel er bij Barneveld ook een middenpunt van 
Nederland is......)
en Dille en Kamille


Wandelen we door de Krankeledenstraat,
langs het bedevaart huis, 
naar de auto en rijden we naar Schiphol.

En dan ineens is het over en voorbij!

Frans wandelt inmiddels in Barrisdale Schotland,
hij heeft het zwaar, is het zwaar. 
Zwaarder dan verwacht,
of zijn we stiekem ouder dan we dachten?



Nogmaals, mocht ik je vergeten zijn te noemen,


THANK YOU,

DANK JE WEL,

MERCI BEAUCOUP,

en tot blogs,



Juud,


Remember; Better finished than perfect

(must say that I do not believe that Quilt en Reve would agree!)






5 opmerkingen:

Marguerite zei

Prachtig blogje heb je weer geschreven.
Je laat dingen van Amersfoort zien die ik gemist heb.
Had ik makkelijk kunnen ontdekken, want we hebben volgens mij 1 uur in de file gestaan om Amersfoort uit te komen.
Was leuk om de quilts en jullie te zien.
Petje af voor jullie.

Floor zei

Wat heb je een hoop mensen bedankt Juud! Zo fijn dat er zoveel lieve mensen meehelpen en quilts beschikbaar stellen.
Zonder quilts geen tentoonstelling en zonder hulp ga je het niet redden.
Kan aan mij liggen, maar ik heb vrijwel geen aankondiging gezien van deze tentoonstelling. Daarom wist ik ook niet hoe laat het open ging.
Denk dat een hoop mensen het ook niet wisten.
Had ook nergens op je blog gelezen dat er een workshop was bijvoorbeeld.
Ook geen poster op de kerk.
Zag mensen wel het portiek in gaan en naar de gesloten deuren kijken en weer doorlopen.
Zoiets moois mag toch wel wat meer bekendheid krijgen zodat er nog meer bezoekers komen om te genieten.
Maar verder alle lof hoor, het was echt prachtig ingericht en georganiseerd.
Liefs,
Floor

Katrien zei

Wat een mooie blog Judith!
Volgens mij maak je je zorgen om niets... wat jullie organiseren wordt altijd een succes, toch?
Amersfoort lijkt me een leuke stad. De volgende keer dat jullie een tentoonstelling organiseren zorg ik dat ik niet moet werken (was nu jammer genoeg wel het geval, inclusief zaterdag...) en maak ik er een weekendje Amersfoort van met het gezin :-)

Groetjes!

Marion van de Sande zei

Ik wist al vanaf het begin dat het niet zou gaan lukken om er dit keer bij te zijn, maar ik had er steeds meer pijn van. En ik vond het ook niet leuk voor jou want ik herken/weet, hoe je in spanning kunt zitten. Veel problemen kun je aanpakken, maar je moet maar afwachten of er genoeg mensen gaan komen en dat is gewoon spannend. Het geeft ook aan dat je echt haart voor 'de zaak' hebt.

Je bedankt heel veel mensen en ook dat is onderdeel van het succes van de tentoonstelling en al de eerste stap tot succes voor een volgende tentoonstelling. Ik vermoed dat Petra Prins jou nog uitgebreider bedankt, want je hebt de kar echt geweldig getrokken! Ook al ben ik er niet geweest: heel hartelijk dank voor het organiseren Judith!

Terry zei

Thank you for your wonderful photos and travelogue about the exhibition. I sure with I could have been there to see the quilts in person. Please share information about the large and small cakes in photo nine. Are they a local delicacy? What is their name, please. I would love to find a recipe. Thank you again!