zondag 26 mei 2024

Poeh wat een week

 Afgelopen dinsdag begon de dag wel heel erg vroeg.

Al om 1/2 5 uit bed, kopje thee met Frans, rugzak de auto in en op naar Station Amersfoort.

Zoals je zou kunnen verwachten om 5 uur morgens kom je weinig tot geen verkeer tegen,

ook alle verkeerslichten springen op groen. 

Super vroeg staan we op het station, 




Natuurlijk wacht ik totdat de trein uit beeld verdwijnt
met daarin mijn allerliefste.

Eenmaal in huis overvalt de stilte mij.
Gek hoe anders een ruimte voelt. 
Het is niet dat Frans even naar de supermarkt is,
aan het sporten, wandelen of op de fiets weg is.
Hij is weg - weg, en dat voelt anders.

Veel tijd voor 'anders' heb ik niet,
ga nog even in bed, slaap nog even lekker een uurtje,
en dan is het in de benen.

Is het huis schoon?
Alles gezogen, wc, badkamer, logeerbed?
Eten?


Rijd ik naar de kerk om de quilts van
Janine en van Mariette Leunisse 
vast weg te brengen.


Weg rijden lukt niet, want achter de kerk zijn 
heel veel restaurants die op dinsdagochtend
voorzien worden van nieuwe voorraad.
Even wachten dan maar, iedereen heeft
zo zijn/haar werk te doen.


Wanneer ik naar Schiphol wil om Sue te halen
krijg ik een bericht dat ze vertraging heeft.


Elk nadeel heeft zo zijn voordeel,
dan maar wat extra steekjes aan mijn borduurwerk.


Woensdag ochtend stappen we met ons vieren
een lege kerk in.


Alle quilts komen uit hun tassen en hangen we over de kerkbanken,
dan wordt er overlegt wie waar komt.


Alle quilts gaan naar hun plekje in de kerk,
en dus lopen we
heen en weer, heen en weer, heen en weer,
heen en weer, heen en weer, heen en weer,
heen en weer, heen en weer en heen en weer!


Stappen we de kerk banken in en maken 
gretig gebruik van de knoppen die in deze banken zitten.
Kun je leuk van alles en nog wat bij ophangen!


Zoals hier bij Janine en bij Sue.


De quilts van Sue hebben geen tunnel, maar daar
heeft Wilma weer een prima oplossing voor.

Moet wel weer "even" gemaakt worden.


Achter de kerkbanken staat een podium in onderdelen
weggestopt, ik klim erop om de 
Jaar Quilt van sue met touw te kunnen bevestigen.



Ook de anderen zijn mega druk met het ophangen
van de quilts.


Zo mooi hoe ze in deze waanzinnig mooie kerk tot
hun recht komen.


Wanneer we op donderdagochtend geparkeerd hebben,
en richting de Kerk gaan komen we de City Spa tegen.
Sue is gelijk HELEMAAL zen en ook Wilma is 
direct afgeleid.


We hadden het morgens al zo gezellig gehad.


En de mooie werken van Sue bewonderd.


Dus het idee om lekker thuis te blijven voor de dag
lag voor de hand.
Maar met al het moois in Amersfoort.......


Zeg nu zelf?
Dit is toch ook echt een feestje!


Sue haar lessen waren in de consistorie.
Daar mochten nog wat stoelen en tafels
bij, dus op tijd in de kerk zijn is
geen overbodige luxe.
Er is altijd nog wat te doen.


En dan zijn we 'ineens' begonnen.
MEGA SPANNEND!


De eerste bezoekers vinden hun weg in de kerk,
en zijn wij daar klaar voor.


Iedereen vind zo zijn plek en verwelkomen
we heel veel bezoekers.


Klanten uit de winkel,


Kunstenaars zoals Hilde Hoogwaerts die bij gestaan
werd door Rose-Anne van het Gilde.


Al met al zeer geslaagde dagen.


Aljona en Jacqueline komen even langs.
Wat altijd super gezellig is om deze twee te zien.


Quilt vriendin Irma is er ook, en heeft Roosje
afgelopen dagen vaak mijn arm opgezocht om lekker
op te hangen.


Bij de stand zijn heel wat lapjes,
kits, patroontjes en mallen over de toonbank gegaan.


En gaan wij avonds zelf even lekker aan de gang met
naald en draad.


Wanneer deze dames middags de kerk verlaten
met hun schatten en zeggen Rosamunde en La Reine 
gekocht te hebben is dat voor Wilma en mijzelf 
natuurlijk wel erg leuk!
Hup op de foto.
Een dikke Merci aan deze twee.


Waar ik de ene uitlaat stappen de
volgende de kerk weer in.
Wat ben ik veel vriendinnen, klanten, bekenden en 
blogsters tegen gekomen.

Zoals een Australische dame die in Engeland woont zei;

"we're with our own tribe"


Een wel hele leuke Clan overigens. 
Sue had Dorry op de workshop en onder het mom
"nu je er dan toch bent" kun je net zo goed even mee eten.
Wat denk je wat?
Voor ik het wist stond Dorry met schort in mijn keuken
de macaroni in elkaar te flansen.
SUPER gezellig allemaal.


Sue heeft haar workshops gedaan, 
heeft de bezoekers getrakteerd op een 
Sue-rigonal in haar zo bekende stijl.


Het ik zelf weer veel gezien,
deze quilt van Michelle Beugnon bijvoorbeeld,


Met niet alleen heel mooi quiltwerk,
maar ook in deze quilt borduurwerk
en boutis.


Deze quiltsters van Quilt en Reve zijn 
stuk voor stuk artiesten.
Wat een schitterend werk en wat een voorrecht
hebben wij gehad om deze quilts
tentoon te mogen stellen.

Overigens ook mooi op tijd want a.s. dinsdag
gaan ze allemaal naar een volgende
expositie in Frankrijk, later dit jaar naar 
Houston Texas.



Facebook stond vol met mooie foto's van de tentoonstelling.


zoals deze, 


en deze van Tuin Koekeloeren.


De 100 dames van Sue.


Een geweldig leuke quilt.


Het zijn allemaal kleine voorstellingen,
dames in de regen, op een step, op de markt,
met de kinderen, in de winter, op het strand.



Wanneer ik voor mijzelf spreek heb ik een heerlijke week gehad,
gasten in huis, gasten in de kerk,
veel bekenden gezien, en gezichten achter een blog,
veel gelijk gestemden gesproken.
Vandaag nog een gezellige dag met Sue voordat ik haar aan 
het eind van de middag weer terug breng naar
Schiphol.


G*E*N*I*E*T*E*N in HOOFDLETTERS.

Voor ieder een die geweest is een heel erg groot
 DANK JE WEL.

Voor diegene die niet konden komen hoop ik dat je aan de
foto's en filmpjes op Instagram toch nog een beetje hebt
mee kunnen genieten.


Terwijl het Amsterdams Symfonie Orkest aan het
opbouwen is en het koor aan het inzingen breken wij af.
 
In een uur tijd is alles afgebroken, in autos,
en gaan we allemaal weer lekker naar huis.


Wie weet tot een volgende keer in Amersfoort.


Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!













9 opmerkingen:

Marguerite zei

Ik vond het leuk om de quilts en jullie te zien.
De quilts kwamen prachtig uit zo in de kerk.
Er gingen natuurlijk ook weer lapjes mee naar huis en heel veel inspiratie.

Annemiek zei

Poeh, nou zeg dat wel. Het wat weer zoals vanouds geweldig om dit mee te maken. Geniet van je rust.

Gert zei

Dank je wel voor de mooie foto's en het verslag. Dit jaar zat het er voor mij helaas niet in om te komen, wellicht komt er volgend jaar een nieuwe kans.

Marians Quiltblog zei

Jullie BEDANKT ��, voor de schitterende tentoonstelling. Het was een feestje om vrijdag een bezoek te brengen. Ik heb je geregeld voorbij zien komen maar helaas niet gesproken. Geeft niet, uit ervaring weet ik hoe druk je kan zijn met een dergelijk event. Maar we hebben genoten van al het moois en zijn weer met inspiratie naar huis gegaan.
Fijne week en tot snel !
Groet Marian

Annemiek zei

Ook mijn buur en ik hebben genoten van de tentoonstelling ( en van de stad!) We zijn nog steeds vol verbazing over de minuscule handquilt steekjes van de Franse dames. Fijn dat jullie er jullie tijd en energie in hebben gestoken om dit weer voor elkaar te krijgen.
Hopelijk komt je man snel weer thuis!

Gera zei

Helaas lukte het niet om te komen, Maar gelukkig door alle foto's, filmpjes en nu je blog toch een indruk kunnen krijgen. Het zag er geweldig uit!

Floor zei

Was echt genieten van al die prachtige quilts Judith! Wat een kunstwerken waren er te zien.
Alles komt ook zo mooi uit in die prachtige kerk.
Leuk dat ik je toch nog heel even gesproken heb ondanks dat je het heel druk had.
Heb ook heel veel foto's gemaakt en er net een blogbericht van gemaakt.
Mijn complimenten voor het organiseren van deze tentoonstelling, neem mijn petje voor jullie af.
Groetjes,
Floor

Laura Strating-Janssens zei

Fijn dat ik zo mee kon genieten: dank je wel!! Het ziet er allemaal erg mooi en verzorgd en gezellig uit: niks waarvoor jij je van te voren zorgen hoefde maken :-) En nu lekker met de benen omhoog.... en nagenieten!

Marion van de Sande zei

Heel erg bedankt voor dit heerlijk uitgebreide verslag en foto's, ik heb er echt van genoten. En toch ook nog wat pijn dat het niet lukte dit jaar. Maar volgend jaar vast geen partner die 65 wordt en een operatie van een ouder dus dat zou moeten lukken.

Bedankt Judith!