zondag 19 mei 2024

Abes Garden aka Brams Tuintje en lekkere aankopen


Afgelopen woensdag was het zover,
The Little Quiltgang ging op pad 

Abes Garden also known as (aka) Brams Tuintje

had op deze woensdag een afspraak met Aljona om
ingeleverd te gaan worden.

We hebben eerst een uurtje zitten kletsen.
Te gezellig gewoon, om even een kopje thee te drinken,
en om bij te praten..
Uiteindelijk is het dan zo ver om de quilt uit te vouwen.

 


Aljona had direct ideeën en begon al te tekenen 
op de quilt.


En toen kwamen we op gang.

Wilma kwam met een leuk idee wat ik eerst minder leuk vond,
maar toen ik nog eens goed keek zag ik dat ze echt gelijk had.

Toen ik eraan opgewarmd was en ervan overtuigd was dat 
het inderdaad een mooie toevoeging zou zijn haakte Wilma af!

Uiteindelijk gaan we wel doen wat ze in eerste instantie had aangegeven.


Wat super leuk om op deze manier te kijken naar je quilt.


Er zijn zelfs momentjes waarop we zelf
gaan tekenen op de quilt.


Met ons vieren zijn we tot een patroon gekomen.
Het is Aljona die aan het quilt-stuur staat, 
dus misschien heeft die al quiltend nog meer
mooie goeie ideeën.
Met een gerust hart laten we Abe achter bij haar.



Het gaat super mooi worden,
dat is aan Aljona wel toevertrouwd.


Natuurlijk kun je NIET in een quiltwinkel zijn zonder
te kijken, te snuffelen, en om te zien of er iets
van je gading bij is.

Nou dat was er!
deze twee mooie Borduurboeken bijvoorbeeld.
Eerder deze week heb ik bij Bol het Crewel boek aangeschaft.


Dat ik gek ben op Broderie is geen geheim, laat er nu een schitterende
rol bij Aljona staan!
S*U*P*E*R
natuurlijk gaat er een 1/2 meter mee naar huis.
Komt A*L*T*I*J*D weer van pas.



Nu 'moest' ik afgelopen week de quilts van Mariette Leunisse halen,
Cosy by Jet, bij Quiltstudio 't Gooi
Ook geen straf om daar even binnen te stappen.


Bij "Makelaardij John" komt er een nieuwe woning bij.
De vinex-wijk "Ebbelaar"
groeit gestaag.
Het zijn gewoon gezellige huisjes.


En dan de koffertjes van Maileg, super handig.
Ik bewaar er borduurnaalden in, vullingen voor vulpotloden,
tapestery en redwork naalden.
Er gaan er twee mee naar huis.
Ook het grote Klos blikje mag mee, erin een grote klos voor 
de broderie perse.
Er gaat ook een blikje mee voor LZ'tje,
met een hele eigen vulling.


Maar ik kwam natuurlijk om quilts te halen van de
hand van Mariette.

Die zijn allemaal mee naar huis gekomen, en heb
ik die vanochtend omgepakt in een betere tas.

Dinsdag ga ik vast een rondje kerk maken, 
dan zijn ook deze vast op bestemming.


Drie heb ik er even over een stukje van de bank gehangen.


Leuk om ze zo te zien,
van Mariette


Van Jenny Bear,


En van Janine Alers.



De borduurstandaard staat inmiddels klaar,
strakjes even lekker buiten wat borduren.


Hoewel ik deze week weinig tijd heb gehad,
zijn er toch wat contouren van vogeltjes gemaakt.


Voor nu een heel fijn Pinkster Weekend,


Groetjes en tot Blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect!











5 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat leuk om jullie eigen quilt te ontwerpen en helemaal als hij zo echt af is.
De quilts van Mariette zijn in haar boek al super laat staan in het eggie.
Ik hoop dat ik ze in de kerk ook kan komen bewonderen.
Al vrees ik het ergste, aan de keukentafel bouwplannen voor aanstaand weekend. Of beter gezegd sloopplan en.
We zullen het zien.
Borguur ze vandaag, bij ons begint het nu een beetje te betrekken

Floor zei

Wat mooi dat jullie prachtige zelf ontworpen quilt nu wordt doorgequilt.
Best spannend om de quilt uit handen te geven, maar het zijn wel vertrouwde handen, dus komt het zeker goed.
Hoe laat begint donderdag de tentoonstelling?

Katrien zei

Jullie quilt wordt prachtig, dat kan je nu al zien.
Rondje quiltwinkels, altijd leuk. Die borduurboeken zien er mooi uit, vol inspiratie.
Veel succes met de tentoonstelling!

Annemiek zei

Weer een stap gedaan in jullie gangproject. Met het quiltwerk van Aljona wordt het vast beeldschoon. Ben heel benieuwd naar het eind resultaat. En borduren next level Crewel?Veel plezier met deze ontdekkingstocht.

Marion van de Sande zei

Wat een heerlijk blog weer. Prachtig zoals Abe's ontwikkeling verloopt, mooi dat je ook alles hebt vastgelegd. De nieuwe quilts, schitterend.

Zo bordurend aan zo'n groot rek, bevalt dat een beetje? Ik heb nu zelfs de borduurring opzij gelegd, het gaat zo veel sneller zonder en ik zie echt geen verschil.

Het doet wel een beetje pijn hoor, dat Amersfoort niet lukt. Ik hoop op veel foto's op meerdere blogs. Geniet ervan!