zondag 25 augustus 2024

KlopeinerSee

 Het is hier zomer,

zo lekker.

Heerlijke temperaturen, en koelt het nachts ook nog eens af.

Waar we in Nederland nog nauwelijks hebben kunnen 

genieten van "de Zomeravond"

doen we hier niet anders.


Zo ook woensdagavond,

we zaten in een rustig dorp,

Ferlach.


Het enige waarover je hier druk moet maken
is het formaat van de porties.
Veel en veel te groot.


Eigenlijk is het een Fiets en Dineer vakantie.
Op onze laatste avond delen we de tafel met
"de Friezen". De friezen en De Lonnekers.

Werkelijk geen idee hoe deze echtparen met hun voornamen heten.
We zijn allemaal op hetzelfde moment gestart, op dezelfde route.

Af en toe kom je elkaar tegen, en zo ontstaat er toch een band.

Soms zaten we allemaal in verschillende hotels, en soms in dezelfde.
Een keer hebben we allemaal in hetzelfde hotel gelogeerd en
avonds gezellig samen gezeten.

Op onze laatste avond aan de Klopeinersee hebben we
met De Friezen gegeten.
Super gezellig.

Afgelopen vrijdag zijn we met ons zessen 
terug gebracht naar het startpunt in Strassen.
Frans en ik zijn terug gereden naar de Klopeiner See.


We fietsen rond het meer, opzoek naar een rustig plekje.
Het is hier ENORM toeristisch, veel te toeristisch naar onze smaak.


Uiteraard een selfie links en rechts.
Samen op de kiek.


Eten we in het ene restaurant, fietsen we door langs het meer
naar een leuke ijssalon die ik gezien had.

Het smaakte weer voortreffelijk!



Dat vond de mee etende wesp ook,
prima zolang mrs. wesp op haar gedeelte van het ijsje 
zich tegoed doet.


Het arme ding heeft zich helemaal ongans gegeten.
Ze was er 'dronken' van, waggelde naar de rand,
om daar het achterlijf en achterpoten eens flink te wassen!



Wij hebben ons ook verplaatst naar een pension,
lekker huiselijk.


Op de Bauern Markt, hoofdzakelijk worsten, vlees en schnaps
hangen ook wat borduurwerken. Zo leuk!


En dan de dag van gisteren!
E*I*N*D*E*L*I*J*K
tijd om wat te handwerken. En dat doe ik dan ook, de 
HELE DAG!
WOO HOO!

ik loop 7 weken achter. 
Dat wil zeggen vanaf het moment GO
ben ik nog maar amper uit de startblokken,
nu mooi de tijd om dat wat te veranderen.


Mijn Hexagonen project heb ik ook bij mij.


En het duurt niet lang of ik heb bezoek.
Zou je het mij willen leren?
NATUURLIJK wil ik dat, niets liever
dan iemand het patchen bij te brengen.
Kathrin blijft de rest van de dag gezellig
bij mij zitten en maakt twee hexagonbloemen.


Ook de uitbaatster komt langs,
"zou je hier geen les willen komen geven?"

Wie weet wat daar nog van komt,
Juud in Oostenrijk.


Binnen de kortste keren ligt de tafel vol,
borduurwerk, hexagonbloemen, 
en Winsome.
Ik werk aan alle drie, zalig om weer naald en draad 
in de hand te hebben.
Ik bestel ook gelijk weer bij Soed Idee, en meld mij
aan voor de Merkwaardig dag op 12 oktober a.s. in Nijkerk,
waar ik gezellig met Wilma naartoe zal gaan.


Rond half zes liggen we even lekker in het meer.
Het mag geen zwemmen heten, het is meer 
"nat worden en een beetje afkoelen"

Dan wandelen we naar een restaurantje,


 

Eten onze buiken weer vol,
het is maar goed dat wij geen vegetariërs zijn, want volgens mij 
het je het dan toch lastig in Oostenrijk.

En na het eten wandelen we op ons gemakje naar het meer
waar we om 21.15 getrakteerd worden op een Lasershow.
Dat alles bij 29 graden Celsius, wat heerlijk zo een 
zomeravond!
Wat hebben wij dat toch gemist deze zomer.


We wandelen op ons gemakje weer terug naar ons
overnachtingsadres.

Uiteindelijk hebben we dan toch 50 minuten gewandeld.

En vandaag?

Vandaag wordt er in Zutphen weer les gegeven door 
Marg Sampson George.






Ik heb alleen maar enthousiaste verhalen gehoord.
Marg is dan ook echt super LEUK
en Inspirerend.

Vandaag dus nog in Zutphen en
Morgen en dinsdag nog les in Amsterdam
voordat Marg naar Cowslip Workshops in Cornwall
zal gaan.

Het zijn allemaal hele fijne dagen zo.


Tot blogs,


Frans en Juud

1 opmerking:

Marja zei

Heerlijk bijkomen, met naald en draad, van al het gefiets.

Groet,