zaterdag 31 augustus 2024

Thuis

Thuis komen is toch een wezenlijk deel van je 

vakantie.

 Wij vinden het altijd een feestje om weer naar

huis te gaan. Misschien zijn we wel echte huismussen.


Mag ik jullie allereerst bedanken voor alle lieve

reacties op het bijt incident in Italië.

Inmiddels weten we dat Freddie geopereerd moet worden.

Er is uitgebreid contact geweest tussen de dierenarts hier

en de dierenarts in Livorno,

 en is er besloten om Freddie daar te laten opereren.

Wanneer is afhankelijk van de infectie die hij

van de beten heeft opgelopen.



Gelukkig is hij happy in de buggy en geniet Fred
zelfs van een hondenijsje.
Als ik het goed onthouden heb is het 
Yoghurt met kippensmaak.
(nooit geweten dat je een hondenijsje kopen kunt!)

Fred zit in de buggy omdat zijn achterpoot op 3 plekken gebroken
is. Die mag hij uiteraard niet te veel belasten.
De aangeschafte buggy is een schot in de roos. 

Maxime haar hand blijft wat stijf en pijnlijk,
ook dat heeft tijd nodig om te genezen.



Ik neem eigenlijk altijd veel te veel mee om te handwerken.
Dit jaar had ik mij gelimiteerd en dat was prima.
De hexagonen waren er blij mee.

Thuis heb ik de hexagonbloemen die ik klaar had mee
genomen.
Die mogen nog aan elkaar gezet worden.

De laatste week aan de Klopeinersee
 is mij dat wel behoorlijk gelukt.


Ook onderweg wordt de ene slinger aan de ander gezet.
Telkens een slingertje van 5.
Dat werkt wel het lekkerste.

We zijn in twee dagen naar huis gereden,
heerlijk.
Lekker op ons gemakje, nog een fijne overnachting gehad, 
lekker gegeten, een goed ontbijt en dan de laatste
vijf uur naar huis.
We zijn bijna van de ene file zo de andere ingereden,
zo fijn dat je dan goed uitgerust bent.

Thuis vergaat het mij zoals het jou ook vergaat,
opruimen, wasje draaien, boodschapje halen,
post bekijken en in mijn geval ook het 
gemaakte deel van de hexagon bloemen erbij pakken.


Het bovenste stuk had ik al gemaakt.
Gisterenavond heb ik heerlijk op de bank naar B&B vol liefde

(of vol Verwarring, vol Verbazing, vol Gebrek aan Zelfrespect)

met een half oog gekeken en het nieuwe stuk passend gemaakt
voor het gedeelte dat ik al had.



best al een aardig stuk. 
Nu nog helemaal recht maken voordat ik verder ga 
met het maken van rijtjes om die weer toe te gaan voegen.

Dit zijn nu iets meer dan 200 5/8 hexagonen.
Een slordige 1800 hexagonnetjes aan elkaar gezet.

Hoe groot?
Hoe Breed?
Hoe lang?
Geen idee.

Ik heb nog zo'n 90 hexagonen voorbereid liggen,
die eerst omgetoverd mogen worden tot 
bloemetje voordat ze aan elkaar kunnen.

Tussendoor nog maar eens stempelen, 
want een ding is zeker, 
Klaar is het nog niet.

Oh enne de volgende reis is geboekt!

Australie, zondag 26 januari gaan 
Peet en ik weer de lucht in.

Wat nu wel erg fijn is, is dat we alleen les gaan geven.
Dit keer geen stoffen die gesneden hoeven te worden,
geen pakketten om samen te stellen,
geen bestellingen die op tijd aan moeten komen.
Dit keer twee hele dagen om bij te komen van de reis
voordat de lessen gaan beginnen.

We starten in een nieuwe stad voor ons,
Adelaide.

Eerlijk is eerlijk, nu eerst genieten van het THUIS zijn!

Fijn weekend,

ik ga zo even lekker fietsen,


Juud

3 opmerkingen:

Ineke zei

Welkom thuis, ook ik ben altijd blij om weer thuis te zijn. Gelukkig gaat het met Freddie goed naar omstandigheden, hopelijk hersteld hij snel na de operatie. En Maxime haar hand, ze zal het vast nog goed in de gaten moeten houden. Je hexagon quilt ziet er geweldig uit🥰Fijn weekend

Marion van de Sande zei

Ik vind het ook heerlijk om weer thuis te zijn altijd. Heerlijk de was doen, alles weer schoon, alle blogs bijlezen, weer bijpraten met iedereen hier en nagenieten. En een heerlijk vooruitzicht om weer naar Australië te gaan (Oh, die arme Peet, in dat vliegtuig). Maar eerst weer thuis genieten van het gewone leven.

Intussen mag ik, als alles goed blijft gaan, knock on wood, volgend weekend in de auto voor 2 weekjes vakantie.

Floor zei

"" Het mooiste van uitgaan is het thuiskomen", is mijn vaste uitspraak :-)
Wat een ellende met die arme Maxime en Freddy. Die klojo's zeker niks betalen?
Mijn Jody krijgt altijd (een klein beetje) gewoon ijs, is er gek op.
Je hexjes zijn zo leuk en vrolijk, echt genieten om er naar te kijken.
B & B vol liefde.... ik geniet er van, heerlijk al die vaak vreemde types.
Anja is mijn favoriet, zo lekker direct, daar hou ik van.