donderdag 5 januari 2023

Dag 1 en 2, Up in the Air

 We zijn er.

Een hele lange dag waarbij je al reizend alle besef van tijd

gewoon kwijt raakt.

Om 06.00 uur in de auto naar Schiphol om daar in de regen

en wind door Frans afgezet te worden.

Het inchecken, door de douane, en overige controle posten was met een uur

gepiept. Lekker voorspoedig.



Bij Cafe Coco gaan we lekker aan de koffie,


De koffie smaakt er heerlijk, uit prachtige kopjes,
en lekker in strandstoelen. Je kunt er zalig zitten.
Als je op Schiphol bent zeker een aanrader.


En dan naar de gate, waar Singapore Airlines 
al op ons staat te wachten. 
Het eerste lange stuk van 12 1/2 uur. Niet over nadenken,
zitten, en gaan.



De Kerst is op Schiphol zeker nog niet voorbij,
en ook aan boord hangen de kerstkransjes nog.

In Singapore hebben we een 45 minuten om over te stappen.
Dat lukt ons zelf wel, maar onze bagage niet.
Zo zal later blijken.


Dan nog 8 uur naar Sydney. Ik val in slaap, en lig rustig
een uurtje of 4 te pitten.

In Sydney is het zo druk dat we een extra rondje vliegen en later ook 
boven Sydney nog even blijven hangen. 
Prima, veranderen kun je het toch niet.


Ook hier loopt het gesmeerd, paspoort controle,
geen gekkigheid.
Wachtend op de koffers denk ik nog hoe fijn het is
om ook die weer terug te zien.
Het zou je gebeuren dat ze niet op de band komen.

Tja en toen kwamen ze niet.

Bij de bagage afhandel desk horen we dat ze op de 
volgende vlucht vanuit Singapore aan zullen komen.

We besluiten er op te wachten, liever nu,
dan morgen een soort van vast zitten.


Bij de Mac Donalds eten we een hamburger,
peet met cola en ik met thee.
In de tassen zitten voldoende werkjes.
Mijn Grootmoeders-bloemen-project met een 
bloemetje per dag zijn er vandaag en gisteren 8
geworden. Die 21 worden vast wel gemaakt.


Dit was de eerste die gisteren door mijn handen ging.
Gelijk maar even genoteerd!


Drie uur hebben we erop gewacht, onze koffers.
Inmiddels lig ik op bed,
gedoucht en wel en met prikkende enkels van het lange zitten.
Even lekker de viezigheid van het hangen van je af spoelen.

Gek idee om nu zo ver van huis te zijn,
ik heb daar dan nooit een idee van.
Je bent een dag verder, 10 uur vooruit in tijd, in de zomer (het was
hier vanavond voor ons goed te doen buiten), maar ook in het donker,
vanuit de lucht heb ik het Opera gebouw weer gezien en Sydney bridge, maar of 
je dat ziet door een vliegtuigraampje of thuis op de tv dat maakt eigenlijk niet uit.

We waren Nederlandse tijd op donderdagmiddag 15.00 uur in ons hotel.
33 uur later.....
Dat is toch serieus reizen.

Ik ga maar eens slapen,


Tot blogs,


Juud


Remember; Better finished than perfect


9 opmerkingen:

Annemiek zei

Een niet zo fijne start. Op zich viel het mee dat de volgende vlucht na 3 uur al kwam. Als het hier maar bij blijft. Geen andere ellende meer Het is een lange zit 12.5 uur. Gelukkig daarna er even uit om de benen te strekken. Hoop dat je wat hebt kunnen slapen. Groetjes ook aan Peet.

Marja zei

De kop is er af, op de bagage na prima gegaan.
Nu een fijne tijd samen en met iedereen die je tegenkomt!


Groet,

Floor zei

De reis wat het minst leuke. Vanaf nu gaat het alleen maar leuk worden! :-)

miekequilt zei

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Jammer van de koffers, maar die kwamen gelukkig ook goed aan. Nu lekker gaan genieten.

Annelies zei

Het genieten kan beginnen. Heel veel plezier !

Ineke zei

Gelukkig zijn de koffers er, je ligt lekker en straks genieten. Veel plezier!

Lijntje zei

Erg leuk om weer mee te mogen lezen en genieten van je reisverhalen Judith.
Ik wens jullie hele fijne gezellige weken toe.
Natuurlijk hoop ik ook op veel foto’s��
Lieve groeten, Lijda

Coby Breitner zei

Dat was me een daaaaaaagje wel dan.
Rustig aan dan maar en ben zeer benieuwd wat jullie allemaal gaan doen?
groetjes Coby

Ellen zei

Pittige reis maar nu kan het avontuur beginnen, veel plezier en wij beleven het mee !!