vrijdag 13 januari 2023

Dag 9, Les


Vanochtend werd ik wakker met een foto

van de Bee bij Elly.


We zijn aan het borduren geslagen, ook al zo leuk!
Ze hebben garens uitgewisseld voor een maand
project waar ze aan gaan starten.
Nog even en ik kruissteek weer vrolijk mee.



En in dat borduren staan wij niet alleen!
Vandaag tijdens de show en tell kwamen deze mooie borduren voorbij.
Van Ierse, ik heb het koud, Lorrain.
Later vertelde ze; "I Crossed stitched myself thru Covid"
Ze heeft er zelfs een prijs mee gewonnen.



Eenmaal terug in de zaal liet Irma mij haar
gedeeltelijk gepatchte middenstuk zien.
Gisteren de workshop gevolgd en dan nu
al zo ver zijn.


In de groep van vandaag waren er een aantal
dames die alle patroondelen al keurig hadden
uitgeknipt en helemaal voorbereid de dag begonnen.



Stofkeuzes gemaakt en allemaal verschillend.


Kathy komt ook gezellig even langs,
Irene brengt de koffie, het is helemaal super gezellig.
Terwijl ik hop van tafel naar tafel
helpt Peet met het maken van stofkeuzes.



Wat ook zo leuk is, is dat deelnemers vol 
trots hun quilts laten zien waarin ze gebruik
hebben gemaakt van Dutch Heritage.



Zoals bijvoorbeeld Duyfken van Josefien!


Voor de lunch gaan we weer lekker naar buiten,
Kath komt ook gezellig mee eten met ons.


Na de lunch is het weer show en tell.
De ene na de andere mooie quilt komt voorbij.


Elke dag wordt er les gegeven,

elke dag schuift de groep een tafel door.

Dus vandaag was er weer een groep van 20.


Na de lunch is er show en tell,
Nantes, van Judy Newman.


Green Tea and Sweet Peas van Jen Kingwell.


Discovery van Peet


Lewis Coverlet van Susan.


Dollys (zakdoekjes) die worden gebruikt als label.


Deze is van Weet ik niet meer.


Leuke stoffen in een quilt van Karen C.


Grappige pentagonen.


De Sisters van Kath. Zij heeft een jaar of 
5 of 6 geleden al een keertje bij ons deze workshop
gedaan.


Rowdy Flat Library van Susan.


Een lief bijtje.


Windermere van Di Ford en net voordat we 
een boodschapje gaan halen om vanavond op 
onze kamer te kunnen gaan eten,


Wippen we nog even bij Lorraine van 
Patchwork Plus binnen.

Vanavond hebben we lekker rustig op onze
kamer gezeten. ZALIG, even niets.
Bellen met het thuisfront, en even met naald en draad.
Daarover later meer.
We hebben weer wat leuks gevonden.


Groetjes, jullie een fijne dag,
wij gaan slapen,

Peet en Juud Down Under


 

9 opmerkingen:

Francien zei

Wat een inspirerend verhaal weer! Ik geniet heerlijk mee!!

riet zei

Dank voor het meegenieten daar down under

Margot zei

Jullie zitten echt bij de hot needles , ik ben nog lang niet uitgekeken van een dag
eerder verslag of het volgende nieuws en mooi's is er al weer .
Wat is dit leuk Juud !

En nu ook nog weer iets NIEUWS ontdekt , oh oh ik word er helemaal
VOL van !
Ben weer nieuwsgierig wat of het is ......
afwachten maar ,
en wat een goed vervolg van de summerschool les van les sours mallen !
duidelijke foto's en fijne uitstraling !
groetjes aan Petra

Dientje zei

Wat een feest zo'n gezellige, enthousiaste groep handwerkers. Je verwent mijn ogen weer met mooie foto's. Ik kan me voorstellen dat het fijn is om een avond niets te hebben, even tijd voor jezelf. Groet, Dientje

sylvia zei

Wow,wat een pracht quilts! Ze komen vast bij jullie voor de gezelligheid want wat moet...kun...je deze dames nog leren?!
Groetjes, Sylvia

Katrien zei

Hoe heerlijk lijkt het daar! Benieuwd wat jullie gevonden hebben.
Geniet van jullie rustige avond!

Phyllis zei

Wat een super dag weer, heb weer heerlijk meegenoten.

Floor zei

Druk, druk, druk zijn jullie met lesgeven en stofadviezen geven aan al die enthousiaste dames.
Vraag me af of er ook mannen bij zitten, denk het niet.
Jammer eigenlijk.
Zo'n avondje rust op jullie kamer lijkt me heerlijk.

Annelies zei

Prachtige quilts en dat bijtje !
Veel plezier !