dinsdag 17 januari 2023

Dag 13, lekker NIETS

Vandaag doen we lekker niets.

We zitten in de Shed met onze lapjes 

en ieder met een eigen project.


In ben bezig met pentagonen, die tussen 
blokken in zullen komen.
Een prima klusje waarbij je vooral lekker kunt kletsen.


En kletsen doen we, wat een zalige ruimte om in te zitten
en in te zijn.


Alles is bij de hand,
strijkplank, strijkbout, en dat allemaal met een 
uitzicht om een moord voor te doen.
(nou ja, een soort van)


Ik ben er blij mee, in alle pentagonen zitten ook de
nieuwe stoffen van Margaret The Acorn Gatherer,
hopelijk in mei in de winkel.


kijk hier kun je het uitzicht een beetje zien.


Harten, die heb ik ook voorbereid, 
en ook van de Acorn Gatherer van Margaret,
super mooie stoffen die enorm goed
samen gaan met 
Rosamunde.

Nog geen idee waarvoor ik ze ga gebruiken.


Tussendoor gaan we naar Mayfield Garden.
Een privé tuin van 200 hectare groot.
We gaan er om te lunchen, en zoals je ziet
heeft alleen Judy een hoed op.
Het is warm vandaag, zeker boven de 30 graden.
Veel te heet om door een tuin te wandelen,
en als je dan ook nog eens GEEN hoed hebt,
kun je maar beter in de schaduw blijven.


Zeker geen straf, een beetje patchen,
koffers pakken, lapjes bekijken, wat kletsen.
Nog even en we gaan avond eten.


Mijn klos garen is klaar voor morgen,
koffers zijn weer gepakt,
(bijna alles)
We gaan in een keer naar Melbourne,
zeker een uurtje of 10.
We kunnen het maar gehad hebben,
ik zal appliquerend achterin zitten.

Morgen vast geen blog,
dat haal ik dan wel weer in, 
of niet.

Voorlopig is het ENORM genieten van alle commentaren.

Jullie een fijne dag, wij gaan aan de laatste avond
van deze logeerpartij beginnen.


Juud en Peet Down Under 

10 opmerkingen:

quiltlodge gerda zei

Volgens mij zie ik daar iets heel handigs; een heleboel naalden waar de draad alvast door het oog gehaald is en dan met z’n allen tegen het klosje gebonden? Slim! En weer wat geleerd. Zeker in een rijdende auto is het lastig om je draad door het oogje te halen. Ik hou deze er in! Verder weer genoten van je blogje. Lekker doorgaan met genieten jullie!

Annelein zei

Wat een indrukken heb jij opgedaan.... en mooie ontmoetingen... een fijne terugreis gewenst... het is maar goed dat je geen tax hoeft te betalen over die kostbare herinneringen...;)...

Marguerite zei

Maar goed dat je blogjes schrijft.
Er gebeurt zoveel in een dag dat je de volgorde zo zou vergeten.
Goede reis...

Unknown zei

Wat is dit een leuk en spannend reisverhaal! Ik kijk er elke morgen naar uit, het is gewoon om jaloers te worden.
Heel lieve groet aan jullie beide Down Under

Annemiek zei

Wat leuk ik sta dit blogje te lezen in een grote hal waar allerlei industriële ovens gemaakt worden. Manlief had wat nodig. Een groter contrast is niet mogelijk. Het lawaai en de koele hal en dan de zonnige foto's van mooie lapjes en warme tuin. Goede reis op naar het volgende avontuur.

Margreet zei

Wat een geweldig reis hebben jullie. Zo inspirerend, ik word superblij van je insprirende, 'al die lapjes- en mensenverhalen'!

Annemiek zei

Ook ik heb met plezier meegelezen. Wat een geweldige reis met dito ontmoetingen zeg! En wat een landschap..fantastisch..

Annelies zei

Leuk, je defenitie van nietsdoen. Volgens mij was je volop aan het patchen en aan het netwerken.

Marja zei

Fijn om even een dag 'niets' te doen tussen alle drukke dagen in.
Goeie reis weer verder!



Groet,

Coby Breitner zei

Ik lees het ws weer een dag te laat en zijn jullie dus al onderweg of zelfs aangekomen. Maar wat een zalige dag hadden jullie zeg. Och daar zou je weken willen blijven en alleen maar quilten. Maar aan alles komt een eind.
Goeie reis, groetjes Coby